Baby's House

706 24 5
                                    

"This is the last~ box... " Tangan Laura dah menggigil. Sebaik dia meletakkan kotak itu atas lantai, dia jatuh terduduk bersandarkan kotak besar itu. Syah pula langsung tak pedulikan dia. Fokusnya pada aquarium ikan.

"Okay tak kalau I curi ikan nursery? " Tanya Syah dengan mulut munculnya. Laura geleng-geleng kepala.

"Sukahati you lah~ I tak kisah dah~ I penat~ arghh~! "

"Aish, tapi kalau I curi ikan nursery, nursery pula takde ikan. I tak tahu mana nak beli ikan. Laura, buka Facebook cuba search."

"I tak larat~ kejap~" Laura termengah-mengah. Baru lah Syah pandang kearah. Dia berjalan kearah Syah dan tunduk badan pandang Laura.

"You can get a kiss after you find me a fish. "

"Malam nantilah~" Laura berpaling ketepi. Dia peluk kotak itu dan pejam mata. Syah mengeluh. Dia faham Laura penat ulang-alik sana sini bawa kotak jadi dia biar Laura tidur dulu.

Sementara itu, Syah ambil remote aircond dan buka aircond sekeliling bilik. Ini project terbarunya. Dia buat bilik untuk baby. Tak. Dia tak mengandung. Dia cuma tak sabar nak Ada baby.

Tak. Dia belum kahwin. Umur dia baru 26. Dia masih nak enjoy. Alah, tak kahwin pun dia dapat jumpa Laura. Disebabkan tak mahu berpisah lagi, Syah cepat-cepat tamatkan degree kat London dan ambil Master kat sini.

Kaya, kayalah. Ilmu tu kena ada.

"Maaf mengganggu, Cik Syah." Seorang pembantu rumah yang Syah panggil sebagai dayang istana menegur. Syah sebenarnya memang introvert orang nya. Dia pendiam kalau orang tu dia tak rapat.

"Yes? "

"... Cik Leona datang menghadap. "

"Open the gate. "

"Baik, Cik Syah."

Syah melangkah tubuh Laura keluar dari bilik. Dia jalan straight ke lif rumahnya. Disebabkan dia dah 26,dia dah boleh hidup sendiri. Alah, tinggal sana pun apa guna. Semua sibuk. Jadi dia tinggal sendiri.

Sekarang Syah tinggal Banglo 3 Tingkat. Banglo perumahan biasa je. Hanya tambah lif. Dan kolam. Dan garaj. Dan backyard. Dan-

Biasa ke?

Apabila sampai di tingkat bawah, Syah tersenyum melihat Leona. Dia lari pada Leona dan peluk Leona erat.

"My love! "

"My sweetheart! "

Mereka berdua muncung bibir dan mencium hujung bibir masing-masing. Sejujurnya kekasih mereka berdua tahu fasal benda ni tapi bila Mac dan Laura buat, mereka tak suka sebab nampak pelik.

Dia kena natural cute gitchew.

"Jom naik atas tengok bilik baby. "

"You pregnant? "

"I know I dah baik berat badan tapi nope. Sekarang menghias. I tengah bias bilik perempuan. Bilik lelaki dah siap. Wanna see? "

"Yeah, of course. I wanna get inspo for my little caramel. " Ujar Leona. Leona yang pregnant sebenarnya. Itu yang datang idea pelik dari Syah. Leona pun tak kisah.

"Laju you pregnant. Baru haritu nikah. "

"Mac nak anak cepat."

"Faham. Hopefully you know parent's  role. Jangan tinggal dia sorang cause..." Syah menyising lengan banunya. Parut lama. "... I did this because of my parents. "

"I'm so sorry. I'll be the best mother."

"Good."

Setelah sampai ke tingkat 3, Leona terkejut beruk nampak Laura depan pintu lif. Mujur takde apa-apa. Namun bila Laura melangkah sedikit kedalam dan tekan semua butang lif termasuk butang bawah tanah, Syah tarik tangan Leona dan lari keluar lalu disepak Laura masuk dalam lif sampai terjatuh.

Tak sampai Laura jerit minta tolong. Leona dah tergelak dekat situ. Nak kenakan orang, last-last macamtu.

Akhirnya, setelah 10 minit baru Laura sampai ke atas. "I hate you. "

'Macammlah orang sayang dia. Sit. "

Laura mencebik. Dia duduk depan Syah malas. Setelah itu Syah jalan masuk bilik dengan Leona dan tutup pintu tanpa sebarang kata.

"Ish, SYAH! BUKA PINTU! "

"I have girls talk! "

"I pun girl! "

"No, you gurli-gurlian. "

A Little Stars Around Your Scars: Spin-Off Laura and Syah ✔Where stories live. Discover now