Laura menghulur keyboard pada Melanie. Melanie masukkan security account code dia. Setelah itu Laura melakukan beberapa benda yang Syah sendiri pening untuk faham.
"Mana you belajar hack ni semua? " Tanya Syah hairan. Namun Laura tidak membalas. Syah sentuh bahu Laura. Barulah Laura landing.
"Ya? "
"Mana you belajar...you kenapa? " Tanya Syah hairan. Laura senyum.
"Nanti kita dating kat taman okay? I akan bagitahu semuanya apa jadi masa I kat misi haritu. "
"...okay."
"By the way, it's done. Kitaorang dah tangkap P.A mama masa dia kat airport cuba lari. Now, duit mama akan slowly recover. It takes time untuk bank confirmkan." Jelas Laura. Melanie mengeluh lega. Dia tak muflis!
"Kahwin lah! Kahwin dengan Syah! Thank you! " Melanie mencium pipi Laura. Laura hanya ketawa bila nampak Syah tolak Melanie ke belakang.
Syah tahu mak dia cantik gila.
Lepas soap semua benda, Laura dan Syah bersiap untuk dating kat taman. Hanya pakaian sweater dan palazo pun dah memadai.
"Lama betul tak dating kat taman~" Luah Syah, memandang sekeliling. Dia memandang kearah Laura. Tangannya digenggam lembut.
"So you nak cakap apa? "
"Ah." Laura menarik Syah ke tepi tasik. Dia pusingkan Syah agar berdiri menghadapnya.
Sambil dia bercakap, sambil dia gunakan bahasa isyarat.
"I pekak.""Huh? "
"Carbon monoxide. Dia hilangkan pendengaran I. Sebab tu I ambil you lewat sebelum ni. I nangis dulu sebelum jumpa you. I-"
"St- stop it... " Syah menahan tangan Laura. "...stop it, Laura...it's not funny at all.. "
"It's not funny~ I know~ I will slowly losing my sense of talking, Syah~ how is it funny....? I tak dengar suara you lagi. Dah tak boleh nak call you. Suara you I tak dengar langsung. Suara Jony, suara Leona, suara Mac... How is it funny, sayang...? " Laura menangis tersedu-sedu. Sukar untuknya bercakap kerana dia tak dengar suara sendiri.
"Huh." Syah bercekak pinggang. Dia berpaling kearah lain dan menangis teresak-esak. Sampai terduduk dia.
Girlfriend dia pekak selama ni?
"Huh. I love you. " Syah bangun. "I tak pandai sangat bahasa isyarat but I know ni I love you. "
Syah menunjukkan tangan kanannya yang menunjukkan ibu jari, jari telunjuk dan jari kelingking. "I love you... "
Laura senyum. Kalini dia hanya menggunakan bahasa isyarat dengan meletakkan tangan kanan didagu dan dibuka tangannya.
Syah tahu maksudnya terima kasih. Syah senyum. Dia peluk Laura erat.
"I don't care if you can't hear me. I'll always by your side, sayang~ I'll never leave you. "Laura peluk Syah kembali. Rambutnya diusap lembut. Kalau Laura boleh terima Syah mandul, Syah juga kena terima yang Laura pekak.
Tak susah pun kan? Sailing memahami. Tak perlu gaduh sana sini hanya kerana kekurangan kecil yang diberi tuhan.
Syah menjengket kakinya. Dia mencium bibir Laura. "Jom kahwin? "
"Saya baru nak lamar. "
"Hehe." Syah peluk leher Laura dan cium dia lagi sekali. Kalini ciumannya lebih ghairah dan lama. Tak kisah lah orang tengok pun.
Mereka nak semua orang tahu mereka ni pasangan bahagia.
-TAMAT-
YOU ARE READING
A Little Stars Around Your Scars: Spin-Off Laura and Syah ✔
RomanceMari kita cerita fasal satu love tropes dimana yang lebih tua adalah lebih pendek dan lebih muda adalah lebih tinggi malah mereka suka bergaduh. Dah itu cara untuk mereka luahkan kasih saying, tiada apa yang salah pun. Namun apabila ibu Syah tahu f...