"Semua maid demam serentak...? " Syah sampai senget kepala bila Maury bagitahu benda tu. Macammana ni? Siapa yang nak masak kalau macam tu?
"We don't need them! I'm an incredible police inspector! Nak masak ni mudah je! " Ujar Laura bangga.
Jony pandang Laura tajam. Dia memang ada keraguan dalam hati bila Laura nak masak. Dia tak pernah nampak orang tua ni masak. "Saya diet. "
"Kamu tu budak-budak lagi tak payah diet! "
"You masak mudah-mudah je. Makan Maggie pun takpe you. I can fry some frozen food for Jony...? " Pujuk Syah. Dia pun ragu-ragu. Dia pernah rasa masakan dari Laura sebab Laura Cuba pujuk Syah tapi...
"No maggie, no good!"
"You know what?" Syah duduk diatas kerusi sambil menongkat kepalanya. "You and Mac kinda similar. Tahu tak Mac pernah hampir nak letupkan rumah masa Leona sakit dulu? "
"Itu sebab dia tak pandai masak! Masa I kat training camp I masak sendiri tau? "
"Really? Can you answer me? Boleh tak kita masak frozen food straight to the hot pan? "
"Yes? What's wrong with that? "
"Crazy. Frozen food ada ais. When ice meet hot oil, then meletuplah! Second question, if kuali terbakar, nak buat apa? "
"Siram air? "
"Wrong! Makin maraklah api tu sebab ada mintak kat dalam, stupid! Third question, apa cara betul nak masak telur dalam oven? "
Laura berkerut. Susah pula soalannya. Akhirnya setelah berfikir lama, Laura menjawab.
"Jangan masukkan telur dalam oven! Tch, let's go to the mall. " Laura mencampak sudip ditangan. Syah senyum.
Yes, boleh shopping!
***************
"I don't want sit on the safety seat! " Jony membantah. Syah berkerut."This is for your safety! You dah 8 tahun but look at your body! Macam baru 5 tahun! Duduk sekarang! " Tegas Syah. Jony berpeluk tubuh dan memandang kearah lain masih berdegil.
"Dahlah sukahatilah. Duduklah." Syah akhirnya mengalah. Dia masuk kedalam kereta dan duduk disebelah pemandu. Terus dia pakai seatbelt.
Laura juga memakai seatbelt. Hanya Jony yang terlalu degil taknak pakai seatbelt.
Laura memandu keretanya. Namun baru sekejap, dia brek mengejut kerana ada kucing melintas. Terkejut Syah dibuatnya.
"Sorry...kucing melintas... Jony! " Laura berpaling ke belakang. Terkejut beruk dia tengok Jony dah kaku kat bawah.
"Kepala saya... "
Akhirnya, Jony dibebel open Syah dan kena naik juga safety seat. Kecederaan dalam kereta merupakan pembunuh bagi anak-anak. Baik pakai seatbelt betul-betul.
****************
"Peti sejuk dah kosong~ we should buy groceries~ can you please take take the nuggets and sausages? Thanks. " Pinta Syah. Walaupun ini cadangan Laura, Syah yang berkuasa dalam membeli barang."Kakak, dukung saya. " Jony menarik seluar Laura. Laura terus dukung Jony dengan sebelah tangan dan membuka peti sejuk been. Syah terus keluarkan telefonnya dan tangkap gambar Laura.
Aish, cool nya kekasih dia ni.
Sementara Laura kat situ, Syah pergi ke rak makanan. Alah sebelah-sebelah je dengan peti sejuk beku. Rak ni dia jual coklat. Syah ambil satu Love Cadbury dan masukkan dalam troli.
Laura meletakkan nugget dan sosej dalam troli. Tangan Jony laju ambil packet kitkat besar. "Coklat! "
"...you makan pulak processed food? " Tanya Laura. Syah senyum.
"I lost 3kg."
"Wow."
Hasil skip processed food, Syah berjaya hilangkan 3kg. Laura terus ambil banyak-banyak dan hampir penuhkan troli. Mana yang double, Syah suruh simpan balik. Dia kata membazir.
"You guys go get your thing. In 1 hour, pulang dengan 3 barang je setiap sorang. " Pesan Syah. Dia mula serabut bila diorang main ambil semua barang. Laura hanya turutkan saja. Dia turunkan Jony dan mereka berdua jalan bersama mencari barang dengan troli mini Jony.
Laura mengambil sos mayonis, salah satu nya sos mayonis kewpie yang tinggal namun seorang lagi wanita tua ingin mengambilnya.
Okay.
This means war.
YOU ARE READING
A Little Stars Around Your Scars: Spin-Off Laura and Syah ✔
RomanceMari kita cerita fasal satu love tropes dimana yang lebih tua adalah lebih pendek dan lebih muda adalah lebih tinggi malah mereka suka bergaduh. Dah itu cara untuk mereka luahkan kasih saying, tiada apa yang salah pun. Namun apabila ibu Syah tahu f...