Balik

189 15 3
                                    

Leona terjaga dari lena. Memang biasa waktu begini dia akan bangun. Baby tendanglah, nak muntah lah namun kalini dia bangun atas niat lain. Sejujurnya, dia mahu stay dengan Syah tapi dia terlalu mengantuk.

Leona turun perlahan dari Katie agar Mac tidak terjaga. Kuat juga Mac berdengkur. Penat sangat dia bekerja. Macammana lah dia tak terbangun?

Leona berjalan ke bilik Syah. Dia membuka pintu bilik Syah dan berjalan ke katil. Dia fikirkan yang timbul itu Syah namun hanyalah bantal yang disusun kemas.

Leona keluar dari bilik. Dia berjalan turun dari tingkat 2 menuju ke tingkat bawah. Walau samar-samar, dia masih boleh nampak Syah tengah lena atas sofa sambil pegang phone yang tengah charge pada powerbank. Mesti dia terlalu risaukan Laura.

Leona terus ke almari. Dikeluarkan sehelai selimut legend bunga-bunga warna putih pink. Bau kampung sebab Leona guna almari nenek dia yang dicat putih.

Leona berlalu kearah Syah. Dia buka aircond dan selimutkan tubuh Syah. Dia fikir Syah akan terus tidur dalam bilik namun Syah turun bawah. Dia tak buka aircond pula tu.

Syah terjaga dek tubuhnya dilitupi kain selimut. Terus dia bangun. "Laura...? "

"Leona." Balas Leona dengan senyuman sayu. Syah mengeluh. Dia mengerling pada jam dinding.

Baru pukul 2 pagi. "She didn't even text me back~"

"Maybe she's busy~ dia inspector, right? " Pujuk Leona, menggosok lembut tangan Syah. Syah mencebik, menahan badannya dengan meletakkan kedua-dua tangan pada sofa.

"... I'm so worried~ I don't want my mom's words to be true... "

"What words...? "

"She said Laura will make me kill myself again... "

"That's not true sayang~ awww no, don't say that~ she'll be back. I'm sure." Leona peluk Syah erat. Syah mengetap bibirnya. Dia menangis teresak-esak. Dia terlalu rindukan Laura.

DING! DONG!

Syah terus turun dari sofa. Dia berlari ke pintu rumah. Dia menangis tersedu-sedu nampak Laura depan rumah menunggu dengan pakaian baru.

Syah tergesa-gesa mahu buka pintu hingga membingitkan telinga akibat pagar besi itu bertembung dengan besi lain. "Leona~"

"Wait, wait! I buka pintu! " Leona mengambil segugus kunci pada tempat letak kunci. Dibuka pintu pagar tersebut lalu ditekan sebuah remote untuk membuka pintu automatik.

Syah berlari pada Laura. Sampai dia melompat pada Laura. Nasib baik Laura pandai kawal badan dan dukung Laura. Mereka berdua berpelukan lama.

"Aye, aye~ kenapa nangis~ HAHAHA! " Laura ketawa melihat bakal isterinya yang menangis tersedu-sedu.

"You lambat, stupid! "

Laura memandang pada Leona. Syah taknak lepaskan Laura. Laura hanya biarkan Syah begitu dan lambai pada Leona. "Thanks jagakan Syah! "

"Sama-sama! "

Laura bawa masuk Syah dalam kereta. Dalam kereta pun dia masih peluk Laura. Terpaksalah Laura bawa saja kereta dengan isterinya yang terlebih oksigen ni.

Syah membebel itu ini. Laura hanya tersenyum tidak balas apa-apa. Namun setitik air mata Laura jatuh kebawah.

Seboleh-boleh dia mahu sorokkan dari Syah apa sebenarnya jadi pada diri dia sekarang. Dia tak boleh bagitahu apa-apa.

"Are you crying too...? " Tanya Syah, menyentuh pipi Laura. Laura hanya tersenyum. Bila Syah lap air matanya, Laura berhenti tepi jalan dan sambung nangis.

"I missed you so much, Syah~ please, can I kiss you...? "

"Of course. No need to ask for permission, sayang. What happened in your mission...? "

Laura tidak menjawab. Dia tak faham Syah cakap apa. Laura tarik Syah padanya dan dicium bibirnya lembut dengan tangisan bersisa.

Tak kira apa, dia tidak mahu Syah kecewa.

A Little Stars Around Your Scars: Spin-Off Laura and Syah ✔Where stories live. Discover now