MUMMY membawa kami ke Salah satu restaurant berdekatan rumah Ryder. Mummy pilih tempat yang agak hujung untuk privacy. Kini kami semua hanya memandang Ryder Dan Avia mengharapkan penjelasan tanpa paksa mereka.
Ryder kini memandang mummy dengan tatapan penuh harapan. "Aunty kalau saya nak minta tolong boleh?" Mummy mengangguk kepalanya. "Saya nak tumpangkan Avia dekat rumah aunty boleh?" Aku Dan Naira berpandangan. "Boleh je Ryder. Tapi boleh aunty tahu siapa yang terlibat dalam kes ni?" Ryder menggeleng kepalanya. Ryder tidak dapat menahan air matanya lagi. Air mata Ryder turun dengan derasnya. Avia hanya memeluk abangnya sambil memejamkan matanya yang bengkak akibat menangis. "Nanti keluarga aunty pon dalam bahaya" ujar Avia dengan lembut. Mummy menayang muka bersalah. Sungguh bersalah rasanya! Mummy melirik ke arah aku dan Naira sebelum kembali memandang Avia Dan Ryder.
"It's okay kalau korang tak nak cerita, aunty faham. Aunty boleh tolong Ryder" Ryder hanya mengangguk kepalanya. "Er..kau okay tak Avia?" Tanya Naira dengan gagap. Avia dengan perlahan mengangguk kepalanya. "Boleh la. Terima kasih sekali lagi aunty" mummy angguk.
NAIRA menekan loceng rumah kami. Biasanya makcik kiah tolong buka kan pintu. Alangkah terkejutnya apabila pintu itu dikuak oleh lelaki yang tinggi. Mata aku terus berbinar. "Abang thariq!" Abang thariq zaifer hanya meletakkan tangannya di atas kepalaku. "Eh hai my little sweet cupcake!" Aku julingkan mata ke atas. Balik balik nickname tu! Aku tak suka betul. Abang thariq menyalam tangan mummy. "Mummy thariq dah balik ni" mummy angkat kening sebelah. "Ingat kan dah Lupa jalan balik rumah" abang thariq hanya tertawa sebelum memandang Avia yang berada di belakang mummy. "Ni siapa? Takkanlah riq ada adik perempuan lagi?" Mummy menepuk lengan abang thariq. "Ni Avia yang dulu kamu nak pijak sampai mati sebab dia pakai baju pink seluar hello kitty tu" muka Avia merona merah. "Aunty!"
MALAM sudah tiba. Aku Dan Avia kini menonton movie seram. Movie tu tak seram pon. Tapi aku terkejut sebab nampak muka abang thariq yang putih macam tepung kurmak. Dengan pantas aku memukul badannya dengan bantal. "Adu sakitlah pandai ingat abang ni apa? Berok?" Aku hanya tertawa besar. "Ha ini balasannya! Kenapa muka macam tepung kurmak?" Tanya aku sambil tertawa kecil. Abang thariq hanya tersenyum misteri. "Habis tu nak pakai minyak hitam ke" aku menepuk dahiku. "Itu bukan muka je gelap, masa depan pon boleh gelap, bang" ujar Naira yang baru turun tangga. Abang thariq hanya mengeluh. "Putih Salah hitam pon Salah inilah manusia" Avia hanya tersenyum teringatkan memori bersama aria Dan Ryder. "Um.. Naura, Naira aku nak tidur la..penat rasanya" aku angguk. "careful kalau ada apa apa nanti panggil aku atau Naura tau?" Pesan Naira. Avia angguk.
"AVIA" mata Avia kini terbuka luas. Suara tadi! Suara aria. Sejak kematian mama Dan papa nya, Avia seringkali mendengar suara aria. Dahi Avia kini berpeluh. Avia bingkas bangun duduk dan mengapai Telefon bimbitnya. Baru pukul 2:30 pagi. Avia dengan berhati hati menuruni anak tangga satu per satu dalam keadaan yang gelap. Baru saja avia membuka pintu peti sejuk, ada seseorang yang menegurnya. "Tak boleh tidur ke?" Dengan pantas Avia menoleh ke arah thariq yang berdiri di tepi singki. Jantung Avia berdegup laju. Avia menjerit dengan kuat dan lari menuju ke biliknya.
YOU ARE READING
𝓡𝔂𝓭𝓮𝓻𝓐𝓾𝓻𝓪
ActionBERMANDIAN DARAH SUDAH BIASA BAGINYA. SEORANG MAFIA YANG HIDUP DI DUNIA PENUH PENIPUAN DAN KEJAM. IT'S ALL STARTED WITH A LIE ALEX RYDER GRAYSON X NAURA QALISHA "Sebab tu aku kekalkan identiti sebagai Ralief untuk protect Naura" -Alex Ryder Grayson ...