AKU teringat kata kata papa. Papa dan mummy tidak saling mencintai. Mereka hanya dijodohkan oleh orang tua masing masing. Papa dilahirkan dalam keluarga yang sederhana manakala mummy shailey pula dilahirkan dalam keluarga De'luca.
Keluarga De'luca terkenal dengan kekejamanya yang tidak mengenali erti penyesalan. Shailey juga merupakan anak bongsu kepada thalia dan Maizezo iaitu moyang aku. Kakak kepada shailey dibunuh oleh ibunya sendiri bila dapat tahu bahawa kakak shailey ini gagal membunuh Salah seorang dari musuh ketat De'luca. Nampak tak betapa kejamnya diorang?. Oleh kerana itu shailey sentiasa berhati hati untuk tidak dibunuh.
Pada mulanya agak sukar shailey menurut perintah ibu bapanya tetapi semakin lama semakin shailey rasa seronok untuk membunuh orang. Hatinya telah dikaburi oleh kesalahan ibu bapanya. Thalia sengaja menawarkan shailey untuk berkahwin dengan anak pengawalnya iaitu Orion. Orion merupakan anak yang sentiasa mentaati segala perintah yang diberikan. Maka Orion dan shailey berkawin. Mereka dikurniakan empat cahaya mata..
Satu hal yang aku tak dapat nak terima adalah...
Kenapa aku dilahirkan sebagai seorang De'luca?
MATA aku dari tadi tak berhenti melirik ke arah Ryder yang sedang mundar mandir mencari maklumat tentang keluarga De'luca. Aku mengeluh. Kenapa aku ada kat sini? Untuk pastikan yang maklumat tentang keluarga De'luca tidak terbocor. "aura. I think the de' luca family is an insider among us" aku tersentak. Apa? Ryder kata De'luca family adalah orang dalam? Takkan dia dah tahu?
Perlahan lahan aku mengapai pistol di peha aku yang sengaja aku bawa ke mana mana. "Apa maksud kau? Kau syak siapa yang orang dalam De'luca antara kita?" Ryder pusing menghadap aku. "Aku syak..nazri" aku hanya tatap mata Ryder yang tampak ragu.
"Tapi aku tak pasti..tekaan aku betul ke tidak tapi..nazri tu macam suspicious tahu tak? Asyik asyik tuduh kau. Aku rasa dia adalah orang dalam De'luca" aku hanya tersenyum Manis lalu menyeka peluh di dahiku. Aku pikir ini adalah hari last Ryder hidup.
Tiba tiba Ryder mengengam tangan aku. "aku tahu! Aura. Kau Kena tolong aku! Aura please tolong aku!" Ryder mengoncangkan tubuh aku ke depan belakang. Aku tepis tangan Ryder.
"Kau nak suruh aku tolong ape giler!? Tak payah la goncang aku macam tu" Ryder tersenyum lalu meminta maaf. "Tolong cari bukti yang nazri adalah pengkianat and dimana keluarga De'luca bersembunyi" aku tersenyum licik tapi Ryder tidak sedar akan itu. "Boleh. Aku boleh tolong kau" Ryder hanya tersenyum lega.
"Aku akan suruh luth cari bukti dengan kau. Pasal Avia kau tak payah risau. Aku jaga dia. Mana tahu nanti ada keluarga De'luca akan serang dia lagi. Kalau dalam rumah pon dia boleh serang mana tahu kat hospital ni pon dia boleh serang. Lagipun kau perempuan tak baik sorang sorang" aku angguk. Dalam hati aku happy giler sebab Ryder tak syak aku langsung.
"Luth" orang yang bernama luth itu muncul di muka pintu. "kau dan aura cari bukti tentang nazri" muka luth nampak terkejut. "Habis tu pasal keluarga De'luca macam mana?" Ryder pandang luth dengan tatapan tajam. "Aku akan settle kan Hal itu dengan SI amir. Kalau korang dah faham dengan tugas tugas korang. Gerak sekarang "
AKU dan noa sekarang sedang mengikuti nazri dari belakang. Hari ini Memang nazri akan berjumpa dengan larissa di lorong yang sunyi. Nazri menunggu kehadiran Larissa. Nampaknya nazri memberikan sesuatu pada larissa. Noa dengan segera menangkat kamera untuk dijadikan bahan bukti.
NOA minum air Hot chocolate nya dengan geram. "aku dah agak yang nazri tu pengkianat! Dia gi jumpa Larissa tu! Kau nampak tak apa yang dia buat? Dia bagi apa Tah kat Larissa tu" aku hanya tunduk pandang bawah meja. Bukan. Aku sedang membaca message whatapp daripada shasha.
+/~: nazri dah tepati janji dia. Duit dollar tu dah jadi duit kita miss Elaire. Dia percaya yang kita takkan dekati keluarga Grayson lagi.
Ya shasha adalah orang yang menyamar jadi larissa tadi. Aku baru saja mahu mengetik message tapi noa sudah merampasnya dari aku lalu membacaanya. "Lah asal kau tak cakap yang kau nak makan lobster? Ni usya usya gambar lobster dari tadi" noa pulangkan semula telephone aku terus aku tersenyum lega rupanya shasha sudah padam message tadi dan teruskan perbualan tentang loster.
-/~: okay buat sementara ni kau cari jalan macam mana nak perangkap nazri. Kalau boleh minta tolong iris ataupun Marissa. Sebab Marissa tak busy tu. Apa apa update kat aku:)
Aku letak Telefon aku dalam handbag tapi aku terkejut tengok meja makan aku Dan noa dipenuhi dengan menu yang mahal mahal. Yang buat aku terkejut lagi aku ternampak Dua ekor loster atas meja. "Ha makan la. Kau kan dah lama tak makan loster" aku ternampak beberapa pelanggan pandang aku dengan tatapan cemburu sambil berbisik.
"Aish! Aku rasa iri dengan budak muda sekarang. Pakwe dia siap belikan dua ekor loster! Besar besar lak tu. Aku ni minta suami belikan sekor pon susah" aku tersenyum canggung lalu menikmati hidangan makan malam itu. Orang dah belanja apa lagi sebat la.
KAMI hanya menatap Ryder yang sedang tampak marah. "Korang pergi mana? Lama giler cari bukti" sunyi. Aku buka mulut untuk bersuara tapi aku tak yakin. Akhirnya setelah beberapa minit aku bersuara juga. "Kitorang nampak yang nazri jumpa Larissa di lorong agak gelap berdekatan rumah Avia dan noa. Noa ada tangkap gambar dan video diorang" noa menghulurkan telefon bimbitnya.
Ryder hanya menahan marah sambil menonton video yang ada ditelefon bimbit noa. "Aku dah agak. Nazri ni Memang melampau. Yang korang ni Dari mana? Lepas kau siasat pasal nazri" aku pandang Ryder dengan tatapan gembira. "Aku pergi makan Kejap tadi dengan noa sebab aku lapar. Astu noa belanja aku Dua ekor loster besar besar!" Mata aku berbinar binar. Ryder memukul mejanya dengan kuat membuatkan aku terkejut lalu terdiam.
"Aku boleh beli berapa ekor loster untuk kau aura tak perlu suruh luth yang belanja! Kalau kau nak Aku boleh beli restaurant yang jual loster tu. Hari hari kau boleh makan loster" aku bergumam.
"Aku lagi suka semua nak belanja aku" Ryder mengumpulkan anak anak buahnya. "Korang semua dengar sini! Tim amir cari maklumat pasal tempat persembunyian keluarga De'luca dan rancangan mereka seterusnya. Aku tak kisah korang nak buat macam mana! Tapi aku nak korang dapatkan Larissa kalau tak boleh incarlah Marissa! Luth!"
Tubuh luth mengeras apabila namanya disebut. Luth kembali menatap Ryder. "Kau tolong Tim Damian. Jaga Avia. Aku percayakan Avia pada kau. Dan aku..akan teman aura mencari bukti pasal nazri dengan lebih lanjut". Luth tersenyum apabila menyedari bahawa Ryder cemburu akannya.
MARISSA mengangguk faham. "So Ryder pikir yang nazri tu orang dalam keluarga kita? Dia minta tolong kau cari bukti pasal nazri supaya dia percaya yang dia punya tekaan benar?" Tanya abang thariq panasaran. Aku angguk. "dalam masa yang sama Ryder arahkan budak budak dia untuk dapatkan aku ataupun Marissa untuk korek rahsia kita! So kita kena berhati hati! Tapi aku tengah berfikir macam mana nak perangkap nazri" abang zafier yang dari tadi diam akhirnya bersuara.
"Apa susah? Kita manipulate fasha" Marissa mengeluh. "dia tak makan cakap aku ataupun Larissa. Lagisatu kita nak manipulate dia apa?" Abang zafier tertawa.
"Dia kan suka han. Apa kata kita buat deal dengan dia? Cakap yang kalau dia boleh buatkan Ryder percaya yang nazri pengkianat maka..dia boleh berkawin dengan han. Mestilah kita perlu bayar dia juga" Marissa tertawa geli. "Eh abang zafier. Dia tu fasha! Fasha mesti bela abang dia aduh hai"
Aku petik jari. "aku rasa boleh jadi itu deal dia tapi takkan la dia akan kawin dengan han betul betul?" Zafier tepuk dahinya. "takdelah betul betul bongok!" Abang zafier ketuk kepala aku. "Aku cakap deal lepastu kita bunuh nazri. Lepas kita bunuh nazri, kita tuduh fasha yang membunuh nazri. Settle masalah" aku angguk setuju. Bijak jugak abang aku yang satu ni.
YOU ARE READING
𝓡𝔂𝓭𝓮𝓻𝓐𝓾𝓻𝓪
AçãoBERMANDIAN DARAH SUDAH BIASA BAGINYA. SEORANG MAFIA YANG HIDUP DI DUNIA PENUH PENIPUAN DAN KEJAM. IT'S ALL STARTED WITH A LIE ALEX RYDER GRAYSON X NAURA QALISHA "Sebab tu aku kekalkan identiti sebagai Ralief untuk protect Naura" -Alex Ryder Grayson ...