AKU pandang han. "Han, jom la kita pergi jalan jalan. Saya stress dengan Noalexi" Han pandang aku lalu tersenyum. " saya rasa betul la mereka ditakdirkan bersama. Tak sia sia kita siap ciptakan nama ship lagi" aku angguk. "Sooooo, caro bella nak pergi mana?" Dapatku rasakan mukaku merona merah. Han yang berperasan akan itu terus tertawa.
"Well caro bello, kita pergi Ikea lah! Saya dah lapar lah" sekarang ni muka Han pulak yang merona merah. Hahaha boleh cair jugak mamat ni! Kami terus memasuki perut kereta. Belum sempat aku pakai Tali pinggang, Telefon aku berbunyi. Aku rasa malas nak angkat. Aku lihat nama pemanggil 'Mr. Troublemaker 1' aku mengeluh maksudnya along lah yang call aku ni. Icon hijau digesek. Telefon dilekapkan ke telinga. "Hm abang riq nak apa?" Aku terdengar abang riq macam tengah kelam kabut. "Ni Qalisha, alang korang nak balik sebab tu abang riq tengah kelam kabut!"
Berkerut kening aku. "So abang riq call Qalisha sebab nak cakap abang tengah kelam kabut lah?" Aku terdengar abang thariq mengeluh. "Wow Qalisha, did you know that we are taking about zaifier zariq. Dia semua benda kena bersih!" Aku tepuk Dahi. Lupa pulak kalau abang aku yang sorang lagi tu pembersih sangat kalau ade tompok hitam kat atas meja, memang makan penampar siakap tiga rasa berapi dia. " So abang riq nak suruh Qalisha apa? Orang lapar nak pergi makan ni!" Tiba tiba abang riq matikan panggilan. Dah kenapa pulak ni? Merajuk ke? Aduh! Aku pandang han. "Jom pergi sushi king la tiba tiba nak makan sushi pulak!" Han hanya tertawa. "Saya boleh pergi Ikea, sushi king, tealive dan mana mana pon demi caro bella" aku hanya tersenyum. Bahagia!
AKU sampai rumah waktu petang. Aku nampak papa, mummy, naira Dan abang thariq tengah bersiap siap. Mummy pandang aku. "Ha ingatkan tak jumpa jalan balik! Manalah tahu sesat kat alam lain ke" marah mummy sambil menarik telingaku. "Adududuh mummy sakitlah!" Mummy melepas pegangannya pada telinga aku. Abang thariq hanya tertawa. "Sakitnya ku di sini, di dalam hatiku, sakitnya ku disini melihat kau selingkuh!" Kini giliran abang thariq pulak yang mengerang kesakitan. "Ohh pandainya riq nak kenakan adik yer" mummy lepaskan telinga abang thariq yang sudah merah. "You know I can't fight this feeling, and every night I feel it! right now. I wish you were with meee, Miya zirana~" abang thariq mencubit lengan aku. Heh! Bukan aku tak tahu yang abang thariq suka akan kak miya zirana tu.
Setelah penat bergurau senda tadi. Kami terus menuju ke airport untuk menjemput zaifier zariq ya. "Lamanya! Mana abang zaifier ni!" Jerit aku. Mummy terus memukul lengan aku. "Aduh mummy kenapalah asyik asyik Qalisha je yang kena?" Mummy pandang tajam pada aku. Terus aku zip mulut takut mummy bawa parang lak mahunya aku lari satu airport. Bak kata naira baru syok beriadah di dalam airport. Aku ternampak kelibat abang zaifier dengan seorang perempuan? Memang nampak macam perempuan tapi cara berjalan macam jantan. Abang zaifier peluk mummy setelah sampainya dihadapannya. Aku pandang perempuan tu. "Kau ni apa? Kau tinggal kat sini ke?" Tanya aku pada perempuan tu
"Nasi putih, Nasi goreng, nasi ni sudah basi, aku manuusia lah baka!" punyalah aku terkejut. Muka macam perempuan last last suara garau. Mati mati aku pikir dia perempuan. Baru aku nampak halkum dia yang tajam. Abang zaifier tertawa. "Sorry lah hakimi, adik aku memang macam ni" aku nampak hakimi pandang aku. "Err sorry la saya tak tahu encik ni lelaki, saya nampak macam perempuan tadi. Betul serius!" Hakimi hanya tersenyum senget. "nanti kalau aku report polis baru tahu!" Aku pandang abang zaifier. "Apa dia cakap tu Raju?" Aku nampak hakimi punya muka merah akibat marah. Hm bukan penyabar orangnya! Hehe menarik!
YOU ARE READING
𝓡𝔂𝓭𝓮𝓻𝓐𝓾𝓻𝓪
ActionBERMANDIAN DARAH SUDAH BIASA BAGINYA. SEORANG MAFIA YANG HIDUP DI DUNIA PENUH PENIPUAN DAN KEJAM. IT'S ALL STARTED WITH A LIE ALEX RYDER GRAYSON X NAURA QALISHA "Sebab tu aku kekalkan identiti sebagai Ralief untuk protect Naura" -Alex Ryder Grayson ...