AVIA membuka matanya. Aku kat mana ni? "Hoi! Aku kat mana ni. Lepaskan aku lah!!!" Suara Avia melantang. Tiba tiba ada empat orang menghampiri Avia. Walaupun Avia tahu nama mereka tapi Avia tak pernah melihat muka mereka hanya kerana mereka selalu memakai face mask apabila mereka berdekatan. "Diam la kau ni bising je." Enzo menampar Avia sampai berkesan merah. Zachary memegang lengan Enzo. "Fratello! She's just a woman. Don't be rude to women. Mom never taught us to hit women" Enzo melepaskan diri Dari pegangan Zachary. "Aku nak Tanya kenapa kau semua selalu berdendam dengan keluarga Grayson? Kitorang dituduh membunuh Enza!" Jerit Avia.
Larissa berdehem. "Apa? Dituduh? Abang kau ke yang cakap dituduh ha?" Tanya Larissa dengan sinis. Avia memandang Larissa. "Ye. Aku tahu abang aku tak pernah tipu aku!" Kali ini Marissa pula yang menampar Avia. Zachary memegang lengan Marissa. "What! She a woman and I'm a woman too so I can hit her!" Jerit Marissa pada Zachary. "Enough!" Enzo menghampiri Avia. "Kau kata abang kau tak pernah tipu kau but pernah dia bagitahu apa yang jadi masa dia sebelum dia dituduh dulu?" Avia geleng. "Alex Ryder Grayson dulu pernah dijodohkan dengan Enza Martina De'Luca. Mereka akan berkahwin tapi bukan atas kehendak sendiri. Kau tahu ke tak yang abang kau dijodohkan?" Lagi sekali Avia geleng. Sungguh dia tidak tahu akan Hal itu. "She's dumb" kata Zachary dengan sinis. "I told ya" ujar Larissa setuju.
"Semasa Enza Dan Ryder belajar di st. Nessver High school mafia, Ryder cuba untuk membunuh Enza supaya bila Enza mati Ryder tak perlu kawin dengan dia!" Avia terkebil serius nampak sangat dia punya blur. "Jap! Tadi kau kata masa diorang belajar kat mana?" Larissa mengeluh. "Woi budak abang aku kata st. Nessver High school mafia lah!" Lagi sekali Avia terkebil kebil. "Belajar apa kat situ?" Zachary menarik rambut Avia dengan kuat sampai timbul urat di tangannya. "Dah nama pun st. Nessver High school mafia belajar macam mana cara anak mafia hidup la! Takkan nak belajar macam mana nak naik kuda terbang! Alamak aii masalah betul perempuan ni la!" Tubuh Marissa agak mengeras. Tak sangka abangnya yang selalunya tenang kini marah sebab budak perempuan ni.
"Già! dobbiamo solo uccidere questa ragazza" ujar Enzo. Baru sahaja mereka mahu membunuh Avia, ada seorang lelaki yang memukul kepala Enzo menggunakan kayu. "Abang!" Ketiga tiga adik Enzo menjerit. Larissa dengan pantas menggeluarkan pisau poket dan terus menikam Avia dibahagian perut. "Woi! Adik aku tu!" Larissa memandang Ryder. "aku tak kisah. Kau pukul abang aku so kita kira adil!" Ujar Larissa sambil menyerang Ryder dengan pisau poketnya. Zachary mengambil pistol milik Enzo lalu menembak dibahagian bahu Dan kaki Ryder sebanyak Dua Kali. "Wait! Did he die?" Tanya Marissa pada Zachary. Zachary hanya menggelengkan kepala. "The police coming! We need to move! Here the bag change in to the new clothes" pesan Zachary pada adik perempuannya.
AVIA membuka matanya. Tadi Aku mimpi ke? bisik hati Avia. "Avia! Thanks God ur okay!" Avia menoleh ke arah Naira. "Kenapa tiba tiba kau cakap bahasa English ni?" Aku pandang Avia pelik. "aik? Sejak bila tak boleh speaking?" Avia menjuling mata ke atas. "Kita orang melayu cakaplah bahasa melayu! Kenapa nak speaking? Aku ni orang luar negara ke?" Tanya Avia dengan marah. Aku pandang Avia tajam. "Well, aku ni mix. Bukan nak berlagak tapi suka hati Naira la nak cakap bahasa ape pon yang kau nak marah marah ni kenapa!?" Ryder menghampiri aku. "Aura and aira please leave" aku Pandang Ryder lalu beredar dari situ bersama naira. Ryder mengusap kepala Avia. "Kenapa ni?" Air mata Avia menitis. "Nothing but bila diorang cakap bahasa English, Avia jadi trauma" Ryder angguk. "takpe abang ada di sisi Avia. Abang yakin sangat lambat laun pon nanti abang akan jumpa keluarga De'luca tu"
YOU ARE READING
𝓡𝔂𝓭𝓮𝓻𝓐𝓾𝓻𝓪
ActionBERMANDIAN DARAH SUDAH BIASA BAGINYA. SEORANG MAFIA YANG HIDUP DI DUNIA PENUH PENIPUAN DAN KEJAM. IT'S ALL STARTED WITH A LIE ALEX RYDER GRAYSON X NAURA QALISHA "Sebab tu aku kekalkan identiti sebagai Ralief untuk protect Naura" -Alex Ryder Grayson ...