Bab 18

35 1 0
                                    

NAIRA menghampiri aku. "Lisha are you okay?"  Ujar naira dengan lembut sambil mengusap rambutku. Aku geleng sambil menangis teresak esak. Naira peluk aku. "It's okay.. everything will be fine" aku terus menangis teresak esak sampai tertidur lagi sekali di atas katil.

RYDER hanya termenung memikirkan naura. Ryder melelapkan matanya. "Ryder" Ryder dengan pantas tersedar Dari tidur. Suara naura kembali terdengar di telinga Ryder. Ryder rasa sangat bersalah sebab menipu naura Dan dirinya sendiri. Buat masa sekarang Ryder harus bersiap siap Dan lari ke itali.

AKU pandang naira. "Aku nak balik itali. Aku nak tengok sejauh mana Ryder boleh dapatkan Larissa Elaire tu" naira pegang lengan aku. "Sabar naura. Kenapa kau tiba cakap pasal Larissa Elaire? Kau tahu kan Larissa Elaire tu-" aku pandang naira dengan tatapan tajam. Naira terdiam. Aku akan tetap ke itali.

RYDER kini menapak di Salah satu tempat perjumpaannya dengan Larissa. "Larissa, aku ada benda nak bincang dengan kau" seorang wanita berambut ash blonde Dan muka ditutup oleh face mask itu menghampiri Ryder. "Hm nak apa?" Tanya Larissa dengan kasar. Ryder menelan liur. "A-aku..d-datang nak bagitahu sesuatu" suara Ryder yang gagap itu menarik perhatian Larissa. "Well ape dia? You have 5 seconds to say it or else I leave you alone" Ryder menelan liur lagi.

"Uhm aku"
"One" Larissa mula mengira.
"Aku..."
"Two" Larissa kira lagi
"Aku datang nak berdamai dengan cara kita berkawin!" Suara Ryder agak kuat untuk Larissa dengar.

Larissa tatap mata Ryder dengan dalam. "Oh really? How about tengku naura qalisha then?" Ryder tampak terkejut seketika. "How do you know about aura?" Larissa ketawa jahat. "Kau tak tahu pasal Naura kan? Naura bukan perempuan biasa yang kau nampak. Ramai orang dibodohkan oleh dia" Ryder hanya menatap Larissa dengan tatapan tajam. Apa yang Larissa maksudkan?

AKU kini menatap Orion De'luca Dan isterinya. Apabila aku sampai di Italy, aku Dan naira terus menuju ke manison De'luca. "Saya rasa rahsia kita dah nak terbongkar" aku pandang Orion. Orion hanya tersenyum. "Larissa takkan beritahu kau sedara dia or so i thought" jawapan Orion membuatkan aku takut Dan seram sejuk. ADAKAH Larissa jaga rahsia aku? Shailey mengusap bahuku. "Dari awal kamu Memang tak Salah l-naura, I know you're since you born" aku angguk. Aku harap rahsia aku Masih boleh diselamatkan oleh Larissa. Naira....mana kau

LARISSA tersenyum senget. "Nothing aku just nak bagitahu yang dia cintakan kau sangat sangat, tak sampai hati aku nak tengok dia menderita" Ryder kini tampak marah. "Kau sebenarnya tak nak kahwin dengan aku kan? Kenapa perlu seret naura dalam Hal kita berdua?! dia tak Ade kena mengena dengan aku!" Larissa hanya tersenyum puas. "okay how about you're sister? Avia will kill you if she know you're marry to me" Ryder tak pernah terfikir pasal itu.

AKU hanya pandang sosok yang selalu mengikutiku. "Kau nak apa? Kau siapa nak kacau aku?" Sosok itu hanya ketawa jahat "kau lupa diri sendiri?...." aku tutup telinga ku dengan KEDUA Dua tangan aku. "Tak kau bukan aku...aku tak jahat....kau pergi Dari sini pergi!!!" TIBA tiba naira masuk ruang tamu itu. "Naura are you okay?" Aku terus mengangkat kepala tengok sekeliling. "Mana benda tu?, Mana?" Naira pandang sekelilingnya. "Aku rasa kau mimpi kot dah jom kita balik, okay?" Aku angguk lalu beredar Dari manison De'luca itu.

AKU Dan Naira pandang lelaki yang pernah menyamar sebagai pelayan di luxury restaurant. Namanya Rizman "Kau sure yang Ryder adalah ralief?" Rizman angguk. "Aku dah pernah ikut dia so aku tahu dia adalah ralief. Sebab tu ralief jarang ada di college" aku anguk. "And you know what, naura? Ryder atau dipanggil sebagai Alex adalah mafia yang terbesar di itali ni along with luth. Diorang sedang buru keluarga De'luca. Your relatives" naira pandang aku. Wajahnya tampak kerisauan. "Orion Dan shailey, Larissa, Enzo, Marissa, Zachary, enza...macam mana kalau Ryder tahu kita sedara diorang" aku bingkas bangun Dari tempat duduk. "That what we thought..but the reality is..lagi aku takutkan"

𝓡𝔂𝓭𝓮𝓻𝓐𝓾𝓻𝓪 Where stories live. Discover now