MARISSA memeluk aku dengan erat sambil melindungi aku daripada dipukul mummy.
Enzo Dan Zachary hanya mampu tundukan kepalanya sambil mengetapkan giginya. "Mummy..maafkan kami mummy!" Jerit Marissa sambil teresak esak menangis. Aku hanya menangis apabila tanganku dipijak oleh mummy.
"Anak tak guna! Aku suruh kau belajar jadi kuat supaya tiada siapa yang mampu lawan kita! Korang buat apa!? Korang ingat korang dah besar sangat sampai nak melawan aku!" Marissa peluk aku erat.
"Larissa?" Suara Marissa membuyarkan aku dari lamunan. Aku dan Marissa sedang menyiasat tentang Avia dan noa yang kami syak sudah berkawin dan mendapati bahawa Avia sudah mengandung 3 bulan. Kata baru kawin tapi dah mengandung? Mungkin sebab terlanjur?.Aku dan Marissa diperintahkan untuk membunuh Avia sebelum Avia melahirkan keturunan yang Lain. Preparation la katanya.
"Ya? Ada apa?" Marissa hanya tersenyum lalu mengusap kepalaku. "Kau okay? Aku tahu kau sayang Avia sebagai kawan kau tapi.."
"Aku lebih sayangkan kembar aku" aku cepat cepat memotong percakapan Marissa. Aku sambung lagi "Aku tak nak mummy bunuh Salah satu dari kita"
MALAM menjelma aku bersiap siap lalu menuju ke kediaman Avia dan noa of course dengan wujud Larissa takkan naura lak. Noa sudah keluar dengan Ryder untuk menyiasat tentang De'luca.
Perlahan lahan aku mencari jalan untuk masuk ke dalam rumah Avia. Tetapi aku dapati pintu utamanya tidak terkunci. Mesti dia dah plan something ni. That's why dia tak kunci pintu. Aku memutuskan untuk masuk dari pintu belakang. Aku ternampak Avia sedang berjaga jaga sambil memegang pistol ditujukan ke pintu utama tadi. Bukan aku tak tahu Avia memang tak reti pakai pistol. Pistol yang dia pegang tu tah tah pistol air.
Pisau aku angkat sampai ke atas kepala baru sahaja aku mahu menikam Avia. Avia terlebih dahalu berpusing menghadap aku lalu menembak aku berdas das sampaikan pisau yang berada digengaman tanganku lepas dan aku jatuh terduduk di atas lantai. Aku terjerit kecil apabila Avia menarik rambutku. Avia tersenyum sinis.
"Kau pikir aku bodoh Larissa? Aku tak akan biarkan pintu tak berkunci kalau aku tahu kau berkeliaran!" Avia menyepak perut aku lalu memijaknya. Avia tatap aku dengan tatapan yang jijik. Rasa dihina oleh avia. Aku capai pasu bunga yang dijadikan perhiasan berdekatan lalu menghentam kepala Avia. Avia menjerit menahan kesakitan.
"Kalau kau tak bunuh kakak aku mesti kita tak bermusuh macam sekarang!" Avia Cuba menghentikan darah yang terus mengalir keluar dari kepalanya. "I will kill you, Larissa! After that I can live peacefully!" Avia berusaha capai pisau dapurnya lalu diacukan ke aku. Aku sempat mengelak sebelum Avia tikam aku. Tanpa sengaja pisau yang Avia pegang membelah mask yang aku pakai. Mata Avia terbuntang.
"N-naura... k-kenapa?..kau kawan baik Aku..aku tak sangka kau adalah Larissa yang..bunuh keluarga aku. Sekaligus musuh ketat Aku!" Aku melangkah setapak merapat ke Avia namun Avia menapak ke belakang berusaha mengelak dariku. Aku mengusap rambut Avia sambil berbisik pada telinganya.
"Sebab keluarga kau menyusahkan!" Terus aku tikam Avia diperutnya berkali Kali. Avia jatuh tersembab ke lantai.
"N-naura...aku p-percaya..k-kan kau.." suara Avia terdengar lemah sebelum dia pingsan. Aku mengengam penumbuk sambil menahan tangis.
"Maafkan aku Alexi Avia.."
AKU hanya mengeluh dan mengengam tangan Avia yang sedang terbaring dikatilnya Avia tak mati cuma koma. Ryder mengetapkan giginya. "Kalau aku dapat De'luca tu! Aku kerat diorang lapan belas. Lepastu aku buang kepingan daging diorang dalam kandang singa!" Aku hanya tersenyum tipis Pura Pura menjadi naura mestilah kena simpati kan?
YOU ARE READING
𝓡𝔂𝓭𝓮𝓻𝓐𝓾𝓻𝓪
ActionBERMANDIAN DARAH SUDAH BIASA BAGINYA. SEORANG MAFIA YANG HIDUP DI DUNIA PENUH PENIPUAN DAN KEJAM. IT'S ALL STARTED WITH A LIE ALEX RYDER GRAYSON X NAURA QALISHA "Sebab tu aku kekalkan identiti sebagai Ralief untuk protect Naura" -Alex Ryder Grayson ...