Bab 29

54 5 0
                                    

MATA ryder terbuntang sebelum dia berlari ke arah aku dan cuba untuk menyerang hendap aku. Kakinya hampir terkena aku tetapi aku sempat elak. Ryder yang dalam kemarahan terus menyerang aku tanpa henti tetapi satu pun serangannya tidak mengenai aku.

"Aik? Ryder dah jadi lembek ke? Kenapa tak kena langsung ni?" Penumbuk Ryder akhirnya hingap di wajahku membuatkan aku jatuh tersungkur kebelakang. Kepala aku pening kerana Ryder memukul aku dengan kayu yang berdekatan. Enzo terus turun padang. Dia menyepak Ryder di badan belakangnya.

"Tak jantan la wei gaduh dengan perempuan! Mula la apa lagi!" Kini semua orang terus menyerang antara satu sama lain. Marissa menerajang noa yang masih lagi sibuk menolong nazri.

"Let's play game, luth noa miller" noa terus menyerang Marissa tanpa ragu. Noa menerajang Marissa hingga Marissa jatuh ke lantai. Noa menumbuk wajah marissa yang sedang terbaring itu. Marissa menghalang serangannya dan menendang tempat utama noa.

Aku baru sahaja bangun tetapi..aku disepak dari belakang. Nazri dengan tatapan penuh dendamnya menatap aku ke dalam mata. Aku tersenyih. Belum sempat aku menyerang nazri. Rykal sudah muncul di hadapan kami dengan tatapan tidak puas hati.

"ADA apa kau semua kemari?" Tanya rykal dengan raut wajahnya yang tenang. Kini aku, Enzo, Zachary dan Marissa sedang duduk berhadapan dengan rykal. Enzo berdehem. "Kami ada tujuan lebih besar, rykal" Ryder dan konconya yang masih memerhatikan keadaan ini semakin binggung. Mereka tidak tahu mengapa rykal boleh tenang berbincang dengan musuh.

"Boleh saya tahu apa tujuan besar tuan Enzo?" Sekali lagi aku perasan bahawa Ryder dan konconya tampak binggung. Zachary mengerling aku minta aku menjelaskan hal sebenar kepada rykal. Aku bangun dari tempat duduk lalu menatap dalam mata rykal.

"Shailey.." rykal menunggu aku untuk meneruskan perbualan itu.

"Shailey dah tak terkawal. Orion tak ada pilihan lain selain minta aku dan adik beradik aku membuat persediaan awal" aku menatap ke luar jendela manison rykal sambil mengeluh.

"Untuk bunuh Shailey" rykal bangun dari tempat duduknya dan menghampiri aku yang masih menatap keluar jendela.

"What? But that's your mother!" Aku pusing menghadap rykal yang masih lagi tidak percaya akan kata kataku.

"I have no choice but to kill Shailey! I need to kill her before she's kill us! She want to kill my siblings. And I'm scared of dead, rykal"  rykal terbungkam. Dia kembali tenggelam dalam pikirkan sendiri.

"Cuma satu aku nak tanya kau rykal" Enzo kembali bersuara membuatkan rykal menoleh ke arah Enzo dengan tatapan panasaran.

"Tentang apa?" Tanya rykal yang masih binggung dengan pertanyaan yang mendadak. Enzo berdiri dan melangkah ke arah rykal yang masih berdiri tepat disebelah aku dengan tongkatnya.

"Kenapa kau suruh kami bunuh aria dan Aviana? Aviana tu isteri kau" Ryder menatap Enzo dengan tatapan tidak percaya. Apa? Papa suruh mereka membunuh mama dan aria? Bisik hati Ryder.

"Tentang hal itu tidak perlulah kau tahu. Kita tidak boleh bincang dihadapan Ryder" Ryder mengengam penumbuk seolah seolah ada bara api yang digengamnya.

"Papa suruh diorang ni bunuh mama dengan aria?! Kenapa papa!" Ryder menatap papanya dengan tubir matanya yang bergenang. Tangannya mengepal membuatkan aku tahu kalau dia sedang marah. Dia ni cepat koyak.. rupanya.

"Bukan macam apa yang kau sangkakan, Ryder! Dengar dulu apa yang papa nak beritahu!" Rykal berusaha menenangkan anaknya.

Marissa bangun dari tempat duduk dan menacukan pistol ke arah kepala rykal. Rykal tampak terkejut dengan tindakannya dan berusaha untuk membela dirinya.

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Feb 01 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

𝓡𝔂𝓭𝓮𝓻𝓐𝓾𝓻𝓪 Where stories live. Discover now