Розділ 12

601 29 0
                                    

На жаль для Лисів, Бінгемтонський університет знаходився менш ніж за вісімсот миль від дому. Вважалося, що це занадто близько, щоб витрачати гроші на авіаквитки, тому вони встали з ліжка о п’ятій і були в дорозі раніше шостої. Через обід, неминучі перерви в туалеті та затори в годину пік, в які вони неодмінно потрапили біля узбережжя, це була довга поїздка. У Ніла навіть не було університетських завдань, щоб відволіктися, оскільки вони щойно пережили тиждень проміжних іспитів. Наступного тижня були весняні канікули, тож ніхто з учителів Ніла не відправив його додому із завданнями.
На четвертій годині старшокурсники різко вимагали обладнати автобус телевізором наступного сезону. Ваймак удавав, що не чує їх, але не міг назавжди заткнути їх. Нарешті він пообіцяв розібратися, якщо вони виграють фінал. Лиси достатньо добре знали мову Ваймака, щоб знати, що це «так», незалежно від того, як закінчиться цей сезон. Це не допомогло їм не нудьгувати сьогодні, але це було те, чого вони чекали наступного року.
Через шість годин вони зупинилися на ранній обід, і Ден змусила Кевіна розповісти про Бінгемтонських Бінтуронгів (прим. перекл.: Бінтуронги — ссавці родини Віверових, що проживають в основному на території Південно-східної Азії) дорогою через автостоянку. Кевін вагався в проході, розриваючись між тим, щоб сперечатися про достойність нічних опонентів зі своїми товаришами по команді та залишатися в колі захисту Ендрю. Його нерішучість фактично заблокувала пішохідний рух Лисів, оскільки він йшов в автобус другим після Ендрю. Міньярду знадобилася лише хвилина, щоб зрозуміти, що він втратив Кевіна. Він зробив зневажливий жест, тож Кевін сів на сидіння позаду Ден та Метта. Аарон і Нікі зайняли місця відразу за ним. Ніл сумнівався, що їх так цікавить те, що має сказати Кевін; скоріше, що вони нудьгували й відчайдушно прагнули спілкуватися.
На ряду Кевіна було вільне сидіння, достатньо місця для Ніла, щоб приєднатися до них. Кевін не казав нічого, про що вони з Нілом не говорили під час своїх нічних тренувань, але Джостен усе одно мав би слухати й черпати будь-які поради, які міг. Крім того, Нікі не займе багато часу, щоб збити розмову з курсу, і Лиси добре відволікатимуть увагу від цієї нескінченної поїздки.
Проте залишатися тут із ними означало залишити Ендрю одного на другу половину подорожі. Ніл знав, що він, швидше за все, не помітить і не потурбується про те, що його покинули, але чомусь ця думка його гнітила. Джостен провів усе своє життя, пропливаючи на околицях, дивлячись і дивлячись повз. Це зробило його щасливим, принаймні він так думав, тому що ігнорування означало, що він у безпеці. Він не усвідомлював, наскільки він самотній, поки не зустрів Лисів.
— Ніл? — запитала Ден, коли вона побачила, що хлопець не рухається.
Кевін насупився на Ніла, наче не мав жодного уявлення, чому той ще не сідає з ним. На мить Ніл відчув себе в пастці, застрягши між тим, чого він хотів і тим, що йому було потрібно, тим, чого він ніколи не мав, і тим, що мав, але не міг зберегти. Це послало несподіваний удар паніки в його грудях, і Ніл різко відвів погляд.
Коли він рушив до задньої частини автобуса, Кевін спробував покликати його назад, роздратовано сказавши:
— Повертайся сюди.
Ніл не дивився на нього і не сповільнився.
— Ні.
Подушка сидіння скрипнула, і черевик Дея вдарився об підлогу з надто сильним стуком. Ніл знав, що Кевін йде за ним, йому набридло, що Ніл відволікає увагу та говорить у відповідь, але через пів секунди Кевін кинувся на когось, щоб той відпустив його. Ніл знав, що ні Аарон, ні Нікі не подумали б втрутитися. Метт був найімовірнішим захисником, але Ніл не переймався настільки, щоб озирнутися назад і підтвердити це.
Кевін задовольнився тим, що сварився на Ніла французькою мовою:
— Пам’ятай, що ти дав мені свою гру. Ти не маєш права піти від мене, коли я намагаюся тебе навчити.
— Я віддав тобі свою гру, щоб ми могли потрапити до фіналу, — відповів Ніл, — але вчора ти сказав, що не очікуєш, що ми туди потрапимо. Ти відмовився від нас, тому я забираю свою гру і тобі більше нічого не винен.
— Припини поводитись, як розпещена дитина. Сьогоднішня гра залежить від того, наскільки добре ми з тобою граємо. Тобі потрібно почути це більше, ніж будь-кому.
— Я все це чув раніше, — сказав Ніл. — Залиш мене.
Ніл зайняв покинуте місце Кевіна, друге ззаду і прямо перед Ендрю. Ден почекала лише пару секунд, щоб побачити, чи не буде ще чогось, перш ніж знову привернути увагу Кевіна до їхньої перерваної розмови. Знадобилося кілька спроб, перш ніж Кевін перестав дратуватися достатньо довго, щоб співпрацювати. Ніл дочекався, поки вони почали говорити, перш ніж дістати телефон із кишені.
Кожного вечора, починаючи з його справжнього дня народження, йому надсилали число. Сьогоднішній витверезний «0» надійшов під час обіду. Ніл не знав, що з цим робити чи чого чекати далі. Це було як розчарувально, так і нервово. Він хотів стерти повідомлення, як і всі попередні, але коли його телефон запропонував йому підтвердження, він натомість закрив телефон. Хлопець знову відклав телефон, розвернувся на сидінні й піднявся на коліна, щоб поглянути на Ендрю.
Ендрю проігнорував його, але Ніл не заперечував. Наразі він був задоволений тим, що дивився, склавши руки на спинці сидіння та сперши підборіддя на передпліччя. Він не знав, що шукає. Ендрю виглядав так само як завжди, і Ніл знав його обличчя так само добре, як і кожну його власну ітерацію. Попри це, щось здавалося іншим. Можливо, сонячне світло, що пробивалося крізь вікно, змушувало світле волосся Ендрю сяяти яскравіше, а його горіхові очі здавалися майже золотими. Що б це не було, це дезорієнтувало. Безмовне запитання прогуділо під шкірою Ніла, залишивши його неспокійним і не в дусі.
— Гей, — сказав Ніл, бо, можливо, якби Ендрю подивився на нього, він би зрозумів це.
Це зайняло мить, але Ендрю нарешті ковзнув на нього спокійним поглядом. Міньярд терпів цей погляд ще хвилину, перш ніж сказав:
— Припини.
— Я нічого не роблю.
— Я сказав тобі не дивитися на мене так.
Ніл не зрозумів, тож дозволив цьому пройти повз.
— Це виснажливо сприймати все як бійку?
— Не так виснажливо, як має бути втеча від усього.
— Можливо, — дозволив Ніл. — Я ж казав тобі, що працюю над цим.
— Працюй краще.
— Я не зможу, якщо ти не відпустиш мене, — тихо, але твердо сказав Ніл. — Стій зі мною, але не борись за мене. Дай мені навчитися боротися за себе.
— Ти ніколи не пояснював цю зміну думки.
— Можливо, я втомився бачити, як Кевін згинається. А може, це були зомбі. — Коли Ендрю просто витріщився на нього, Ніл знизав плечима і сказав: — Кілька тижнів тому ви з Рене сперечалися щодо планів на випадок зомбі-апокаліпсису. Вона сказала, що зосередиться на тих, хто вижив. Ти сказав, що повернешся за деякими з нас. Нас п’ятеро, — сказав Ніл, розчепіривши пальці на Ендрю. — Ти не рахував ні Еббі, ні тренера. Оскільки ти довіряєш Рене впоратися з рештою команди, я припускаю, що останнє місце за Добсон.
Він знав, що Ендрю на це не відповість, тому опустив руку і сказав:
— Тоді я нічого не сказав, бо знав, що буду піклуватися лише про себе, коли світ піде до біса. Я більше не хочу бути цією людиною. Я хочу повернутися за тобою.
— Ти б не став, — сказав Ендрю. — Ти інший тип самогубця. Хіба ти не зрозумів це в грудні? Ти приманка. Ти мученик, якого ніхто не просив і не хотів.
Ніл знав, що він не така хороша людина, але все, що він сказав, це:
— Тільки один спосіб переконатися, правда?
— Ти про це пошкодуєш.
— Можливо, а може й ні.
Ендрю відвів погляд.
— Не приходь до мене плакати, коли хтось розіб’є тобі обличчя.
— Дякую.
Ніл схилив голову набік, щоб спертися щокою на руку, і подивився у вікно. Вони перетинали Вірджинію, ледве пройшовши половину шляху до своєї мети. Східне узбережжя між штатами відкривало нудні краєвиди, забиті нескінченними автомобілями та рівним асфальтом. Ніл подумав про прибережні дороги, якими він їхав через Каліфорнію, океан з одного боку, світ з іншого та міста, замалі для світлофорів. Ніл підняв руку й перевірив, чи немає крові на нігтях. Звісно,   її не було, але на мить йому здалося, що він відчув запах.
— Я тут проїжджав, — сказав Ніл, тому що щось, будь-що мало заповнити тишу, перш ніж його думки втекли від нього. Ендрю знову подивився на нього, що Джостен сприйняв як безмовний дозвіл продовжити. Він розповів Ендрю про міста, які йому довелося побувати, про їхні завулочки, туристичні зупинки та схематичні міські автобуси. Більшість його спогадів були заплямовані напругою та страхом, але йому не довелося розмивати це з Ендрю. Нілу просто довелося вирізати всі згадки про свою матір.
Було дивно ділитися цією історією з кимось іншим. Ніл ріс, дивлячись через плече, де він завжди чекав свого батька. Рідко був привід згадати своє повсякденне життя. Але минув час, і Ендрю дозволив йому балакати. Він жодного разу не відривав очей від обличчя Ніла або виглядав так, ніби подумки відключився від розмови.
Зрештою Ніл змусив Ендрю розповісти трохи про свій переїзд до Колумбії. Перше, що зробив Ендрю після того, як їхня мати пішла з дороги, це подбав про залежність Аарона. Він наповнив ванну нагорі консервованою їжею та забарикадував там Аарона, поки той не закінчив вихід. На щастя, у них був будинок, а не квартира, тож не було сусідів настільки близько, щоб почути найкращі спроби Аарона втекти.
Коли Нікі переїхав, щоб стежити за ними, він почав хостом у «Солоденька». Хлопець дізнався про «Едемські сутінки» від клієнтів, з якими спілкувався, і, зробивши все можливе, щоб подружитися з вишибалами та Роландом, взявся за халтурну роботу барменом. Зрештою Нікі влаштував Аарона та Ендрю на неповний робочий день на кухню, мити посуд і готувати основну їжу. Чим зручніше персонал почувався з дивними близнюками, тим легше було відговорити їх випити. Лише після того, як вони пішли в коледж, їм довелося випити ці напої за барною стійкою, як і решта клієнтів клубу.
Уповільнення автобуса привернуло увагу Ніла, і він поглянув у вікно, коли Еббі виїхала на жваву вулицю. Туристичний центр знаходився на два світлофори вниз, одна половина була заповнена дизельними помпами та великими буровими установками, інша половина переповнена регулярним транспортом. Еббі знайшла для них місце для паркування з боку вантажівок і заглушила двигун. Ніл був збентежений тим, що знову зупиняється так рано, але погляд на годинник показав, що він втратив майже три години на розмову з Ендрю. Тепер вони були лише за дві з половиною години їзди від Бінгемтона.
— Остання зупинка перед студентським містечком, — оголосив Ваймак, і передня половина автобуса вийшла. Ваймак стояв на своєму місці, поки всі, крім Ніла та Ендрю, не розійшлися. Він подивився на них, наче хотів щось сказати, а потім підняв руку, забивши на це, і вийшов з автобуса. Ніл спостерігав у вікно, як його товариші по команді зникли всередині. Він усе ще був ситий після обіду, але старі звички говорили, що потрібно скористатися будь-якою зупинкою.
Однак перед тим, як встати, він сказав:
— Я справді хочу знати, коли тренер це зрозумів.
— Немає ніякого «це», — нагадав йому Ендрю.
Ніл не закотив очі, але це було близько.
— Я справді хочу знати, коли тренер зрозумів, що ти хочеш убити мене лише в дев’яносто трьох відсотках випадків.
— Він не знав до того, як я пішов, — сказав Ендрю.
Але він дізнався, щойно Ендрю повернувся. Ніл пригадав хитрий трюк Ваймака на тренуванні в січні, коли він використав Джостена, щоб приборкати Міньярда. Ніл тоді навіть не знав про це, тож він не міг помилитися, коли був із Ваймаком на Новий рік. Ніл подумки повернувся назад, шукаючи перший натяк на те, що Ваймак підозрював, що з ними щось відбувається, і трохи випростався, здивовано усвідомивши.
— Ні, він знав, — сказав Ніл. У листопаді минулого року Ніл приклав руку Ендрю до своєї спустошеної шкіри та попросив Ендрю повірити в нього. Якимось чином Ваймак бачив наскрізь нищівну провину Ніла та неохочу довіру Ендрю. Це було більше, ніж трохи тривожно. — Коли вони забрали тебе, він запитав мене, коли «це» сталося. Тоді я просто не знав, що він мав на увазі. Як він це побачив, коли Аарон і Нікі все ще не можуть?
— Тренера не хвилюють чутки та упередженість, — сказав Ендрю. — Він бачить те, що є, а не те, що люди хочуть, щоб він бачив.
Начебто він побачив уявну дисфункцію Ендрю, припустив Ніл. Аарон і Нікі, з іншого боку, все ще вірили, що Ендрю був соціопатом на межі, нездатним мати нормальні людські стосунки. Нікі поклав гроші на Рене та Ендрю, оскільки всі це зробили, але навіть він зізнався, що не хоче, щоб з цього щось вийшло.
— Ти збираєшся їм сказати? — запитав Ніл.
— Мені не доведеться, — сказав Ендрю, сповзаючи зі свого місця. Ніл би простягнув руку, щоб зупинити його, бажаючи почути решту, але Ендрю не збирався йти. Натомість він допоміг собі сісти на іншу половину Нілового сидіння. Ніл повернувся до нього обличчям, коли Ендрю пояснював. — Рене каже, що старшокурсники роблять ставку на твою орієнтацію. Вони розділені посередині.
Метт сказав, що вони роблять ставку на Ніла, але парубок очікував, що вони ставлять гроші не на це. Якусь мить він вагався, не знаючи, як відреагувати, але нарешті сказав:
— Це марна трата часу та грошей. Вони всі програють. Я весь рік казав, що не змінюся, і я це мав на увазі. Поцілунки з тобою не змушують мене дивитися на будь-кого з них по-іншому. Єдиний, хто мене цікавить, – це ти.
— Не кажи дурниць.
— Зупини мене, — відповів Ніл. Він уткнувся руками у волосся Ендрю й потягнув його для поцілунку. Було легко забути цю нескінченну поїздку та сьогоднішню гру з рукою Міньярда на його стегні та зубами на його губі. Ендрю занадто рано відсторонився й підвівся на ноги. Ніл знав, що не час і не місце, але це не завадило йому відчути себе обдуреним.
Нарешті вони вийшли з автобуса та пішли випити. Ваймак дозволив своїй команді побродити лише пару хвилин, а потім повів їх через стоянку назад до автобуса. Решта компанії Міньярда залишилася в передній частині автобуса останні кілька годин. Ніл знову вкрав місце Кевіна, але не міг придумати, що сказати. Тиша була напрочуд комфортною, тож він сперся головою об вікно й подрімав останні години.
Кампус Бінгемтонського університету був прикрашений зелено-білими кольорами для нічної гри, а на паркуванні стадіону було більше людей, ніж машин. Якщо серед натовпу й були фанати Лисів, Ніл не міг їх знайти. Поліція була на місці у світловідбивальних жилетах, регулювала рух транспорту та контролювала вживання алкоголю. Ніл вивчав вечірки, повз які вони проходили. Здавалося, у всіх був піднесений настрій. Минулого тижня Бінтуронги перемогли Торнадо з рахунком 7:6 і були готові до ще однієї перемоги сьогодні ввечері.
У Невади було чотирнадцять очок у третьому раунді, а у Лисів наразі вісім. Щоб перейти до смертельного матчу наступного раунду, їм потрібно було набрати принаймні сім очок цього вечора. Бінтуронги були краще збалансованою командою, ніж Невада, але Лиси були обережно оптимістичними. У них була чудова гра проти Невади та тиждень відпочинку, і Нікі повернувся з ними на корт сьогодні ввечері.
Охоронці відкрили ворота, щоб Еббі проїхала, і вона припаркувалася біля автобусів Бінтуронгів. Ваймак відпустив свою команду, порахував голови, поки вони висаджувалися, і відкрив відсік для зберігання. Вони розвантажили спорядження та дозволили поліціянтам супроводити їх зі стоянки до дверей. У них була більша частина години, щоб нудьгувати, перш ніж їх пустили на внутрішнє кільце для розминки. Ніл провів вільний час, читаючи та перечитуючи склад Бінтуронгів. Коли Кевін спіймав його на цьому, він забрав документи та натомість дав йому усний огляд. Можливо, він досі сердиться на Ніла, але гра була важливішою за їхню суперечку.

Нора Сакавіч «Свита короля»Where stories live. Discover now