Gandalf szeretett volna minél gyorsabban Ereborba érni. Persze hosszú volt az út, és kalandokban sem volt hiány, de nem felejtette el az úti célját. Napokon át csak barangolt, végig a Szürkehegység mellett. Bal oldalán hatalmas sziklák terültek el, ahol elhagyatottnak tûnt minden. Jobb oldalára tekintve a sûrû Bakacsinerdõ pompázott. Ahogy haladt Erebor, és a Vasdombok irányába egyre ritkább volt az erdõ, és egyre félelmetesebb a hegység, ami magasan az égig érve hatalmas árnyékot borított a vidékre.
Az ösvényt elhagyva eltûntek a fák, és egy hatalmas tisztás tárult elé. A végtelen mezõkön túl állt egy hatalmas hegy, mely gyönyörûbb volt az összes többinél. Ez a magaslat volt a Magányos Hegy, Erebor a Törpök hazája. Ez az a hegy, melynek lábánál az Öt sereg csatázott, és a hely ahol Tölgypajzsos Thorin végül elesett. Gandalf megállt egy pillanatra, és a távolban bámult az orom hatalmasságára. Felidézte magában régi bajtársai emlékét, majd gyász borult a szívére. Nagyon sok társa hunyt el a csatamezõn, és nagyon nagy árat kellett fizetni azért, hogy Erebor újra a Törpök birodalma legyen. Gandalf kis idõ múlva erõt vett magán, elõvette minden bátorságát és elindult a hosszan tartó mezõkön át, Erebor felé. Ahogy közeledett, egyre nagyobb súlyokat érzett a vállain. Folyamatosan villantak fel jó és rossz emlékek, melyeket már soha nem tudott magából kitörölni. Szinte látta Smaugot a hatalmas sárkányt körözni az égen, majd szemei káprázatának köszönhetõen Thorin is megjelent egy pillanatra elõtte. Kitárta karjait, barátságos mosollyal fogadva a Mágust. Gandalf egy pillanatra el is veszítette magában a valóságot, és nem tudta eldönteni hogy mi a valóság. Szerencsére hamar túl tudott lendülni gondolatain, így a képek egy pillanat alatt elillantak. Hosszú-hosszú mérföldeken át gyalogolt még, mire a város kapuihoz ért. Közeledve a hegy percrõl percre nagyobbnak, és magasabbnak tûnt. Úgy duzzadt egyre mint a papír, ha vízbe eresztik. A Mágus kicsit tartott a Törpök fogadtatásától, ugyanis annak tudatában volt, hogy haragudtak rá azért ami Thorinnal történt. Páran úgy tartották, hogy ha Gandalf nem indította volna el õket az útra, akkor nem királyként, de a mai napig élne. Persze ez a harag azért is játszott nagy szerepet, hiszen Vaslábú Dáin, Thorin unokabátyja uralkodott a Erebor felett. Nem volt mit tenni, és visszafordulni már nem lehetett. Gandalf óvatosan haladt a hegy felé. Nehéz dolga volt, hiszen a magaslat mögül érkezett, így aztán meg kellett kerülnie hogy végül a kapukhoz léphessen. Ezt persze nem bánta, hiszen ameddig lehetett szívesen húzta az idõt a találkozásig. Már majdnem a bejárathoz ért.
KAMU SEDANG MEMBACA
Gyűrűk Ura- A gonosz felemelkedése
FantasiMiután a Hobbit sorozat a végére ért, új kor kezdődött. Bilbo hazaért Zsáklakba, és bízott abban hogy minden rendben lesz. Persze nem így lett! Hatalmas kalandok követték az eseményeket, és a Gonosz újra megjelent. Bilbo továbbra sem árulja el senk...