Pt.4

114 1 0
                                    

Wilhelm pov:
Vi går in till salen tillsammans där musikens är i full gång och det är dans i mitten av salen. Jag vänder mig om mot Simon där han står med en hand över sin mage han hade sagt att han hade haft ont.

"Är allt okej?" Frågar jag medans jag tar min hand på hans axel.

"Ja" säger han snabbt som att han inte vill snacka om något mera men jag tar bort min hand från hans axel och försöker ta hans han med han rycker ifrån.

~~~
Simons pov:

Jag har extrem värk i magen och håller om den svag och vill bara gå hem men vill vara här hans skull.

"Är allt okej?" Säger han och lägger sin hand på min axel och vill bara att han sjö försvinna.

"Ja" säger jag för att avsluta samtalet men han försöker ta tag i min hand men jag tycker ifrån för att ta mig mot ett badrum. Wille kommer efter. När jag väl kommer fram sliter jag nästan upp dörren och går mot handfatet för att dricka lita vatten. När jag väl druckit klart så står han där vid dörrkarmen och väntar.

"Vad händer?" Frågar han med oro i ögonen

"Jag vet inte mår bara skit" säger jag med nästan tårar i ögonen. Jag känner mig vara trött illamående och det känns som att någon vrider runt med mina organ.

"Det kommer bli okej" Viskar han nästan för man hör fotspår i korridoren. Han kliver in och stänger dörren bakom oss. Han kramar mig runt nacken.

"Vill du vara här i kväll eller ska vi åka hem kan säga att typ.." han funderar.

"Att vi inte mattan hunden" säger han från ingen stans

"Ett litet problem bara vi har ingen hund" jag ler mot honom och han ler tillbaka.

"Okej det kanske är ett litet problem" han fnittrar. Jag tror vi satt på det badrums golvet i nästan tjugo minuter innan jag bestämde att vi ska gå ut till salen igen där vi nästan direkt möter Felice då vi blir mätta av en grupp kram.

"Nämen gud var har ni varit detta skulle vara skit tråkigt utan er" säger hon medans hon släpper tagen på oss och Wille kollar mor mig.

"Gjorde ni det på toaletten?"viskar hon för att ingen ska höra.

"Ja du vet typiskt oss" viskar Wille tillbaka. Vi alla skrattar lite svagt.

(Senare samma kväll)

Alla är fulla och dansar i mitten av rummet jag är på min tredje öl men har bestämt mig att efter den så räcker det. Wille stack ut på dans golvet för att hitta Felice som kanske har druckit lite mycket. Men när jag sitter på en stol vid sidan om känner jag illamåendet igen. Jag börjar ta mig mot ute dörren men när jag halv springer så ser Wille mig. Men jag tänker inte stanna nu jag hinner precis ut innan jag spyr in i en buske. Jag håller undan mitt hår på egen hand men Wille har sin hand på min rygg. När jag är klar så vänder jag mig om och omfamnar honom.

"Hur mår du?" Säger han medan jag nästan skalar i hans famn.

"Kan vi åka hem nu?" Frågar jag honom.

"Okej" säger han vänligt medans han håller i mig ännu hårdare.

What happens now?Where stories live. Discover now