Pt.11

60 0 0
                                    

Klockan är tre på morgonen och vi alla sitter vid soffan och kollar en film. Wilhelm sover på min axel och Felice kompisar sover också det är bara vi två uppe.

"Sover han?" Frågar Felice

"Mhm" säger jag

"Hur går det med allt då?"

"Ja slutat mått illa men vet inte riktigt hur man ska börja berätta för personer" säger jag otroligt och tar en hand på min svullna mage.

"Vadå har ni berättat för nära familj än?"

"Sara och mamma men inte Willes föräldrar"

"Aha känner du dig inte bekväm med det eller?"

"Jag tror att det Wilhelm som inte riktigt vill berätta"

"Asså ni måste väl inte, du kan ju typ bara lägga up om det så får hon se på det sättet"

"Jag låter nog Wilhelm ta hand om det"

(Nästa morgon)

När jag vaknar så är Felice och hennes kompisar inte på soffan längre utan sitter i köket. Jag har tydligen somnat på soffan medan Simon har hållit om mig. Jag reser mig upp sakta men stannar up när jag inser hur gullig Simon är. Han är i samma position som alltid men har en hand på hans mage. Jag tar sakta upp mobilen tar bort blixten och tar en snabb bild på honom.

"Wilhelm är du vaken?" Viskar Felice från köket.

"Ja" säger jag och reser mig upp från soffan för att ta mig mot köket. En av tjejerna har precis spytt i handfatet och den andra halvt sover med huvudet på köks bänken. Felice står i en morgon rock och en kopp kaffe i handen och värkar inte må så bra.

"Allt okej?" Frågar jag henne

"Hade lite mycket att dricka igår" säger Felice med hennes stora lockiga hår i en slarvig bulle.
Man kan höra någon spy i badrummet.

"Är du okej då?" Frågar hon

"Lite illamående och huvudvärk men det är nog det"

"Mhm" hörs från soffan. Det är Simon som har vankat. Simon sträcker upp huvudet så man ser hans nyvaken ansikte och rufsiga hår. Han finner ögon kontakt med mig och ser sur åt.

"Sov du gott?" Frågar jag honom. Han kollar surt på mig och sätter sig upp ordentligt. Han har händerna på sin rygg och sträcker på sig.

"Mm har bara ont i ryggen" han ställer sig upp och går till oss. Han tar sin hand på min axel och den andra på min kind och kysser mig.

"Hur mycket drack du igår?" Frågar han med en äcklad min. Han har aldrig gillat att dricka eller att några andra dricker på grund av hans pappa.

"Kanske lite för mycket" säger jag och andas på min hand och luktar. Det luktar äckligt. Han tar sitt huvud på min axel.

"Jag går och byter om i mitt rum" säger Felice och går mot deras rum.

What happens now?Où les histoires vivent. Découvrez maintenant