Jag vaknar av att känna Simons varma kropp mot min. Solen skiner genom gardinerna men Simon sover igen det. Jag sträcker hans kind och tar i hans hår. Dom fina mörk bruna nästan svara lockarna. Jag tar sedan andra handen på hans mage som har vuxit relativt mycket på senaste. Han är i vecka 24 nu så det är nog ganska normalt. Och när Simon sakta tar sig närmare mig utan att öppna ögonen så ringer ett larm på min mobil.
"Förlåt" säger jag till Simon som vaknade till i chock. När jag läser på alarmet står det "ultraljud åt 30 minuter" jag kollar sedan på klockan och inser att det inte är första gången det rang. Vi skulle ha varit uppe till 09:00, nu är klockan 09:20.
"Simons vi kommer bli försenade om vi inte går upp nu!" Säger jag medans jag skyndar på byxorna från igår i panik.
"Uhhhhh varför behövde du boka en så tidig tid?" Frågar Simon då det låter som han vaknat på fel sida.
"Jag skulle gärna vilja vara med och hela min dag är fullbokad tills klockan nio på kvällen så är det detta vi får stå ut med" säger jag utan att tänka på vad jag egentligen säger.
"Okej chilla" säger Simon och tar sig upp sakta.
"Förlåt om jag inte lät något snällt" säger jag för mitt dåliga samvete.
"Det är inte ditt fel" säger Simon som nu står vid garderoben med bara ett par mjukis byxor på. Jag går fram bakifrån och kysser hans nacke.
"Tycker du ska gå ut såhär idag" viskar jag i hans öra.
"Det får du gärna tycka men jag vill inte frysa ihjäl tack"
"Simon det är inte ens minus grader än" Simon säger inget utan tar ut sin lila hoodie som han inte haft på ett tag nu.
"Vi får fixa med frukost efteråt"
"Va?, nej" svara Simon
"Annars får du ta med något på vägen" ger jag som ett förslag.
"Det låter som en underbar idé"
"Jag har en bättre idé, vi kanske kan skaffa frukost på vägen" säger jag medans Simon vänder sig om med ren lycka i ansiktet.
YOU ARE READING
What happens now?
FanfictionJag har skrivit en mpreg om Simon och Wilhelm senare i deras liv. Skrev denna för skoj skull för min egen skull men min kompis tyckte jag skulle lägga ut den så ja. Om någon funderar på att läsa den skulle jag vara glad :) (Simon är trans det är ing...