Pt.23

44 0 0
                                    

Mamma och Sara kommer in i mitt rum springandes.

"Oh mi amor är allt okej" säger mamma när hon kommer fram och håller om mitt huvud och pussar på mig.

"Ja det är ingen fara" säger jag för att lungan ner dom.

"Hej Simon" säger Sara när hon kommer runt på andra sidan och kramar om mig.

"Hej" säger jag medans jag kramar tillbaka.

"Hur mår du nu?" Frågar mamma på min andra sida.

"Fick medicin för värkarna och det är inte direkt farligt mycket blod längre"

"Är du hungrig?" Frågar mamma och känner på min panna. Jag kollar på klockan och inser att den är runt ett nu.

"Litegrann" säger jag medans mamma sträcker sig ner för sin väska och ger mig en matlåda med någonting typ av mystisk maträtt i sig. Då Sandra kommer in och ler när hon inser att jag har besök.

"Hej där jag är Simons läkare och jag ville bara säga att allt ser bra ut förutom att den största anledningen av detta är stress så jag skulle vilja att du tar det lite lugnt nu tills vi kan boka in en ny tid och se om det är någon skillnad"

"Okej men liksom exakt vad vill du att jag ska göra" frågar jag

"Helst skulle jag vilja ha dig i sängs och gå upp om du behöver gå på toaletten eller äta något men det skulle förstås vara okej att gå ut och hitta på något litet men annars ska det vara lugnt okej"

"Japp, kan jag åka hem nu?" Frågar jag medans man kan höra min mage kurra.

"Jag ser inget problem med det" säger hon innan hon går ut ur rummet. Jag lutar mig bakåt för att slappna av och andas ut. Sedan så erbjuder sig mamma att skjutsa mig hem medans jag tar på mig mina byxor. Mamma ger mig min hoodie men först tar jag av mig den grön blå rocken jag har på mig sedan den lila hoodien.

"Ska vi gå?" Frågar Sara otåligt.

"Sara ta det lungt"

"Exakt Sara ta det lugnt" lägger jag till.

"Asså jag vill jätte gärna spelades tid med dig jag lovade bara min kompis att vi skulle ses och är redan försenad" säger Sara stressat.

"Jag kan släppa av dig på vägen" säger mamma innan vi går ut ur rummet. Mamma sprang ut i förväg för att köra upp bilen medans Sara och jag står innan för och väntar.

"Jag ska inte ut med en kompis" säger Sara plötsligt.

"Ska du typ på en dejt?" Frågar jag exalterad

"Mhm" säger Sara fundersamt

"Är du inte exalterad?"

"Jag.... Ska gå ut med en tjej och har ju liksom aldrig gjort det innan och vi har skrivit och haft en helt underbar konversation och jag tro jag verkligen gillar henne och sen frågade hon mig ut och jag sa ja och nu händer det bara för fort"
Skyndar sig Sara att berätta innan mammas bil körde fram.

What happens now?Where stories live. Discover now