Jag kliver in i sovrummet där Wille sover. Jag går sakta fram till honom och känner om han hade feber vilket kändes som den gått ner. Jag reser mig upp för att värma min matlåda då han tar tag i min hoodie och ler åt mig.
"Var har du varit?" Frågar han direkt
"Vi kan snacka om det sen är svin hungrig, vill du ha något förresten?" Frågar jag medans jag sätter mig tillbaka och sträcker hans hår.
"Skulle inte du gå och hämta något innan?"
"Ditt minne värkar inte vara värre i alla fall" skämtar jag bort konversationen.
"Är allt okej Simon?"
"Jag blöd lite så jag åkt bara in och kolla så allt var okej" säger jag efter ett tag.
"Hade du ont?"
"Lite, läkaren tror att det var för stress och tycker vi ska ses om en vecka igen men tills dess vill hon att jag knappt ska göra någonting, som att det kommer hända"
"Kan du inte gosa med mig en stund?" Säger han och låter helt hjälplös.
"Sen men har inte ätit någonting idag och klockan är typ två nu" säger jag och Wille nickar bara till mig medans jag går och värmer den i mikron. Jag kommer tillbaka tar han upp täcket för att jag ska sätta mig.
"Vad vill du kolla på?" Frågar han medans han sätter igång Netflix.
"Jag har sett nått om den där bokserien som ska bli nån serie. Det var någonting med heartstop eller någonting" ger jag som förslag. Wille söker upp den.
"Tror du att det kan vara heartstopper?"
"Japp" säger jag medans Wille sätter på den och lägger sig på mig. Han som vanligt håller om magen och gosar nästan mer med henne än mig.
"Sparkade hon nyss?" Frågar han och kollar upp på mig med stora ögon.
"Ja kände du det?" Han trycker huvudet mot magen nu och jag känner hur hon sparkar mot hans huvud.
"Sparkade hon nyss på dig?"
"Ja rakt in i kinden" säger han och håller om kinden.
YOU ARE READING
What happens now?
FanfictionJag har skrivit en mpreg om Simon och Wilhelm senare i deras liv. Skrev denna för skoj skull för min egen skull men min kompis tyckte jag skulle lägga ut den så ja. Om någon funderar på att läsa den skulle jag vara glad :) (Simon är trans det är ing...