Pt.8

95 1 0
                                    

Det har gått en månad nu och jag mår bättre än i början vi har inte berätta för någon mer än Malin men vi hade ett till ultraljud och allt såg bra ut. Vi har valt att hålla könet en hemlighet.

"Godmorgon" hör jag från höger sida om mig. Det är Wilhelm.

"Godmorgon" säger jag medans han lägger huvudet mot min mage och handen håller han om min midja.

"Godmorgon på dig också" viskar han in i min tröja.

"Den kan inte ens höra än Wilhelm" Säger jag till honom fnittrande.

"Om vi skulle ses med din mamma idag så kanske vi kan berätta för henne"

"Visst, hon kommer bli så glad"

"Mhm" säger han halvt sovande medans jag sträcker min hand över hans hår.

(Lunch tid)

Wilhelms pov:
"Hej Wilhelm" säger Simons mamma bakom mig.

"Hej Linda" Svarar jag. Hon kommer fram för att ge mig en kram. Simon kommer precis efter henne.

"Simon är allt okej" frågar Linda för att Simon flåsar efter bara gått upp för några trappor.

"Jaja det är ingen fara oro huh a dig inte huh" man hör hur ansträngande det var för honom.

"Jag ska gå på toaletten lite fort okej" säger Simon medans han går i väg.

"Är allt okej med honom?" Frågar Linda mig nu.

"Ja det är lugnt" svara jag

"Du ljuger inte för mig nu Simon sa att han skulle till doktorn men jag har inte fått nån svara på hur det gick" anklagar hon.

"Ja men när skulle Sara komma?" Säger jag för att bryta samtalet.

"Hon skulle komma snart sa hon"

"Japp" svara jag o bekvämt. Men man kan höra från rummet bredvid att någon spyr. Simon. Linda går mot badrummet och jag klagar inte.

"Simon kan jag komma in" säger hon medans hon knackar på dörren.

"Okej" Snyftar Simon innanför. Linda sträcker handen över hans lockar och frågar igen vad som är fel.

"Mamma jag måste berätta något för dig" säger Simon medans han knappt kan hålla ögon kontakt.

"Ja vad är det?" Frågar Linda

"Wille och jag ska... Jag är gravid" Linda ser på Simon och sedan mig med en stockad blick.

"Va!" Säger hon sedan glatt.

"På riktigt?"

"Ja mamma" säger Simon och lutar sig mot henne. Hon kramar honom tillbaka.

"Men vilka vet?"

"Du är en av dom första"

"Oh det är så exalterande!" Säger hon och kramar honom hårdare. Med just då hör vi någon komma in genom en dörr jag kollar ut och ser Sara. Simon och Linda reser sig upp och jag börjar gå mot henne.

"Hej Hörni" säger hon.

"Hej gumman" säger Linda exalterad.

"Vad är det som har hänt?" Undrar hon på grunda hur exalterad Linda är på rösten. Hon kollar mot Simon som försöker få kontakt med mig. Jag nickar en gångavstånd Simon nickar mot Linda.

"Men seriöst vad har hänt det känns bara som att allt och alla är emot mig idag" Säger Sara tröttsamt.

"Simon och Wille ska ha barn!" Säger Linda.

"Va?" Säger hon chokad.

"Simon är gravid" säger jag till slut du hon reser händerna till munnen pågrund av chock.
Hon går sedan fram till Simon och kramar om honom.

What happens now?Where stories live. Discover now