003: Kecka

384 24 7
                                    

Anouks P.O.V

"Amy lieverd je moet echt gaan slapen." Zegt Lucy voor ze zoveelste keer tegen haar kind. "Waarom blijft ze toch huilen?" Vraagt ze aan Harry terwijl ze haar heen en weer wiegt. We zitten allemaal in de woonkamer, Lucy en Harry zijn liedjes aan het zingen om Amy in slaap te krijgen, terwijl de rest een film kijkt. Joyce is echt bijna het tegenover gestelde van Amy, maar toch lijken ze op uiterlijk echt heel veel op elkaar.

Maar dat hebben ik en Esmee ook, als je ons net zou ontmoeten zou je zeggen; 'echt een tweeling dat alles samen doet en super veel op elkaar lijkt.' Misschien lijken we voor hen wel op elkaar, maar ik weet dat Louis echt alleen op mij zo vallen. Hij valt op mijn karakter dat zo erg verschild dat met die van Esmee. Evi komt ondertussen beneden, "Maria slaapt en Joyce ook nog steeds." Ze kijkt naar Lucy die in paniek probeert Amy stil te krijgen.

"Slaapt ze nog steeds niet?" Lucy schud haar hoofd. Ze ziet wat witjes, maar ik weet dat het niet door het te kort aan slaap van Amy komt. Het komt ergens anders door, ik merkte dat ze van stemming wisselde sinds ze terug kwam om te kijken wie er aan belde. Ik weet dat Harry het ook gemerkt heeft, maar hij zei er niks van dus deed ik dat ook niet. Maar nu moet ik het echt weten..

"Lucy kom we leggen haar even in bed en zingen een liedje voor haar, misschien helpt het nu wel." Stel ik voor. Ze knikt en loopt met een huilende Amy naar boven, vervolgens legt ze haar in haar bed, hopend da Joyce niet wakker wordt. Het rare is dat Joyce wel wil slapen en altijd prima wakker word, terwijl Amy niet wil slapen en niet wil wakker worden.

"Slaap kindje slaap." Beginnen Lucy en ik. "Daar buiten loopt een schaap."

Na tien keer zingen is ze eindelijk stil en lopen we opgelucht de kamer uit. "Hoe kon ze zomaar wakker worden?" Fluister ik. "Toen we aten lag ze te slapen."

"Evi ging Maria voeden en daar werd Amy wakker van." Zegt Lucy. Ze wil de trap weer af gaan maar ik houd haar tegen, "wacht even." Ze kijkt me verbaast aan en ik trek haar mee naar de kamer van Louis en mij. "Jij bent wat uitleg schuldig." "Hoezo?" Ze trekt haar wenkbrauw op. "Nadat je terug kwam van de deur was je stemming verandert. Ik weet niet wat er is, maar er is wat." Ze kijk me recht in mijn ogen aan, "dat zijn niet jouw zaken Anouk." Dan loopt ze de kamer uit naar beneden toe, terwijl ik verbouwereerd blijf staan.

Wat was dat?

+++

Esmees P.O.V

Met spanning kijken we naar insurgent. Natuurlijk hadden de meeste hem al gezien en wouden de jongens liever iets anders, maar Lucy was zo uitgeput dat we haar lieten kiezen.

"Die Tobias is echt zo'n lekker ding." Mompel ik misschien iets te luid. "Een droomman." Zucht Fleur. "Echt wel." Is Evi met me eens. "Iemand die me zo beschermd wil ik ook." Zucht ik.

Liam slaat zijn armen om me heen, "ik neem mijn worden terug; die heb ik." Zeg ik met een grijns. Zijn gespierde armen trekken me dicht tegen hem aan. Wat is hij toch geweldig. Ik kijk rond en zie dat iedereen tegen zijn vriend is aangeplakt behalve ik. Ik ben tegen mijn verloofde aangeplakt. "Hebben jullie het er al over gehad?" Vraagt Fleur plotseling. "Waarover?" Vraagt Liam. "Duh jullie bruiloft." Vervolgt Evi.

Ik kijk naar Liam, "niet echt."

"Echt niet? Niet eens de datum?" Liam lacht, "we doen het rustig aan."

Plotseling gaat de bel. Lucy, die de hele tijd nog niks had gezegd, staat op. "Ik ga wel." Inschuld mijn hoofd, "nee joh. Jij was de hele tijd al druk heen en weer. Ik ga wel." Ze wil nog wat zeggen, maar Harry trekt haar terug op de bank. "Laat Esmee maar gaan schat."

Ik loop naar de deur en doe open, tot mijn verbazing zie ik niemand. Ik wil de deur wee dicht doen, maar zie plotseling een envelop op de mad liggen. Ik pakken op en zie de naam; voor de vriendin van... Verder staat er niks. Een vriendin van een van de boys neem ik aan, dus het maakt niet uit wie hem opent. Ik schuwe de envelop open en vouw de brief open.

-------
Dit is onze tweede waarschuwing.

Er gaat iets gebeuren. Met jullie.

Als jullie niet snel weg gaan van onze boys...

Xx Kecka

-------
Met trillende handen stop ik de brief in mijn broekzak. Ik kijk in de verte of ik nog kwamen kan zie die misschien deze brief er had neer gelegd. Ik wil me omdraaien als ik plotseling een meid met rode lokken me recht in mijnogen aan kijkt. Ze staat midden op de weg en grijnst. "Hey!" Roep ik. Ze draait zich om en loopt de straat uit. Snel ren ik haar achter na en sla de hoek om, maar als ik daar aankom is ze verdwenen...

+++

"Was was je naartoe?" Vraagt Liam. Hij kijkt me boos en bezorgt tegelijkertijd tijd aan, "laat me met rust." Weer ik hem af. Ik denk aan de brief las ik naar boven ren en hem verbouwereerd achter laat. De tweede waarschuwing..

Zij, die zichzelf Kecka noemen, hebben dus al eerder gewaarschuwd. Kecka? Een afkorting van iets.. Wat zou het zijn..

Plotseling word er geklopt op de deur, ik neem aan dat het Liam is dus ik roep ja. Maar Lucy komt binnen en gaat naast me zitten op het van van Liam en mij. "Ik had het zelfde als jij." Fluister ze. "Ik begrijp je niet." Zeg ik zachtjes. Ze haalt een brief uit haar broekzak, ik lees de brief... Dat is de eerste waarschuwing.

---

Dit is onze eerste waarschuwing.

Blijf weg van hen wie jullie je vriendjes noemen.

Of er gebeuren erge dingen.

Met jullie En jullie dierbaren.

Xx Kecka

---

----------------------------------

Wow Kecka is wreed, wat vinden jullie ervan?

Teen camp 3 | One directionWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu