Coat of arms

64 9 1
                                    

---


-Main Hall-


Peter POV's


" Our Honored guests! You don't have to worry everything will be under control... " Ujarku kepada para tamu.


" What's really going on, High King Peter? " Tanya King Turr kepadaku.


" Just a small problem, King Turr... Nothing to be concerned about " Jawabku kepadanya.


Para tamu mulai berbicara satu sama lain. Tiba-tiba Eustace dan Millie datang dang membungkuk kepadaku.


" Lucy's not in her chamber... " Bisik Eustace kepadaku.


Aku terkejut dan langsung menatapnya.


" Sheeka and Edmund? " Tanya ku kepadanya


" I haven't met Edmund yet. As for Sheeka, she also went on the quest... " Bisik nya menjelaskan.


Aku mengajak Eustace dan Millie ke lorong sedikit menjauh dari pada tamu.


" Listen, i have to go and look for them as well.. I leave the responsibility to you until we get back. And Millie, will you help him? " Jelas ku kepada mereka.


" I-I'm not sure i can do it.. " Ucap Eustace takut.


" Of course you can... You are the First Crown Prince of Narnia. Someday you will be a King, you will rule Narnia. And now Is the first lesson[pelajaran] you'll have to pass " Jelas ku meyakinkan nya.


Aku menatap nya yakin " Good? " Tanya ku kepadanya.


" Good " Jawab nya sambil berdiri tegak.


" Have courage, both of you.. " Ucap ku lalu berjalan kembali kehadapan para tamu.


" I WILL LEAVE PRINCE EUSTACE IN CHARGE. WHATEVER PRINCE EUSTACE COMMAND IS AN ORDER FROM ME. " Ujar ku kepada para tamu, prajurit dan pelayan.


Aku langsung pergi dan menuju kamarku untuk mengambil pedang ku. Setelah itu aku pergi keluar Cair Paravel.


---


Sheeka POV's


Aku dan Lord Henry menyusuri selatan Cair Paravel lebih tepatnya hutan selatan. Kami menaiki masing-masing kuda kami.


IIIHIIKKK


Tiba-tiba Henry memberhentikan kuda nya.


" What is it? " Tanyaku kepadannya.


Dia turun dari kudanya, berlutut ditanah dan menatap tanah dibawahnya.


" What is it? " ulangku sambil turun dari kuda ku.


" I suppose we are on the right track... " Jawabnya sambil menatap sebuah jejak kaki.


" Why are you so certain? It could be someone's else footprints, right? " Ucapku sambil ikut menatap jejak kaki itu.


" These footprint are really thick[tebal]... " Gumam Henry sambil terus melihatnnya.


" Well, That's person must be... Heavy? " Ucapku sambil melihat Henry bingung.


" Or... This person carries a heavy load[beban] with him... " Ujarnya sambil melihatku. Aku mengernyitkan dahi ku.


" I'm sorry to say this... But, fat people don't have such a small feet... " Lanjutnya.


" We can say that these footprints belonged to the suspect... And this person is definitely not the one who abducated[menculik] Caspian and Lady Beth. Because they dissapeared[menghilang] at the same time.. " Ucap ku sambil berfikir.


" We can surmise[duga] that this person is the one who brought Lucy. Caspian, Lady Beth and Lucy... On what grounds did they abduct? " Fikirku pusing.


SREKKK!!


Terdengar suara gerakan dedaunan tak jauh dari kami.


" Step back, My Queen.. " Ucap Lord Henry sambil berjalan kedepan ku dan mengeluarkan pedangnya.


" I'm also a knight, remember? " Bisikku dan bersiap dengan sling ku.


Suara gerakan dedaunan semakin dekat diiringi suara telapak kuda. Semakin dekat...


" HAAA!!! " Ujar Lord Henry setelah melihat kuda dihadapannya.


" PETER?! " Ternyata itu Peter.


Dia juga menodongkan senjatanya kearah kami.


" My apologize, Sire... I thought you were an enemy " Ucap Lord Henry sambil membungkuk dan memasukkan pedangnya.


" You're supposed to be in the castle... Why are you here? " Tanya ku sambil mengaitkan sling ku lagi dan berjalan kearahnya.


" I couldn't just stay there knowing my little sister was missing " Ujarnya sambil turun dari kuda.


Peter melihat ku dan Lord Henry bingung.


" Ouh, i met him when i was looking for Lucy " Jelas ku sebelum dia berfikir yang tidak-tidak.


Peter mengangguk dan mengelus kepalaku paham.


" Any progress? " Tanya nya kepada kami.


Aku dan Henry menjelaskan tentang asumsi kami tentang jejak kaki ini.


" Yes, that makes sense... Let's see where these footprints lead us " Ucap Peter lalu berjalan memimpin didepan disusul aku lalu Lord Henry, diikuti para kuda kami dibelakang.


Kami berjalan mengikuti arah jejak kaki kami.


" Wait! " Ucap Peter memberhentikan kami.


" What is it? " Tanya ku sambil berjalan kesebelahnya.


Peter menunjuk sebuah slempang yang tergeletak di tanah.


" I know this coat of arms[lambang]... But where... " Ujarku sambil mengingat-ingat.


" It's Platican, Your Majesties... " Ucap Lord Henry kepada kami.


" So Platican behind all this?! " Ujar ku kepada Peter dan Henry.


" King Lian is messing with me! " Lanjut ku kesal.


" Calm down... Now's not the time to be angry, we must to follow these footprints before it's to late... " Ucap Peter kepadaku.


Aku menahan amarah ku dan mengangguk.


" My King... If i may suggest.. " Ujar Lord Henry kepada Peter. Peter mengangguk mengizinkan.


" What if we spread up? Your Majesty and the High Queen can head to the Platican Palace to enquire[menanyakan] directly with King Lian. Meanwhile, i will continue to follow these footprints " Jelas Henry kepada kami.


" All by yourself? " Tanya ku kepada nya.


" I'm used to this sort of thing.. " Jawabnya sambil membungkuk.


" Tell you what, i and High King Peter will head back to the Cair Paravel first and we will send one gryphon to you. Just in case " Ujarku kepadanya sambil melihat Peter.


Peter mengangguk setuju.


" And if something bad happens or have you managed to find them, you can send a message through the gryphon " Lanjut Peter kepadanya.


" Understood, Your Majesties... I will leave now.. " Ucap nya kepada kami dan membungkuk.


" Careful, friend " Ujar ku kepadanya. Dia balas membungkuk lagi dan pergi.


" Let's go.. " Ucap Peter sambil berjalan ke kuda nya.


Aku pun berjalan cepat ke kuda ku dan menaikinya. Peter bersiap dan berjalan memimpin didepan dengan kudanya diikuti ku dan kudaku.




Platican... Platican...


Narnia: Kingdom Of Narnia Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang