Fight

77 10 1
                                    

---


-Kingdom of Platican-


Sheeka POV's


Aku dan Peter turun dari masing-masing gryphon kami tepat didepan kastil nya. Aku dan Peter berjalan beriringan.


" PETER HIGH KING OF NARNIA! SHEEKA HIGH QUEEN OF NARNIA! EMPEROR AND EMPRESS OF RUNADELLE ISLAND " Ujar prajurit nya sambil membuka pintu keruang tahta King Lian.


Kami berjalan masuk keruang tahta. King Lian sudah terlihat berdiri didepan tahtanya.


" Greeting... High King Peter... " Ucapnya sambil sedikit membungkuk kepada Peter.


" And Greeting... High Queen Sheeka.. " Lanjutnya sambil tersenyum licik kepadaku.


" I apologize in advance High Queen Sheeka... Because i almost made you lose your head... " Ucap nya kepadaku.


Aku hanya tersenyum sinis dan mengangguk.


" Let's get straight to the point of why we're here, shall we? " Ucapku sinis.


Aku memberikan selendang Platican itu kepada Peter agar dia yang berbicara..


" We found this in the vicinity[daerah sekitar] of our castle " Ujar Peter tegas.


" My son is in there, isn't he? So It's definitely his " Jawab nya pede.


" My sister, Queen Lucy, King Caspian and his consort, Lady Beth are missing. " Ucap Peter


" King Caspian and his consort? " Ujar King Lian bingung.


" Yes, and Prince Lian has always been by our side. And he's not stupid enough to commit[melakukan] such a treachery[penghianatan]... " Jelas Peter sambil berjalan mendekati nya


" Because for every second he's in Narnia his life depends on High Queen Sheeka. Prince Lian HAS her protection. If he commits treachery, then the High Queen will revoke her protection of Prince Lian. " Lanjut nya dengan tenang.


Peter melihatku dan aku mengangguk meyakinkan perkataannya.


" If Prince Lian no longer has the High Queen of Narnia protection. Then our councils can judge him because he is a Prince of our enemy. "


" Therefore, Prince Lian won't do such a stupid thing " Ucap nya panjang lebar dengan tenang.


" Queen Lucy is a courageous girl... Perhaps she's going on an adventure or something? " Ujarnya merasa terintimidasi dengan Peter.


" My sister wouldn't have left without telling us " Lanjut nya.


Aku berjalan kesalah satu prajurit Platican yang memiliki crossbow di punggungnya.


" Show me your arrow " Ucapku dihadapan nya.


" Pardon me, Your Majesty? " Ucapnya bingung.


" Give me your arrow " Ucap ku semakin tinggi.


Dia melirik kearah King Lian lalu memberikan salah satu panah nya kepadaku.


Aku mengeluarkan panah yang tertancap dikasur Lucy dan membandingkannya.


Aku berjalan kearah Peter dan menunjukkan kedua panah ini. Yang betul-betul sama.


" And we found this arrow stuck in Queen Lucy mattress. " Ucap ku sinis.


Aku tidak banyak bicara karna Peter melarang ku berbicara dengannya. Karna dia tau pasti aku akan sangat emosi jika berbicara dengan nya.


" You'd better return my sister right now. Because, by you abducating her. It won't make you get Runadelle back. " Ucap Peter dan berjalan lagi semakin mendekati King Lian

Narnia: Kingdom Of Narnia Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang