Dünya 12 yaşında
"Nereye gidiyoruz Pala?" diye sordu Dünya. Elini tutan Pala'da gözlerini gezdirdi. Bu yıl 16 yaşını doldurmuştu. Asaf'ın arkadaşıydı ve 2 yıl önce tanışmışlardı.
"Evime gidiyoruz," dedi Pala. "Sana kitap oluyacaktım ya hani?"
"Ama abim bilmiyor."
"Haberi var," diye kestirip attı Pala. "Onu boşver sen şimdi. Ödevlerini yaptın değil mi? Baban kızmasın sonra."
"Yaptım," dedi Dünya. "Bana yapmamı söylemiştin."
"Aferin," dedi Pala ve gülümsedi. "Bugün çok eğleneceğiz."
Dünya'da gülümsedi. Aralarında 4 yaş vardı. 12 ve 16 olarak bakılırsa fazlaydı. 20 ve 24 olarak bakılırsa değildi ki zaten kimse de bilmiyordu. Pala arada Dünya'yı evine götürür ve kitap okurdu. Bugün de o günlerden biriydi.
Pala'nın evinin önüne geldiklerinde kapıyı açıp içeri girdiler. Dünya ayakkabılarını çıkarttıktan sonra Pala'yla beraber odasına çıktı. Odaya girdiğinde gülerek yatağına zıpladı bu sefer. Pala'nın odasında en sevdiği şey kesinlikle yatağıydı!
Pala onun bu haline tebessüm etti ve üzerindeki montu çıkartarak bir kenara bıraktı. Ardından yatağa girerek sırtını yatak başlığına dayadı ve dün okudukları, bitmesine az kalan kitabı eline aldı. "Devam edelim mi?"
Dünya usulca güldü ve "Olur." dedi. Pala'nın yanına yaklaştı ve kafasını omuzuna koydu. Pala'da kitapta kaldıkları yeri açtı ve neredeyse yarım saat boyunca Dünya'ya okudu.
Dünya kızın kanser olduğunu duyduğunda kaşlarını çatmıştı. "Ölecek mi?"
"Bu hikayenin sonu kötü bitiyor." dedi Pala üzgünce. Kitabı okumuştu ve kötü sonla bittiğini biliyordu.
"Yaa," dedi Dünya dudak büzerek. "Neden ki? Mutlu mesut yaşasalardı keşke."
"Ama kız kanserdi."
"Ama mutlu olmayı hak ediyordu," dedi Dünya gözleri dolarken. "Of ya keşke yaşasaydı. Kötü bir sona hiç dayanamıyorum gerçekten."
"Bazı sonlara en çok kötü son yakışır Dünya."
"Kimseye kötü son yakışmaz," dedi Dünya sinirle. "İnsanlar kötü bile olsa ölmeyi hak etmemelilerdir bence. Her şeyin bir mantıklı sebebi olmalı."
"Zevkidir, eğlencesidir, hırsıdır Dünya. Her şeyin mantıklı bir sebebi olmaz çoğu zaman."
"Ama ya..." diye mırıldandı Dünya. "Bizim sonumuz mutlu olsun o zaman, olmaz mı Pala?"
"Bizim sonumuza en çok ne yakışırsa o olsun Dünya."
"Kötü son bile mi?" diye sordu Dünya yutkunarak.
Pala acıyla gülümsedi. "Kötü son bile."
ŞİMDİ OKUDUĞUN
YABANCI BİR KATİL | Texting
Historia CortaAbisine çok düşkün olan Dünya, bir gece ansızın abisinin ölüm haberini alır ve o günden sonra bir anonim ona mesaj atar. Bu anonim de Dünya'ya abisinin katilini bulması için ipucu vermeye başlar. 24052023 🗝