BERDEL(BEDEL)

8K 288 25
                                    


"siz ne diyorsunuz Lan" diye bağıran Biran gözlerin seğirirken karşısındaki babası Mustafa ağaya bakıyordu.

"bacının namusuna karşılık onların oğlu ile evleneceksin Biran" dedi Mustafa ağa.

Genç adamın alay eder gibi yukarı kıvrıldığında "Kim diyor bunu" dediğinde kaşlarını çattı Mustafa ağa.

"ben diyorum bir itiraz ın mı var" dediğinde odanın içinde yankılanan biranın kahkahası herkesi affalattı.

Birden gülmeyi keserek kaşlarını çattı.

"bana bakın bu saçmalığınızı beni kaeıştırmaya kalkmayın yoksa çok fena olur" dedi babasının gözlerine hiddet ile bakarak.

Mustafa ağa oğlunun bu tavırlarının korkunç sonuçlar doğuracağını biliyordu.

Hatta mardin de Biran ağaya deli ağa denilen dedikodu bile çıkmıştı.

Biranın öfke problemleri ve ansikyet nöbetleri geçirdiği için ona deli diyorlardı.

Tabi yüzüne söylemiyorlardı fakat arkasından konuştuklarını biliyordu.

Biran zeki bir iş adamıydı inşaat şirketinin ceo ve başkanıydı. Herkes birana güvenir saygı duyardı.Iş konusunda oğluna çok güveniyor du fakat bu sinir krizlerini yıllardır hiç bir doktor tedavi edememiş çare bulamamıştı.

Sadece kullandığı bazı ilaçlar vardı onlarda pek fayda vermiyordu.

Biran ağa arkasını dönüp odadan çıkacaktı ki babasının sesini duyduğunda Adımları durdu.

"elalemin sana yıllardır deli deyip durdu bir de üstüne bu namusumuz lekelendi olanların tek kurtuluş yolu bu oğlum" dediğinde Biran babasına döndü.

"eğer adımızın lekelenmesini istiyorsan buyur oğul istediğini yap şayet Sen bu ailen in tek varisisin ve tek oğlum sun" dediğinde Biran derin bir nefes alarak babasına baktığında saçma bir Berdel için hayatını tanımadığı biri ile geçirmek istemiyordu.

Mustafa ağa haklıydı bir nevi yıllardır geçirdiği bu sinir krizleri öfke problemleri halk içinde ona arkasından deli dedikodusunu çıkartmıştı.

Şayet babasının dedi gibi biri ile evlenirse bu dedikodu nun son bulacağını da biliyordu.

Kim bir deli ile evlenirdi ki işte o yüzden evlendiğinde bu dedikodu lar asılsız olacak ve kimse artık konuşmayacaktı.

Babasının gözüne bir kaç dakika baktıktan sonra başını onaylar bir şekilde salladı.

"Tamam" dediğinde Mustafa ağa gülümseyerek oğlunun omuzuna dokundu.

"nikahta keramet vardır evlat hem evren oğlumu görsen Emin ol sende anlayacaksın" dediğinde içinden küfür ediyordu Biran.

"ne zaman olacak bu iş" dediğinde " bu akşam nişana ve istemeye gideceğiz elalem görsün Biran ağa evleniyor iki gün sonra da düğün ve nikah" dediğinde nefesini vererek başını salladı.

"ona da tamam ben hazırlanmaya gideyim isteyelim bakalım" dedi arkasını dönüp odadan çıktığında içinden küfürler ediyordu.

EVREN ŞADOĞLU...

Bana düzgün ifade ile bakan babama bakarken "oğlum Sen neden böyle bir şey yaptın be evladım" dediğinde "senin ölmeni izin veremezdim baba bir tek Sen Varsın" dediğimde gülümseyerek elimi tutup sıktı.

"Sen benim kıymetlimsin evren hepsi o it oğlu uçkurna düşkün pezevenk bertan olacak abin yüzünden oldu bunlar" dedi Birden ayağa kalkarak abime küfür ediyordu.

Içeri giren zelila teyze ye baktığımda "botan ağam bu akşam Mustafa ağa istemeye gelecekmiş haber göndermiş" dediğinde babam başını salladı.

"sağ ol zelila Sultan Sen akşama hazırlıklara başlayın" dediğinde zelila teyze başını sallayarak odadan çıktığında bende ayağa kalktım.

"her şey güzel olacak baba merak etme" dediğimde bana düzgün bakışları atarken odadan çıkarak hazırlanmak için odama yürüdüm.

Buna mecburdum babam için.

******************* *

VE BEN GELDIM BERDEL İLE SİZLERLWYİN HIKAYE ÇOK IYI ILERLIYOR SINAVA AZ KALDI AZ GAYRET MERAK ETMEYIN FUK BÖLÜM ATACAM ŞU YKS BİTİRELİM. YORUM YAPMAYI UNUTMAYIN.

BERDEL - BXB(TUTSAK AŞKLAR SERİSİ-2)Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin