SKRETT
BOOM
Tersentak mereka apabila tayar belakang kereta tiba-tiba pecah. Miya sedaya upaya mengawal stereng dengan keadaan kereta yang mula hilang kawalan lalu masuk ke dalam hutan. Miya lantas memusingkan stereng kereta ke arah sebatang pokok.
BAMM
Tersentak mereka ke hadapan apabila bahagian depan kereta bertemu sebatang pokok. Asap mula kelihatan. Miya mengangkat kepala memandang Jessica yang sudah pengsan di tepinya. Bahu gadis itu digoncang bagi menyedarkannya namun hampa. Tiada respon. Nadi diperiksa. Masih berdetak. Miya cuba menggerakkan kakinya.
BAM
Dia menendang kuat pintu kereta sebelum sedaya upaya berdiri. Pintu sebelah penumpang dibuka kasar lalu tubuh Jessica dikeluarkan.
"Woi bangunlah" Masih tiada respon daripada Jessica membuatkan gadis itu geram.
PANG
Ditamparnya pipi Jessica sehingga gadis itu perlahan-lahan membuka matanya. Wajah Miya dihadapannya direnung seketika.
"Apahal kau tampar aku?!"
"Dah aku gerak tak bangun. Tampar baru nak bangun"
"Ni semua salah kau tahu tak?! Aku dah agak dah! Bala saja ikut kau!"
"Aku pula? Tayar yang pecah, aku pula disalahkan?!"
"Kau yang gatal sangat nak pergi kan?"
"Kau pun gatal nak ikut kan?"
SSST
"Kau-" Miya menutup mulut Jessica yang masih ingin melawan mulut dengannya. Jessica menolak Miya menjauhi. Bunyi semak-samun kedengaran pada gegendang telinga Miya. Miya menarik Jessica berlindung di sebalik pokok.
"Kenapa? Ada apa?" Jessica mula cemas.
"Binatang liar mungkin" Tenang saja Miya menjawab.
"Dahtu menyorok belakang pokok buat apa? Kereta tu lagi besar kot"
"Kau nak kena terbakar pergilah. Bagus juga idea tu. Berlindung belakang kereta. Mana tahu tak sampai sepuluh saat dah meletop" Terkunci mulut Jessica. Betul juga tu.
SRTT
Kedengaran bunyi tapak kaki berlari laju melepasi mereka. Jessica mula getar. Miya mengintai di sebalik pokok. Seekor kancil yang sedang melarikan diri.
PRAK
Jessica menutup mulutnya. Miya hanya memandangnya tajam. Bunyi ranting kayu yang dipijak Jessica mula menarik perhatian sang pemangsa. Sang pemangsa yang sedang mengejar sang kancil tadi kini berhenti apabila mendengar bunyi itu. Jessica menutup matanya rapat. Takut.
Miya pula hanya tenang saja. Dia keluarkan alat walkie-talkie yang diberikan Niel tadi. Dia serahkan pada Jessica. Jessica memandangnya pelik. Miya mengeluarkan telefonnya sebelum ditaip sesuatu lalu ditunjukkan pada gadis itu.
YOU ARE READING
𝐃𝐞𝐱𝐚𝐧𝐝𝐫𝐚
Action𝑾𝒉𝒆𝒏 𝒉𝒂𝒕𝒆 𝒂𝒏𝒅 𝒍𝒐𝒗𝒆 𝒖𝒏𝒊𝒕𝒆, 𝒕𝒉𝒆 𝒆𝒈𝒐 𝒓𝒊𝒔𝒆𝒔 Kapten Aish Khaizuran, seorang ketua tentera Xavier yang berkhidmat di luar negara dan akhirnya pulang ke tanah air. Dia pulang dan bertemu si gadis yang berjaya memikat hatinya...