Setahun lepas
"Beratnya perempuan ni" Nura membantu Anna mengangkat tubuh Vica. Mereka menggantung tubuh itu. Tangan Vica diikat ke atas.
"Kita nak buat apa dengan dia?" Nura mengangkat bahu.
"Kita tunggu saja arahan"
"Takkan Dexandra nak bunuh dia?"
"Ish kau ni. Vica tiada kena-mengena dalam hal-"
PSTTTT
Panik dua gadis itu apabila satu gas mula memenuhi gudang. Mereka berlari ke pintu gudang namun telah dikunci dari luar. Belum sempat mereka menghampiri tingkap, mata mula kabur. Berpusing-pusing objek di dalam gudang itu.
"A-Anna.."
Dua gadis itu akhirnya rebah.
Nura membuka mata perlahan-lahan. Dia menarik tangannya. Sedaya-upaya ingin melepaskan tangannya yang terikat ke atas. Dia memandang kiri. Juga Anna yang diikat tangannya ke atas. Kanannya pula dipandang. Tubuh Vica yang sudah dibuka ikatan dan terbaring di lantai. Masih hidupkah gadis itu?
TAPP
TAPP
Bunyi tapak kaki menghampiri mereka. Nura memandang tajam lelaki dihadapannya. Wajahnya tidak kelihatan. Hanya mata saja.
"Who the hell are you? What did you do to her?" Soal Nura.
"At this time, you should worry about yourself"
"F*ck. Let us go" Carut Nura.
"His family are guilty. Why did you guys kill them?" Nura mengerutkan dahi. Tidak mengerti dengan kata-kata lelaki itu.
"Where are your friends?" Nura menutup rapat bibirnya. Tidak mahu tembelang pecah. Malah dia tidak mengenali lelaki dihadapannya ini.
KTAKK
Kejung tubuh Nura apabila lelaki itu mengacukan pistol pada kepala Anna. Anna masih tidak sedarkan diri.
"I give her sleeping pills. She may have overdosed" Selamba lelaki itu berkata.
"Kill me. Don't touch her" Walaupun lelaki itu memakai mask, dia tahu lelaki itu sedang tersenyum sinis padanya.
"That's how i felt when you killed his wife. I want all of you. Where are the rest?" Paksa lelaki itu.
Picu ditarik. Semakin gila Nura dibuatnya.
"Just kill me!"
BANGG
Terpejam mata Nura apabila lelaki itu melepaskan tembakan.
"Don't waste my time" Tembakan itu betul-betul dilepaskan sebelah kepala Anna.
"We didn't kill him. There is-there is a guy named.."
"I don't remember his name. Please-"
BANGG
YOU ARE READING
𝐃𝐞𝐱𝐚𝐧𝐝𝐫𝐚
Acción𝑾𝒉𝒆𝒏 𝒉𝒂𝒕𝒆 𝒂𝒏𝒅 𝒍𝒐𝒗𝒆 𝒖𝒏𝒊𝒕𝒆, 𝒕𝒉𝒆 𝒆𝒈𝒐 𝒓𝒊𝒔𝒆𝒔 Kapten Aish Khaizuran, seorang ketua tentera Xavier yang berkhidmat di luar negara dan akhirnya pulang ke tanah air. Dia pulang dan bertemu si gadis yang berjaya memikat hatinya...