mellisa,daneeya dan zafira melangkah masuk ke dalam mall. mereka berjalan beriringan sambil menolak troli yang masih kosong kerana belum diisi apa-apa barang.
" weh korang, aku nak pergi bahagian cadbury tu last sebelum bayar nanti boleh tak ? " tanya mellisa kepada dua orang sahabatnya.
" okey juga, sebab aku nak pergi bahagian high heels dulu. high heels aku dah lama la dah tak cantik. so i think i should buy a new one " kata daneeya pula.
" aku ikut je mana korang nak pergi " balas zafira sambil menolak troli.
" alah neeeya, kau cakap je la kau nak beli high heels baru. kau bukannya takde yang baru. kau tu je yang gatal sangat nak pakai yang lama dah kenapa " kata mellisa sambil menjeling daneeya.
" suka hati aku la aku nak pakai yang baru ke yang lama ke. janji tak kacau duit kau " balas daneeya lalu membalas jelingan tersebut.
" korang dua ni kan, kalau tak gaduh sehari memang tak sah en. aku tinggal korang dua kat sini akng baru tau " ugut zafira kepada sahabatnya itu.
" mana ada aku gaduh dengan beruk ni. mel tu yang mulakan dulu. asal aku pula yang kena " balas daneeya dengan wajah tidak berpuas hati.
" apa ? kau panggil aku beruk. kau ingat muka kau tu cantik sangat ke. dah macam longkang je aku tengok " balas mellisa sambil tersenyum sinis.
" stop it la korang. minta maaf srkarang ! i said NOW !!! " marah zafira.
" erghhh fine ! , aku minta maaf anis daneeya " kata mellisa kepada daneeya dengan geram.
" okey, maaf diterima mellisa arina " balas daneeya lalu tersenyum kemenangan.
mereka memasuki satu kedai yang menjual kasut.
" aku nak yang ni, yang ni, dengan yang ni " tunjuk daneeya kepada high heels yang berwarna merah, hitam dan pink.
" amboi kau tadi cakap nak beli satu je. sekarang tiga kau nak eh. aku report dekat mummy kau baru tahu " ugut mellisa kepada daneeya.
" itu tadi la mel. sekarang aku nak tiga. korang ambil berapa je ? " tanya daneeya kepada sahabatnya.
" aku ambil lima je. warna putih, hitam, purple, biru muda dengan merah " balas mellisa sambil menunjukkan high heels yang dipilihnya kepada daneeya.
" eleh cakap orang, kau pun ambil banyak juga. lagi banyak daripada aku pula tu. aku report juga dekat bonda kau baru tahu " ugut daneeya kepada mellisa yang sudah tersengih itu.
" aku ambil satu je. high heels warna blue black. cantik tak ? " tanya zafira kepada sahabatnya sambil menunjukkan high heels yang dipilihnya tadi.
" wehh , cantik gila dho. aku punya tak cantik macam kau pun " balas mellisa memasang wajah murung.
" haah, cantik. pandai kau pilih warna kan sha " balas daneeya pula.
" mestilah, ni zafira aleeesha la. tak pernah tak pilih warna yang cantik " kata zafira lalu melibaskan tudung shawlnya kepada sahabatnya itu.
" menyampah pula i " kata mellisa dan daneeya serentak.
" so jom, pergi bayar " ajak zafira.
" jom " balas daneeya dan mellisa serentak lagi.
" mel, neeya aku rasa aku nak terkucil ni. so aku pergi dulu tau. tunggu aku tau " kata zafira lalu memecut laju ke tandas.
" mel aku rasa aku nak ke kereta kejap. aku baru teringat yang aku belum kunci lagi kereta tu. kau tunggu aku dengan sha kat sini eh. okey, thank you mel. aku pergi dulu " kata daneeya lalu melangkah meninggalkan mellisa seorang diri disitu.
YOU ARE READING
𝐌𝐈𝐒𝐒 𝐂𝐀𝐃𝐁𝐔𝐑𝐘 🍫🕊 | 𝐇𝐎𝐋𝐃 𝐎𝐍
RomanceSecond story of fluverrysnysa__ Mellisa Arina nama diberi. Cantik molek seperti orangnya. Seorang gadis yang gemar akan semua jenis coklat dan terpaling favourite ialah coklat cadbury dairy milk. Dia merupakan anak kedua daripada pasangan suami ist...