Chapter 14 ♡

7 1 0
                                    

3 hari kemudian...

mellisa dan zahira sudah boleh bekerja seperti biasa. daneeya tak datang hospital sebab dia demam.

" sha , balik ni jom pergi rumah neeya " ajak mellisa kepada sahabatnya.

" buat apa ? dia kan tengah demam tu. bukannya boleh buat apa-apa pun en " balas zahira kepada mellisa.

" lagipun balik ni aku ada hal lah. aku keluar makan dengan family aku. katanya ada something nak dibualkan " tambah zahira lagi.

" okey la. tapi aku pun ada dinner dengan family aku juga malam ni " kata mellisa pula.

" takpelah , jom kita sambung buat kerja. nanti doktor adam potong gaji kan tak pepasal " kata zahira kepada mellisa.

" arina , aleesha. masuk bilik saya sekarang. NOW !! " kata doktor adam  kepada dua orang gadis itu.

" baik doktor " balas zahira dan mellisa serentak sambil mengangkat tabik. lalu mereka mengikuti langkah doktor adam ke biliknya.

" awak berdua boleh duduk " kata doktor adam.

kerusi ditarik , mereka melabuhkan punggung disitu. mata setia memandang wajah kacak doktor adam.

" tujuan saya panggil kamu berdua kesini sebab saya nak tanya kamu. kamu berdua ni dah sihat ke ? yakin ke dah boleh buat kerja ? " tanya doktor adam.

" alhamdulillah , kami dah sihat doktor. and kami dah boleh buat kerja " jawab mellisa wakil bagi mereka berdua.

" lusa saya tak ada. jadi akan ada doktor yang ganti saya pada hari tersebut. saya tak ada kat sini 3 hari je " kata doktor adam.

" doktor tu handsome macam doktor adam tak ? doktor tu cantik macam doktor rita tak ? " tanya zahira kepada doktornya.

" apa kau ni sha ! gatal betul la. macam kau tak tahu pula doktor rita dah kahwin. doktor yang kau cakap handsome tu pun dah ada anak lima orang " kata mellisa kepada sahabatnya.

" baiklah , kamu berdua boleh keluar " kata doktor adam.

















Jam 8:00 malam

" bonda , buat apa kita datang sini ? mesti ada apa-apa kan " tanya mellisa kepada puan shafia.

" alah mel tengok je " balas puan shafia ringkas.

" mummy , buat apa kita datang restoran ni ? mummy tak masak ke ? " tanya daneeya kepada mummynya iaitu puan adellia.

" kita datang sini sebab bonda fia yang ajak. katanya dia ajak keluarga sha sekali. ye sayang , sebab mummy tak masak la kita datang sini " balas puan adellia kepada anak daranya.

" ntah kau ni dik. apa punya soalan lah " kata dayyan kepada adiknya.

" mama , ada sorokkan something ke dari sha ? " tanya zahira kepada mamanya.

" takdelah , mana ada. ni ha bonda fia ajak kita dinner sekali. dia ada ajak family neeya juga " jawab puan shima.

meja yang tertulis nama ' puan shafia ' diduduki. mereka melabuhkan punggung di atas kerusi itu. btw , meja tu meja besar au.

" lahh korang pun ada sekali ke " kata zafira kepada mellisa dan daneeya.

" ehh yelah , tak perasan pulak aku " jawab daneeya sambil tersengih.

" bonda , mummy , mama. ada apa sebenarnya kita berkumpul ni ? " tanya mellisa kepada ibu-ibu itu.

" saje je nak keluar dinner sekali " kata mama zafira iaitu puan shima.

𝐌𝐈𝐒𝐒 𝐂𝐀𝐃𝐁𝐔𝐑𝐘 🍫🕊 | 𝐇𝐎𝐋𝐃 𝐎𝐍Where stories live. Discover now