You've been runnin' 'round, runnin' 'round, runnin' 'round throwin' that dirt all on my name
'Cause you knew that I, knew that I, knew that I'd call you up
You've been going 'round, going 'round, going 'round every party in L.A.
'Cause you knew that I, knew that I, knew that I'd be at one, ohI know that dress is karma, perfume regret
You got me thinking 'bout when you were mine, oh
And now I'm all up on ya, what you expect?
But you're not coming home with me tonightmellisa terjaga daripada tidur lenanya. dia melihat siapa yang membuat panggilan telefon kepada.
kak diyya ? kenapa pula dia call aku time aku tengah kerja ni. aish kena angkat ni. biasanya kalau kak diyya yang call aku maksidnya ada something happen lah kan.
" hello ? assalamualaikum kak diyya " kata mellisa.
" hello ! , waalaikumussalam mel !. bonda mel ! bonda ! " balas kakaknya cemas.
" ye kak , mel ada ni. relaks dulu kak. tarik nafas. hembus " kata mellisa cuba menenangkan kakaknya.
" okey kak diyya. kenapa dengan bonda ? what happen ? " tanya mellisa perlahan.
adiyya mengikuti apa yang disebut oleh adinya sebentar tadi. dia kembali menenangkan nafasnya.
" bonda pengsan. akak sekarang dah kat dalam kereta ni. tengah otw ke hospital mel. mel tak payah balik dah ambil bonda. okey " kata adiyya tenang.
" what ?! bonda pensan ! okey-okey mel tunggu akak. akak drive safe tau. jangan bawa laju-laju nanti kena tahan dengan polis " balas mellisa.
" okey mel. bye , jumpa kat hospital " kata adiyya kepada adiknya.
" okey sis " balas mellisa lalu menutup panggilan dan keluar dari biliknya. blazer putihnya disarung di badan.
dia berjalan ke arah lift dan memasuki lift ke tingkat 2. dia melihat pintu wad 101 dan terus menerjah orang di dalam. tanpa memberi salam.
" astaghfirullahaladzim , mel ! nak masuk tu bagi la salam dulu. ish tak sopan betul lah kau ni " kata daneeya yang duduk di sofa bersama zafira.
" ntah kau. adab mana adab ha ? " sambung zafira pula.
" weh korang , bonda aku pengsan " kata mellisa kepada sahabatnya.
" hah ? bonda fia pengsan ?! kenapa ? " tanya daneeya dengan suara dinaikkan.
" tak payah la cakap kuat-kuat neeya. nanti ganggu pesakit lain la " tegur zafira kepada daneeya di sebelahnya.
" ini kawan kak neeya dengan kak sha ke ? " tanya ara yang sedang memandang ke arah mereka bertiga.
" haah ara. inilah doktor arina tu , boleh panggil kak mel " kata zafira pula.
" aikk. kenapa nama arina panggil mel ? " tanya ara polos.
" sebab nama dia mellisa arina la ara oi " balas daneeya kepada budak perempuan tersebut.
" jom , turun bawah. lepasni kak diyya bawak bonda datang sini " ajak mellisa kepada sahabatnya.
" ara , ara duduk sini diam-diam eh. kak mel dengan kak neeya dan kak sha kena turun bawah. bonda kak mel sakit " kata mellisa kepada ara.
" ohh , okey " balas ara allu menarik selimutnya dan melelapkan matanya. kebali ke alam mimpi la bestiee.
mereka bertiga keluar daripada bilik ara dan menuju ke arah lift. mereka turun ke tingkat 1. zafira dan daneeya menyarungkan balzer putih mereka.
" kak diyya !! " panggil mereka bertiga.
" biar mel hantar bonda dekat wad 1. kak diyya tunggu kat luar je eh. jangan masuk pula. mel nak periksa bonda " kata mellisa lalu menolak katil bondanya ke wad 1 bilik 291.
" alhamdulillah , bonda tak apa-apa. cuma tekanan darah bonda rendah sangat ni " kata mellisa kepada kakaknya.
" bonda ni selalu tau buat diyya dengan mel risau " kata adiyya kepada bondanya yang sedang lena.
" beb , evan dah sedar " kata daneeya kepada mellisa.
" kau jaga bonda eh. aku na check evan " balas mellisa lalu keluar dari wad itu dan ke bilik evan.
pintu bilik dikuak. uishh apahal gelap sangat ni. kenapa la saleha tak buka lampu ni. aku buka la. lampu sudah pun dibuka , kini keadaan di dalam bilik evan terang benderang.
" you dah bangun ? " tanya mellisa.
" emm dah. tadi " balas evan kepada mellisa.
" mel , you tak cakap pun you doktor dekat sini. neeya dengan sha pun sama " kata evan lagi.
" i told you dah tau i , sha dengan neeya kerja as a doctor kat sini. yela , kot-kot la si qaleef tu ada bagitahu you kan " balas mellisa.
" dia takde bagitahu i pun korang doktor kat sini. btw , macam mana i boleh ada kat sini ? bukan i dakat site ke tadi ? " tanya evan dengan soalan bertalu-talu kepada mellisa.
" you ada kat sini sebab kaki you retak and you kekurangan darah. ye , tadi you kat site tapi sekarang you dekat hospital i " balas mellisa.
kring.. kringg.. kringgg
" hello "
" hello sarah , kenapa " tanya mellisa.
" doktor , bonda doktor dah sedar " kata sarah.
" yeke , alhamdulillah " balas mellisa.
" kenapa awak tak call saya personal ? macam mana awak boleh tahu saya kat bilik evan ni ? " tanya mellisa lagi.
" saya dh call doktor. tapi panggilan saya buat operator yang jawab bukan doktor. saya nak cakap dengan doktor. saya tak nak cakap dwngan operator tu. ohh , yangtu doktor ann yang bagitahu " jawab sarah.
" hahaha awak ni ada-ada je la. okey la saya pergi bilik bonda sekarang. bye " kata mellisa lalu menutup panggialn telefon tersebut.
" how's your bonda ? " tanya evan prihatin.
" fine , she's fine. cuma tekanan darah dia terlalu rendah " balas mellisa.
" sorry ev , i have to go. bye " kata mellisa lalu melangkah ke arah pintu dan meninggalkan evan sendirian." bondaaaa " panggil mellisa lalu memeluk tubuh bondanya.
" yee mel " balas puan shafia dan membalas pelukan anaknya.
" bonda , kita kena balik sekarang. nayla call diyya tadi dia ajak diyya pergi library. dia ada nak pinjam buku sikit " kata adiyya kepada puan shafia.
" okey , mel bonda balik duli tau. mel jaga diri tau. jaga pesakit macam mana bonda jaga kamu. jumpa kat rumah petang nanti. bye " kata puan shafia kepada mellisa lalu dahi anaknya dikucup sayang.
" okey , bonda pun " balas mellisa.
dah baca kan ?
so jangan lupa komen dan vote
support cerita ni banyak-banyak !
YOU ARE READING
𝐌𝐈𝐒𝐒 𝐂𝐀𝐃𝐁𝐔𝐑𝐘 🍫🕊 | 𝐇𝐎𝐋𝐃 𝐎𝐍
Storie d'amoreSecond story of fluverrysnysa__ Mellisa Arina nama diberi. Cantik molek seperti orangnya. Seorang gadis yang gemar akan semua jenis coklat dan terpaling favourite ialah coklat cadbury dairy milk. Dia merupakan anak kedua daripada pasangan suami ist...