Chapter 18 ♡

5 0 0
                                    

" neeya , pergi bersiap sekarang. kita pergi butik " arah puan adellia kepada anak daranya.

" kenapa mummy ? ara ikut tak my ? " tanya daneeya.

" pergi je , ye mestilah ara ikut. takkan nak biarkan dia sorang-sorang kat rumah. dah la abang kamu dengan daddy kamu takde ni " kata puan adellia sambil menggelengkan kepalanya.

" okey " balas daneeya pendek.

dia mengenakan blouse warna pink dan bertudung shawl pleated. high heal warna pink juga dipakai.

dia berjalan ke arah kereta avanza mummynya yang berwarna silver itu. lalu , tempat duduk di hadapan dimasuki.

puan adellia terus memandu ke butik rakannya yang juga tersohor di kuala lumpur itu.

keretanya diparkir elok di tempat parkir. kemudian mereka keluar dari kereta dan berjalan ke arah butik rakannya.


















Rose Riveira Boutique

pintu butik dikuak oleh puan adellia.  lalu mereka bertiga melangkah masuk ke dalam butik itu.

" heyy dell ! nak beli baju apa ? kahwin ke tunang ? " tanya puan angeline yang baru keluar dari biliknya itu.

" heyy line ! ye , nak beli baju tunang dulu " jawab puan adellia sambil menayangkan senyuman.

" ohh i see. is that for you daughter ? " tanya puan angeline lagi.

" yes , takkan la i pulak kan " jawab puan adellia sambil melepaskan tawa.

" so ni daneeya kan ? aunty nak tanya you nak colour apa ? i nak cari ni " tanya puan angeline kepada daneeya.

" yes , its me daneeya. i nak baju tu simple je but nice. colour tu i nak pink " balas daneeya.

" okey , you tunggu kejap eh. i nak pergi ambil " kata puan angeline kepadanya.

daneeya hanya mengangguk sambil tersenyum.

" mummy , neeya tunang dengan sape ? " tanya daneeya kepada mummynya.

" sampai masa nanti. you tahu la. sekarang ni you ikut je apa i nak buat. senang kerja i " balas puan adellia.


















" beb , nah baju your daughter " kata puan angeline lalu memberikan sepasang baju itu kepada rakannya.

" thanks line " balas puan adellia lalu memberikan baju itu kepada anaknya.

" neeya pergi tukar baju kat belakang tu. mummy dengan ara tunggu sini " arah puan adellia.

" baik mummy " balas daneeya. kemudian dia mengambil baju itu dari pegangan puan adellia.

5 minit sudah berlalu..

daneeya keluar daripada bilik itu dengan memakai baju itu dan menunjukkan kepada mummynya.

" mummy cantik tak ? " tanya daneeya.

" yes , you always pretty at my eyes baby " balas puan adellia.

" kak neeya , bila kita nak balik ? " tanya ara kepadanya.

" kejap lagi sayang. lepas siap je sewa apa semua ni. kita balik okey " jawab daneeya sambil menggosok kepala ara.

" line , i'll take this too " kata puan adellia sambil memegang sepasang baju gaun warna biru labuh kepada rakannya.

" okey " balas angeline ringkas.

" okey " balas angeline ringkas

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

baju tunang Daneeya

Gaun biru puan adellia

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Gaun biru puan adellia




dah baca kan ?
so jangan lupa komen dan vote
support cerita ni banyak-banyak !

𝐌𝐈𝐒𝐒 𝐂𝐀𝐃𝐁𝐔𝐑𝐘 🍫🕊 | 𝐇𝐎𝐋𝐃 𝐎𝐍Where stories live. Discover now