Chapter 21 ♡

6 0 0
                                    

daneeya dan mummynya sedang bershopping barang hantaran untuk persiapan majlis perkahwinannya.

" mummy , kasut dah beli. perfume pun dah beli , nak beli apa lagi ni ? " tanya si anak kepada ibunya.

" aih , jam tangan tak beli lagi kan. baju melayu dengan dompet pun tak beli lagi. dah jom. haritu mummy ada nampak satu kedai ni kan dia baru buka " jawab puan adellia kepada anak daranya.

" yela , do whatever you want mummy. as long as you happy " kata daneeya pasrah.

" ha kat situ kedainya. jom " kata puan adellia teruja lalu mengheret anaknya ke kedai jam yang baru buka itu.

" mummy , neeya nak yang ni. cantik sangat " kata daneeya lalu mengambil jam apple watch ultra yang berwarna hitam itu.

" wahh , cantik juga " kata puan adellia bersetuju dengan anaknya.

" tapi neeya pun nak juga. neeya punya colour putih " kata daneeya lagi.

" ambillah neeya , takpe harini mummy belanja " kata puan adellia.















" hello ? mel pagi tadi aku dah beli barang hantaran " kata daneeya kepada sahabatnya di talian.

" hello. ohh , bagusla. aku pun nak beli barang hantaran juga. tapi minggu depan la. kau kahwin selasa depan kan ? " tanya mellisa kepadanya.

" aah , selasa depan. kau bila dah ? " tanya daneeya kepada mellisa.

" sabtu 2 minggu depan. cepat je kan masa berlalu. kau dah nak kahwin dah. aku dengan sha pun dah nak tunang dah " kata mellisa kepada sahabatnya.

" ye dho , asal la cepat sangat masa berlalu kan. zaman bujang aku dah nak tamat dah " balas daneeya pula.

" dah la mel , aku nak off dah ni. aku nak kena masak pula ni " kata daneeya kepada sahabatnya.

" aah la , dah petang la. kau nak masak apa ? " tanya mellisa ingin tahu.

" nasi goreng campak-campak je. okey la mel. aku off dulu bye. assalamualaikum " kata daneeya kepada mellisa. kemudian dia menutup panggilan.

" waalaikumusam " balas mellisa ringkas.














" mel , nanti tolong belikan bonda barang dapur boleh tak ? bonda tak sempat nak pergi. mel beli dekat mall eh. duit bonda dah letak atas meja dekat tv tu " arah puan shafia kepada anaknya.

" baik bonda , tapi mel nak bawa kereta bonda boleh ? kereta mel tak isi minyak lagi " balas mellisa lalu memakai tudung shawl pleated dan mengambil duit di atas meja.

heals berwarna putih dipakai. dipadankan dengan pakaiannya kini blouse warna cream.

" ambillah kunci atas meja makan ni " kata puan shafia kepada mellisa.

kunci kereta diambil. kemudian dia memboloskan dirinya ke dalam kereta bondanya.

mall terdekat dituju. lalu kereta diparkir di tempatnya.

dia keluar dari kereta dan mengunci kereta. kakinya melangkah memasuki ke dalam mall itu.

senarai warna putih itu dibuka.

senarai bahan basah :

- ayam 2 ekor
- udang 10 ekor
- ikan siakap seekor
- daging lembu 1 kilo
- carrot 2 batang
- sawi 2 ikat
- epal 1 plastik
- pearl 3 buah
- anggur 3 tangkai

bahan kering :

- susu tin 2 tin
- kentang 1 plastik
- sos cili sebotol
- minyak masak sebotol
- baby tomato

" perghh , banyak siaaa. patutla suruh beli kat mall. rupanya kebanyakan barang yang bonda nak ni ada kat mall " kata mellisa terkejut melihat senarai tersebut.
















" haihh la , kena ambil troli la ni " kata mellisa lalu berjalan ke arah pintu keluar lalj mengambil 1 troli dan menolaknya ke dalam.

sedang dia menolak troli tersebut , tiba-tiba dia terserempak dengan rakannya.

" hey arina ! you buat apa kat sini ? " tanya harriz kepadanya.

" hey , i shopping barang basah dengan kering ni ha. banyak betul bonda suruh beli " kata mellisa kepada harriz.

" nak i tolong tak ? i beli barang sikit je. ni pun nak pergi bayar dah japgi " tanya harriz sopan.

" sure , tak susahkan you ke ? i segan la " kata mellisa.

" eh takdelah , mana ada susah. tak payah segan dengan i. bak sini senarai i nak tengok " kata harriz kepada mellisa sambil ketawa kecil.

" nah , i rasa you pun terkejut tengok senarai ni kan " kata mellisa lagi.

" no , i don't think so. i rasa you yang akan terkejut bila tengok senarai ummi i suruh i beli barang semalam. you punya senarai ni tak seram pun " kata harriz kepadanya.

" yeke , mana ? " tanya mellisa.

" nah " kata harriz lalu memberikan senarai itu kepada mellisa.

" omg , riz ! ummi you punya senarai lagi banyak barang daripada bonda i. " kata mellisa lalu menutup mulutnya kerana terkejut.

" see ? kan i dah cakap. you mesti terkejut punya. okeylah , kita duk borak kat sini. barang bonda you nak tu tak beli lagi " kata harriz mengingatkan mellisa.

" eh haah la , barang bonda. i pergi dekat bahagian barang basah , you pergi dekat barang kering okey ? " arah mellisa kepada rakannya.

" eh it's okey la. i pergi dekat barang basah. you pergi dekat barang kering " kata harriz membantah arahan mellisa.

" eh cannot la. i pergi dekat barang basah. you pergi dekat barang kering " kata mellisa membantah kata-kata hartiz pula.

" macamni la , kita pergi dekat barsng basah dengan kering together. can you ? " kata harriz kepada mellisa.

" okey. can can. jom " kata mellisa lalu melangkah ke arah bahagian barang basah. harriz setia mengikuti dari belakang.


dah baca kan ?
so jangan lupa komen dan vote
support cerita ni banyak-banyak !

𝐌𝐈𝐒𝐒 𝐂𝐀𝐃𝐁𝐔𝐑𝐘 🍫🕊 | 𝐇𝐎𝐋𝐃 𝐎𝐍Where stories live. Discover now