Chapter 6 ♡

8 1 0
                                    

" bye bonda , mel pergi dulu " kata mellisa lalu menyarungkan blazer putih ditubuhnya.

dia hanya mengenakan baju t-shirt hitam , shawl satin warna cream dan high heels warna hitam bersama beg tangannya warna cream.

" okey " balas bondanya ringkas.

Hospital Bunga Mawar

dia melangkah masuk ke dalam hospital tersebut tanpa secalit senyuman.

" hye doktor arina. morning ! " kata jururawat yang bernama saleha.

" morning " balasnya tanpa nada.

seketika daneeya dan zafira melangkah masuk ke dalam hospital dengan senyuman.

" mel ! woi !! tunggu la kitorang !! " panggil daneeya dari arah belakang.

mellisa tidak menghiraukan panggilan daneeya dan kakinya melangkah laju ke arah lift.

" mel !! weii tunggu la. aku dah penat ni panggil kau " kata zafira yang mencari nafas baru.

" apa ? korang nak apa. aku busy ni. jangan kacau la " balas mellisa malas.

" busy amendenya. kita baru je masuk ni kan takkan dah ada kes kot " kata daneeya pula.

" ish , yela. dengan korang aku memang takde chance nak tipu kan " balas mellisa pasrah.

" beb , aku tertinggal blazer aku dalam kereta la " kata daneeya.

" dahtu , pergi la ambil. takkan kau nak suruh aku ambil kot " kata zafira kepada sahabatnya itu.

daneeya berlari menuruni tangga dan keluar dari hospital dan berjalan ke arah keretanya.

dia mengambil blazer tersebut dan memasuki hospital kembali.

kring... kringgggg !

" hello ? hospital bunga mawar disini. ada apa ya ? " jawab saleha di panggilan telefon itu.

" hello. saya puan qaisarah dari bangunan pembinaan.. tolong hantar ambulans dekat sini boleh tak ? anak saya perlukan bantuan " kata puan qaisarah cemas.

" puan , puan sabar dulu eh. saya pasti pihak kami akan sampai ke sana secepat mungkin. ok puan. terima kasih " balas saleha.

" aha okey , saya tunggu. sama-sama" kata puan qaisarah. dia pun mematikan panggilan telefon.















Saleha berlari ke tingkat bawah dan pergi ke bahagian jururawat yang membawa ambulans.

" eh-eh sal. jangan lari. nanti kau jatuh takde sape nak tolong " kata jururawat lelaki yang bernama syafiq itu.

" weh syaf ! kau hantar ambulans dekat bangunan pembinaan yang tengah buat tu cepat ! ada mangsa tercedera " kata saleha cemas.

" okey sal. jap aku nak sediakan ambulans " balas syafiq kepada rakan sekerjanya.

Ni.no..ni..no..ni..no (erk macamtu kan bunyi siren ambulans)

syafiq dan aiman turun daripada ambulans dan sedia membantu mangsa yang tercedera itu dan dibawa ke hospital kembali.

ambulans mereka selamat sampai ke hospital dan mereka meletakkan pesakit ke atas katil. lalu menolak katil itu menaiki lift ke tingkat 2.

" pesakit kekurangan darah. kita kena tambah darah untuk pesakit supaya dapat jalani kehidupan seperti biasa " kata saleha kepada sarah.

𝐌𝐈𝐒𝐒 𝐂𝐀𝐃𝐁𝐔𝐑𝐘 🍫🕊 | 𝐇𝐎𝐋𝐃 𝐎𝐍Where stories live. Discover now