Chapter 5 ♡

14 1 0
                                    

" riz kau katne ? " tanya qaleef di telefon.

" aku kat rumah ni. asal qal ? " jawab harriz.

" weyh , lepak jom. lama dah tak minum kopi ni " ajak qaleef.

" okey , boleh. but dann ada sekali tak ? " tanya harriz.

" tak , dia kena ambil sepupu dia kat airport " balas qaleef.

" oh si evan tu dah balik ea ? " tanya harriz lagi.

" yup. pastu macam biasala mom dengan dad dia suruh ambil " terang qaleef.

" kau nak kopi sekarang ke ? " tanya harriz lagi.

" eh kau ni kan. banyak tanya betul la. nak pergi ke tak ni sebenarnya ? " tanya qaleef pula.

" nak la. lama gila dho tak minum kopi " kata harriz.

" so , tempat biasa la " kata qaleef.

" okey , bro. i'll see you there ! " balas harriz lalu menutup panggilan telefon.

dia bergerak ke wardrobe dan mengambil hoodie warna hitam dan seluar tracksuit beserta jam rolex.

" bang , kau nak pergi mana ni ? keluar ea ? nak ikut ! " kata adiknya khadina kepada abangnya.

" tak payah , kau tu budak kecil duduk rumah je jaga umi dengan abi. aku ada hal ni nak keluar " balas harriz kasar kepada khadina.

" aku bukan budak kecil la ! umur aku dah 22 tahun dah tahun ni. buat apa nak jaga umi abi. diorang berdua tu pun dah keluar awal pagi lagi nak berdating " kata khadina geram.

" ohh dating , arraz ada kan. pergi la keluar dengan dia " balas harriz.

" arraz dah keluar dating dengan girlfriend dia la ! aku dengan kau je ni duk rumah. kalau kau keluar , tinggal la aku sorang " kata khadina lagi.

" pandai-pandai la kau nak hidup. kau kan dah besar. aku pergi dulu. babai adikku khadina sayang " balas harriz lalu meninggalkan khadina yang menghentakkan kakinya kerana tidak terima ditinggal oleh dirinya.















fara's coffee

" hey bro , dah lama tunggu ? " tanya harriz kepada sahabatnya qaleef.

" lama gak la. dalam sejam setengah gitu. eh takdela. aku pun baru sampai ni " balas qaleef berloyar buruk.

" eleh baru je sampai , cakap dah duk sini sejam. kau dah order ke ? " tanya harriz.

" belum , tunggu kau la. lambat sangat kenapa. mesti layan perangai si khadina yang nak ikut kau tu kan " kata qaleef kepada harriz.

" macam mana kau tahu. kau intip rumah umi aku eh " balas harriz.

" alah budak tu kan asyik nak berkepit dengan kau je. macam la aku tak tahu " kata qaleef.

" hey guys , i'm here with someone " kata danniel yang datang mengejut itu.

" hah , kau cakap tak boleh datang sini. sebab nak pergi ambil si evan ni. ni boleh pula datang siap bawa dia lagi " balas qaleef yang memandang dua orang manusia yang baru sampai.

𝐌𝐈𝐒𝐒 𝐂𝐀𝐃𝐁𝐔𝐑𝐘 🍫🕊 | 𝐇𝐎𝐋𝐃 𝐎𝐍Where stories live. Discover now