Chapter 4 ♡

18 1 0
                                    

Hospital Bunga Mawar

" mana si mel ni ? lama betul la tunggu dia ni ! " kata zafira lalu mengerling jamnya sekilas.

sebuah kereta honda city berwarna merah memasuki perkarangan hospital itu dipandang tajam oleh zafira.

" sha !! sorry sha i'm late again " kata mellisa sebersalah kepada sahabatnya.

" you are late again mel !! penat aku tunggu kau tau tak !! eee nak marah tapi kena sabar.. nak marah tapi kena sabar " marah zafira menjeling tajam mellisa.

" jangan marah sayang ohh jangan marah sayang.. ku tahu ku bersalah biar ku mengalah eii " nyanyi mellisa kepada zafira yang sudah panas.

" amende kau ni mel ! ish tak yah nyanyi la !! " marah zafira lagi.

" okey-okey , sorry sha. dah la jom gerak. nanti tak pasal-pasal kena marah dengan dia pula. boleh naik bernanah telinga aku ni kang " kata mellisa kepada zafira.

" doktor aleesha , dah nak balik ke ? " tanya nurse yang bernama sofia itu.

" eh tak lah. baru nak masuk ni ha. kan mel " balas zafira kepada sofia.

" haah , baru nak masuk ni. kenapa ya sofia ? " tanya mellisa.

" takdelah , tadi doktor raiz tanya mana doktor arina. saya cakap la dia ambil cuti harini. doktor aleesha pula tadi doktor amir cakap dia nak datang rumah doktor harini " terang sofia kepada doktornya.

" apahal pula dia nak cari saya ? dah takde kerja lain ke nak buat " tanya mellisa kepada sofia.

" kenapa pula jantan tu nak datang rumah saya ? dia dah takde rumah ke apa " tanya zafira pula.

" doktor arina , doktor aleesha. saya pun tak tahu kenapa doktor raiz tu cari doktor. saya pun tak tahu juga kenapa doktor amir nak datang rumah doktor aleesha " balas sofia.

" takpelah , kalau macamtu. thanks sofia for the info " kata mellisa.

" kami pergi dulu tau sofia. bye. assalamualaikum " kata zafira pula.

" no hal la doktor , iya sama-sama " balas sofia lalu melemparka senyuman manis kepada doktornya.

kereta mellisa meluncur laju meninggalkan perkarangan hospital dan menuju ke rumah agam daneeya.

















daneeya yang setia menunggu kedatangan sahabatnya itu mencekak pinggang.

sebuah kereta honda city warna merah selamat memasuki perkarangan rumahnya. dia hanya memandang kereta itu dengan pandangan kosong.

dua orang gadis cantik yang tinggi cewahhhh... keluar daripada kereta itu dan menghampirinya.

" neeya , sorry lambat. ada hal sikit tadi kat hospital " kata zafira lalu tersengih seperti kerang busuk.

" its'okey la. korang memang selalu tak tepat waktu pun " balas daneeya malas.

" neeya , aku tak sempat balik rumah nak mandi apa semua. jadi.. aku nak.. " kata zafira lagi sambil mengerdipkan matanya.

" ye , aku tahu kau nak mandi sini en ? pastu kau nak lunch kat sini gak en ? masuklah pergi mandi and makan sekali ngan family aku. kau pun sama mel " ajak daneeya kepada sahabatnya.

" yeayy , sayang aku neeya. dah lama aku tak makan masakan mummy adellia yang sedap tu " kata mellisa kepada daneeya.

" jom lah masuk. nanti tak pasal-pasal mummy aku marah aku sebab tak jemput korang masuk " kata daneeya lagi.

mereka pun melangkah masuk ke dalam rumah agam itu dan menutup pintu rumah.

" ha , dah sampai dah mel , sha. jom lah kita makan tengahari sama-sama. daddy zack pun ada sekali " ajak mummy daneeya iaitu puan adellia ramah.

𝐌𝐈𝐒𝐒 𝐂𝐀𝐃𝐁𝐔𝐑𝐘 🍫🕊 | 𝐇𝐎𝐋𝐃 𝐎𝐍Where stories live. Discover now