Chapter 8 ♡

8 1 0
                                    

MESYUARAT AGUNG PERSATUAN IBU-IBU SEMALAYSIA

" okey , assalamualaikum semua. harini saya adakan meeting untuk pelantikan ajk dan sebagainya " kata puan shafia kepada ahlinya.

" ahli kita sekarang sudah mencukupi 20 orang. jadi , saya rasa kita dah boleh buat pelantikan sekarang memandangkan semua dah ada " kata puan shafia lagi.

ahli-ahlinya tekun mendengar ketua mereka berkata-kata.

" okey , dekat tangan saya ada satu kertas. di sini sudah saya tulis ajk dan sebagainya beserta dengan jawatannya. tetapi kita kena buat pengundian biar adil " kata puan shafia serius.

Pelantikan ajk kelab persatuan ibu-ibu semalaysia.

Pengerusi : Puan Shafia

Naib Pengerusi : Puan Adellia

Setiausaha : Puan Shima

Penolong Setiausaha : Puan Khalida

Bendahari : Puan Raisha

Penolong Bendahari : Puan Hariesa

Ajk 7 orang :

1) Puan Qaisarah
2) Puan Shida
3) Puan Fiza
4) Puan Aina
5) Puan Farah
6) Puan Syanti
7) Puan Angeline

Ajk tugasan 4 orang :

1) Puan Thalia
2) Puan Amira
3) Puan Liana
4) Puan Maria

" ada yang tak setuju ke ? " tanya puan adellia aka mummy daneeya.

" saya tak setuju puan. kenapa saya jadi ajk ? kenapa tak letak saya jawatan tinggi juga ? " tanya puan fiza tidak berpuas hati.

" beginilah puan , kita letak jawatan mengikut kerja puan. kalau puan kerja kejap datang kejap tak datang memang jawatan puan akan jadi ajk la " terang puan shima pula aka mama zafira.

" okey , saya setuju " kata puan fiza dengan keterpaksaan.

" sebagaimana saya sudah melantik puan-puan sekalian dengan jawatan yang diberi. tugas anda semua nanti saya share kat whatsapp. faham semua ?! " kata puan shafia.

" faham puan !!! " jawab mereka semua alu bersurai dan pulang ke rumah masing-masing. tinggal lah puan adellia , puan shima dan puan shafia di bilik mesyuarat itu.

















" korang tak nak balik ke ? " tanya puan shafia kepada rakan sekerjanya.

" fia , kenapa kau masukkan dia ke grup kita ? " tanya puan shima kepada rakannya.

" siapa shima ? " tanya puan shafia kembali.

" si fiza tu la. gedik nak mampus sama la dengan anak dia si bella tu menggeletis dua-dua. elok lah tu ibu dengan anak sama je perangai " kata puan shima tidak suka akan member baru di dalam teamnya.

" ohh fiza. okey je aku tengok dia. takde pulak dia tunjuk perangai gedik dia depan aku tadi " kata puan shafia.

" berani ke dia nak tunjuk gedik dia tu depan aku. mahu aku terajang dia sampai ke gunung everest sana ha dia melayang " tambah puan shafia lagi.

" lupa pula dell yang kak fia ni dulu gengster kan " kata puan adellia pula.

" okeylah aku dengan dell balik dulu. nanti di sha dengan neeya tu balik rumah mama dengan mummy dia takde pula " kata puan shima lagi.

" iye shima , hati-hati drive tu " balas puan shafia lalu dia menggelengkan kepalanya. perangai shima ni sama sangat dengan sha tu. eh lupa pula , dorang kan anak beranak. HAHAHAHA

















" assalamualaikum , mummy daddy !! neeya dah balikkkk " kata daneeya lalu melepaskan blazer putihnya dan menyangkut di sofa.

" waalaikumussalam anak mummy !! neeya tadi buat apa je ? " tanya puan adellia kepada anak perempuannya.

" dia kerja la darling. takkan buat benda lain pula " balas encik khairul kepada isterinya.

" mummy dengan daddy nak sweet-sweet dalam bilik ea. jangan depan neeya. neeya ni single lagi tau " kata daneeya lalu menjeling manja mummynya.

" sebab tulah mummy suruh kamu kenal-kenal dengan amir tu. dia pun doktor macam kamu juga. mummy tengok dia sesuai sangat dengan kamu tau " kata puan adellia kepada anaknya.

" erghhh , asyik-asyik nama amir je kan yang selalu mummy sebut. mummy ingat jantan tu baik sangat ke ha ? dia tu kaki pompuan la mummy ! neeya tak suka ! " balas daneeya kepada mummynya.

" anis daneeya watch your word " tegur encik khairul kepada anaknya.

" fine ! sorry daddy mummy. neeya naik atas dulu. neeya penat. nak rehat " kata daneeya lalu melangkah menaiki tangga ke biliknya.

di rumah zafira pula

" mama !! sha dah balik " kata zafira riang.

" kejap sha , mama tengah masak ni. mama rasa abah tak kunci pintu tadi sebelum dia pergi main golf dengan uncle firas " balas puan shima yang sedang memasak di dapur.

" sha masuk eh ma " kata anaknya kepada puan shima.

" yee , masuklah cik sha sayang. lepastu mama nak kamu pergi naik atas mandi , rehat dan turun makan. abah dia tak makan sekali dengan kita harini. dia lunch sekali dengan uncle firas nanti " balas puan shima.

" okey mama " balas zafira lalu menaiki lift ke biliknya. pintu biliknya dikuak dan dia memboloskan dirinya ke dalam bilik itu.





dah baca kan ?
so jangan lupa komen dan vote
support cerita ni banyak-banyak !

𝐌𝐈𝐒𝐒 𝐂𝐀𝐃𝐁𝐔𝐑𝐘 🍫🕊 | 𝐇𝐎𝐋𝐃 𝐎𝐍Where stories live. Discover now