Chapter 23 ♡

9 0 0
                                    

Semasa di banglo 2 tingkat rumah riana.

daneeya sudah memarkir keretanya di luar rumah rakannya

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

daneeya sudah memarkir keretanya di luar rumah rakannya.

" weh , aku bagi salam. kau ketuk pintu eh " kata mellisa sambil menunjuk zafira.

" okies ! " balas zafira sambil membuat simbol jari ok.

tok tok tok

" assalamualaikum ! " kata mellisa yang memberi salam itu.

pintu dikuak dari dalam , terpancul wajah tua yang masih lagi cantik itu.

" waalaikumussalam , eh mel, neeya dengan sha nak jumpa riana ke ? " tanya puan adriesa.

" haah , tapi kitorang nak surprisekan dia aunty. boleh tak ? " jelas daneeya sambil meminta izin.

" boleh je , ha pergi la naik atas sana. dia ada dalam bilik tu " balas puan adriesa ambil tersenyum.

tok tok tok

pintu bilik rakannya diketuk. maka terbukalah pintu itu dan terjegul lah kepala seseorang.

" aik ? tadi rasa ada orang ketuk. takde pula orangnya " kata riana pelik. baru sahaja dia mahu menutup pintu kembali.

tiba-tiba..

" surprise !!! " jerit mereka bertiga kepada rakannya yang seakan terkejut itu.

















" eh korang ni kan ! terkejut aku tahu tak ? nasib la aku ni takde sakit jantung. kalau tak dah kiok dah kat sini tadi " marah riana dwngan suara comelnya sambil mengacah mahu memukul daneeya yang tergelak suka itu.

" kenapa datang tak bagitahu ha ? " tanya riana kepada mereka bertiga.

" saja , baru lah jadi surprise. kalau bagitahu kau , tak jadilah surprisenya " kata mellisa.

" ha marilah masuk , karang korang cop aku apa pula. sebab tak ajak korang masuk en " ajak riana.

" tahu takpe " balas zafira.

" riana !! oo riana ! turun bawah kejap " panggil puan adriesa kepada anak sulungnya.

" ye mama ! okeyy riana nak turun dah ni " balas riana kepada mamanya.

" ha nah , bagi makanan dwngan minuman ni pada kawan kamu " arah puan adriesa kepada anaknya.

" okey " balas riana lalu menaiki tangga ke biliknya kembali.

















" wahh , ni suka ni datang sini tak pernah tak dapat makanan " kata zafira sambil menepuk tangan gembira.

" tak payah jadi budak budak la sha. kita ni bukannya budak lagi dah nak jadi isteri orang dah " tegur mellisa kepada sahabatnya.

" alah jadi budak dengan korang je " balas zafira sambil memuncung mulut.

" ni ha makan ni " kata daneeya sambil menyumbat macaron ke dalam mulut sahabatnya.

" sedap juga. nak beli la nanti " kata zafira yang sedang mengunyah itu.

" kau bila balik london riana ? " tanya zafira dengan mulut penuh.

" ish , kau ni sha. habiskanlah dulu makanan tu. pastu baru cakap " tegur daneeya.

" aku balik lambat lagi. lagipun aku rindu Malaysia ni. nak jelajah satu malaysia dulu , pastu baru balik london " jawab riana sambil meneguk air sunquick itu.

" ohh , weh riana jemput datang eh ke majlis kahwin kami nanti. aku harap sangat kau dapat datang sebelum balik london " kata mellisa sambil menghulur 3 keping kad kahwin yang berbeza sampul itu.

sampul warna putih zafira punya. warna emas mellisa punya dan warna merah daneeya punya.

" wahh , korang nak kahwin sekali eh ? tak sangka member aku dah nak kahwin dah " kata riana aambil membuka sampul mellisa.

" gila lah , sampul emas siak ! bukan kaleng-kaleng kau ni mel " kata riana teruja.

" tak la. aku kahwin dulu , lepastu
esoknya mel pula. lusa tu sha pula " balas daneeya kepada rakannya.



dah baca kan ?
so jangan lupa komen dan vote
support cerita ni banyak-banyak !

𝐌𝐈𝐒𝐒 𝐂𝐀𝐃𝐁𝐔𝐑𝐘 🍫🕊 | 𝐇𝐎𝐋𝐃 𝐎𝐍Where stories live. Discover now