Chapter 10 ♡

12 1 1
                                    

harriz datang menegur mellisa dari tepi.

" hey mel ! what are you doing here ? you baru balik kerja ke ? " tanya harriz.

" hey riz !! huh ? oh i saja je datang sini nak release tension. haah , i baru balik kerja ni " jawab mellisa satu persatu.

" you buat apa kat sini ? " sambung mellisa lagi.

" i baru ni ha nak pergi kerja. tiba-tiba ada kes pula. so lepasni you nak pergi mana ? " tanya harriz kepada mellisa.

" i think i nak balik kot lepasni " balas mellisa kepada harriz.

" oh i baru je nak ajak you lunch tengahari nanti " kata harriz lagi.

" eh boleh-boleh sure i'm free. tapi nanti you yang ambil i kat rumah bonda ea. sorry riz , i malas drive " balas mellisa.

" it's okey mel. i pick up you. lepas i balik kerja la lunch nanti eh " kata harriz.

mellisa bangun daripada bangku itu lalu blazernya di kebas-kebas. takut lekat habuk la sis.

dia berjalan pergi ke arah keretanya yang elok terparkir di sebelah vellfire hitam.

dia membuka pintu dan memboloskan dirinya ke dalam kereta itu dan memandu pulang kerumahnya.


















" Aku terima nikahnya nur nabilah binti fadli dengan mas kahwinnya sebanyak 300 ringgit tunai " lafaz raiz di dalam masjid itu.

bella yang berada di belakang sudah mengalirkan air matanya. seandainya kau kahwin dengan dia dengan cara baik mesti lagi best kan.

raiz datang ke arah isterinya aka bella lalu mendongakkan dagu isterinya untuk melihat dirinya. dia menyarungkan cincin yang bertahtahkan delima dijari manis isterinya. bella mengucup kekura tangan suaminya. kemudian raiz mengucup dahinya.

" akhirnya aku dah bebas dari raiz " kata mellisa yang berada di barisan paling belakang.

" well , i need to go back home. bosan gila duduk sini. malas betul mata ni ha nak tengok pengantin yaang tak berapa nak bahagia tu " kata mellisa lagi lalu memimpin daneeya dan zafira sekali.

" kau nak pergi mana mel ? " tanya daneeya dengan soalan bodoh.

" aku nak balik la , boring gila duk sini " balas mellisa kepada sahabatnya.

" tapi kan , kau mesti happy kan sebab lepasni kau dah perlu tengok muka dia dah " kata zafira.

" haah , pihak atasan cakap dia kena buang kerja sebab haritu masa operation pesakit. dia tak datang lepastu dia ulang macamtu berkali-kali macam mana doktor tak marah kalau macamtu perangainya " sambung daneeya.

" kalau sekali takpe lagi , ini dah berkali-kali. kalau aku jadi doktor luq pun mesti aku buang dia juga. yelah , boleh jatuhkan prestasi tau " tambah zafira lagi.

" oh i see , asal aku tak tahu pun pasal ni " tanya mellisa pelik.

" yelah kau kan busy je 24 jam. takde masa dah nak gossip dengan aku. nasib baik si sha ni ada tau " balas daneeya.

" jom la balik. malam nanti aku kena pergi kerja lagi. ganti kak irene. dia kena balik kampung sebab mak dia sakit. aku tak sure la bila dia masuk kerja balik " kata mellisa kepada sahabatnya si daneeya dan zafira.

" kau ni asyik ganti orang je. orang tak nak ganti kau pun " kata zafira.

" tak tahu lah. ok lah aku nak balik. korang tak nak balik susah ye. ha pergi la bergambar dwngan pengantin tak berapa nak bahagia tu. babaii " balas mellisa lalu keluar dari masjid dan berlalu ke arah keretanya.


















kereta honda city merah itu meluncur laju membelah jalan raya yang lenggang.

" mel ! malam ni mel free tak ? " sergah kak diyya kepasa adiknya seorang itu.

" eh kak diyya ni ! terkejut mel tau. tak free la malam ni kak diyya " balas mellisa.

" kenapa pula tak free ? bukan mel ada apa-apa acara pun malamni en " kata kak diyya lagi.

" tak bole la kak diyya , hmm.. mel kena pergi kerja malamni ganti kak irene. dia balik semalam katanya mak dia sakit. lepastu tak sure lagi bila bole kerja balik " balas mellisa kepada kakaknya.

" alaaa akak baru je nak dinner dengan mel. akak nak ajak bonda dengan ayah. tapi dua-dua tak nak keluar. sebabtu la akak ajak mel. tak tahu la mel pun tak free juga " kata kak diyya murung.

" ish , kenapa tak suruh doktor lain je ganti dia. kenapa mel juga yang kena ? " tanya kak diyya kepada mellisa.

" tak boleh la kak diyya , doktor lain semua busy. macam neeya tu kena ot pastu sha pula kena ganti doktor shawn. yang lain tu mel tak tahu lah pula apa sebabnya " balas mellisa.

" takpela kak diyya. next time okey. nanti mel belanja " balas mellisa lalu menayangkan senyuman manis untuk kakaknya.

" esok mel ot kak diyya. nanti akak bagitahu bonda ayah eh. okeylah mel nak naik berehat kejap. malam nanti kena kerja pula " kata mellisa lalu meninghalkan kakaknya disitu dan menaiki lift ke biliknya.

Adiyya hanya menggelengkan kepala melihat adiknya yang hard working itu. ' haish mel , akak doakan mel ditemukan jodoh yang baik-baik sahaja'.




dah baca kan ?
so jangan lupa komen dan vote
support cerita ni banyak-banyak !

𝐌𝐈𝐒𝐒 𝐂𝐀𝐃𝐁𝐔𝐑𝐘 🍫🕊 | 𝐇𝐎𝐋𝐃 𝐎𝐍Where stories live. Discover now