Hoofdstuk 14 | Project X

2K 129 32
                                    

HOOFDSTUK OPGEDRAGEN AAN: @lauravanwelx
***
H14: Project X

Ik ben te laat....

Ik sla mijn kluisje dicht en zet mijn tas op mijn rug. Ik ben he-le-maal-te-laat. En ik weet precies wie er ook altijd te laat komt.

Juist, James.

Ik wil net de deur openmaken als ik een hand boven mijn hoofd voel. "Niet zo snel Perzikje."

Ik walg van zijn bijnamen. Ik draai me om en kijk in zijn blauwe ogen, zijn haren is alweer naar normale kleur. "Wat moet je James." zeg ik geïrriteerd. Ik heb echt een hekel aan te laat komen. "Vind je niet eens dat we moeten praten?"

"Nee, dat vind ik niet," Zeg ik kalmpjes. Hij komt met zijn lichaam dichter tegen me aan. "Weet je het zeker Perzikje?" Ik houd mijn blik emotieloos. "Ja." Ik trek van achter de hendel naar beneden en loop de klas binnen.

Mevrouw Spekkies staat iets uit te delen. Als ze ons ziet trekt ze alleen maar een zuur gezicht. Ze hoeft niks te zeggen of ik weet het al.

Nablijven.

Ik moet samen nablijven met James. Ik kan niet wachten. (HELE ERGE SARCASME)

"Dat wordt gezellig," fluistert James als hij langs me loopt en naar zijn plek loopt. Ik rol met mijn ogen en zoek mijn plek op naast Elsy. "Ik heb zin om zijn gezicht te bekladden met krijtjes." brom ik.

Ik kijk naar Esly. "Hallo?" Ik tik haar aan. Dan pas merk ik waar ze naar kijkt, het is een blaadje wat mevrouw Spekkies had uitgedeeld.

"Wat is dat?" vraag ik nieuwsgierig. "Hell."

"Wat?"

Mevrouw Spekkies komt langs en geeft me ook een blaadje. Ik kijk ernaar, project x? Zijn we in een film beland of zo?

"Uhum." De klas kijkt op naar mevrouw Spekkies. Ze kijkt ons een voor een aan en begint te praten. "Zoals jullie weten wordt er elk jaar een project gehouden. Deze keer zijn we bij de letter x." Ze stopt even en gaat in haar bureau stoel zitten. "Het project is verplicht en telt met een cijfer mee. Jullie werken in partners: jongen en meisje."

Zij ze net nou jongen en meisje? Waarom geen meisje en meisje? (of jongen en jongen natuurlijk :P) Ik kan de druk achterin de klas voelen. Ik draai me om, iedereens gezicht lijkt op die van een zombie.

Nee, nog erger dan een zombie. ZE ZIJN ZOMBIES.

"Wat is project x mevrouw?" Volgens mij ben ik niet de enige die nieuw op school kwam dit jaar. Ik kijk naar het meisje die de vraag vroeg. Mevrouw Spekkies kijkt haar aan. "Uhm Laura Johnson?" Laura knikt. "Het is een project wat je leert om met andere om te gaan. Eigenlijk ook een beetje om elkaar te leren kennen. Denk maar gewoon aan een kamp." Ik zie dat ze het moeilijk vind om het uit te leggen. HOE KAN JE MET EEN JONGEN EEN 'ANDER' LEREN KENNEN?

Ik ga dus echt niet mee doen. "Wat nou als je niet mee doet?" vraag ik.

"Dan mag je elke dag totdat het schooljaar is afgelopen nablijven." zegt ze nors. Ze mocht me volgens mij niet bij dag 1 (Of misschien komt het doordat ik altijd mijn huiswerk vergeet en in slaap val in de klas, I don't know.).

Just saying.

"Ik zie dat mevrouw Hamilton alvast zich wilt inschrijven voor het nablijven."

Ik schud mijn hoofd. "Nee ik doe wel mee..." zeg ik toch maar. "Dus mogen we zelf een partner kiezen?" Ik hoor de zoete stem van Charlotte.

Ik weet precies met wie ze samen wilt werken. "Deze keer niet Calloway, we gaan lootjes trekken."

Ze denkt nog steeds dat we 5 zijn.

Almost fell in love with a badboy!Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu