22 Mayıs 1919
° 𓄹 akşam vakitleri 𓄼 °
'La Bayaderè Balesi.'
Bahsettiği şeyi anlayamadığı için kaşları havalanmış ağzı ufak bir aralık bırakmıştı. Beraber bir şeyler yapmak için çıkmışlardı. Koskoca komutan gelip de annesinden izin alınca bunun gerçekliğini bir süre sorgulamıştı Deniz. Nasıl olduğunu bilmiyordu,kendisi için neden bu kadar çabaladığını da anlayamıyordu. Üstelik annesinin nazıyla gitmesi tuhaf gelmişti,soğuk bir adamdı Achilles. Uğraşacak daha önemli işleri olmalıydı,mesela Denizin ülkesini işgal etmek bunlardan en büyük ve önemlisiydi. Düşüncelere daldığını fark edince kafasını hızlıca iki yana salladı. Bu sırada Achilles de anlayışlı bir ifade ile gülümsemişti. Bu oğlanın yanında pek bir gülümser olmuştu son zamanlarda.
'Neyden bahsettiğini anlayamıyorum Achilles.' sıkıntıyla bir nefes verdi. Annesinden zor izin çıkardığı için dışarıdaki vaktinde geriliyordu. Akşam işini yapmadı gerekiyordu bir yandan. Bunca sorumluluğu düşünürken bu teklifi kabul ettiği için sıkıntı hissetti.Tamamen keyif alamıyordu ve bir an önce karşısındaki adamın bu gerginliği azaltacak bir şeyler söylemesini istiyordu.
'Seni bir gösteriye götüreceğim diyorum Deniz. Bayılacaksın.' adamın yüzündeki düz ifade,buz mavisi gözlerindeki soğukluğa rağmen hep sıcak olmuştu Deniz için. Uzun bir süredir ise ona sormak isteyip ertelediği şeyler vardı,belki bir diğer sebep de bundandı şu andaki ciddiyeti.
'Tamam,sana güveniyorum!'
'Evet Deniz,öncelikle iki şey söyleyeceğim. Benim yanımdayken küçük bey,endişeye mahal yok. Konu annen ise onunla konuşurum,konu işin ise işin için elimden geleni yaparım.' her kelimesini özenle seçmişti,kırık aksanına rağmen dikkate değer bir konuşma yaptığı vurgularından anlaşılıyordu. Ciddiye alınmayacak birisi değildi zaten.
'Ama neden benim için bunları yapasın ki?' anlam veremiyordu genç oğlan. Sokağın ortasında dikilmişlerdi, Denizin evinden biraz uzaklardı ve faytonların geçtiği caddenin üzerinde bekliyorlardı.
'Çünkü değerlisin Deniz. Bunu şimdi anlamıyorsan bile ileride anlayacaksın.' kendisinden emin sözlerinin ardından iç geçirdi. Bir şeyler daha eklemek ister gibi Denizin üzerinde gezindi bakışları.
'Yani diyorum ki nedenini sorgulama,sadece iste ve yapayım.'
İlginç bir biçimde yeni bir arkadaş edinmişti,bu arkadaşı ile yalnızca bir hafta içinde çok yakın olmuştu ve tuhaf geliyordu tüm bu hız Denize. Her şey fazla hızlıydı,olması gereken anda olmuyordu sanki. Bir hafta önce yatakta gazete okuyan Ulaş artık yanında değildi,bir hafta önce korkuyla içini titreten Achilles en yakınında duruyordu. Kafa karışıklığı ve biraz da hüzün içerisindeydi.
'O hâlde söyleyeceğim açıkça. Seninle bir yerlere gitmek,eğlenceli şeyler yapmak istiyorum ama endişelerim var. En başında anamı biliyorsun,bahsettiğim gibi cadının tekidir!İş verenim Hasan Efendi ise benden başka kimseyi bulamıyor, artık ben olmadığımda gelmiyormuş müşterileri. Bir haftada hayatım öyle değişti ki... değişimden korkmaya başladım bir noktada.'
Uzun uzun açıkladı kendisini. Uzun zaman sonra ilk defa birisine karşı dürüst oluyordu. Hislerini hep Ulaş ile paylaşmıştı şimdiye dek lâkin son zamanlarda ona da anlatmıyordu. Annesinin ve abilerinin tehditleri fazla olmuştu,en ufak şeyde canı tehlikeye giriyordu aslında. Kendi ailesi tarafından sevilmiyordu,fazlalıktı.
'Evet,anneni öğrendim. İş veren Hasan ile de konuşup durumu izah ederim. Gerekirse işini hafifletecek bir şeyler buluruz,senin için kolaylaşsın.' Achilles sözlerini bitirdiğinde önlerinden bir fayton geçmişti. Onu durdurdu,önce Denizin binmesine yardım edip ardından kendisi geçti. Faytonu ödemiyordu bile,her şey onun için ücretsizdi sanki. Bunu fark edince kaşlarını çattı Deniz. Cebindeki akçeleri çıkarıp uzatmaya yeltendi.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
sanat tarihi ✿ bxb
Roman d'amour(+18) Şiddet,argo,zorbalık,küfür ve cinsellik içerir. °• Deniz vatansever değildi fakat Achilles onun aksine bir başkasının toprağını çalacak kadar vatanını seviyordu.