Kabanata 22
Guidance Office
I want to be a strong girl who nobody notices how helpless and fragile I am inside, thought I hate it when my enemy see me cry, more so, when its him. Specially him.
I have lost my strong and ruthless side as I shed tears like a broken angel.
Appolo urged me to turn to face him as I felt him holding my arm. He fixed his gaze on me and it landed on my cheek where my tears fell.
I smirk but then he just stared at it and slowly pulled me closer to him.
"Lets go home." He whispered beside my ear.
I nodded slowly. Hindi ko alam kung narinig niya ang mga sagutan namin, hindi ko rin alam kung bakit hindi niya ako tinanong but I still want to thank him for coming here because I don't think I can stay with these people.
Tahimik ang lahat ngunit ramdam ko ang tingin nila sa amin. He removed the coat he was wearing and placed it behind me. He did it quietly while I was staring at him and thinking why he's acting like nothing happened.
He wrapped his one arm around me holding my shoulder and helped me walk.
I don't know how he made the guard allow to open the gate for us to go home while the event is still on going. I can even hear the music playing loudly from here, specially since it's quite outside.
Habang nasa byahe ay tahimik lang kaming dalawa. Tanging ang tugtog sa stereo ng kanyang sasakyan ang nagsisilbing ingay sa pagitan naming dalawa.
Nararamdaman ko ang paminsan minsan niyang pagsulyap sa akin. Hanggang sa naramdaman ko ang marahang haplos sa kamay ko.
Nilingon ko siya at pinagmasdan na dalhin ang kamay ko sa kanyang labi at marahan iyong hinalikan.
My lips parted. Ibinaba niya naman iyon at hindi na binitawan.
Hindi ko alam kung anong iniisip niya ngayon. Galit ba siya dahil hindi ko sinabi sa kanya ang tungkol sa akin? O kung sakali man na narinig niya nga ang pinag-usapan namin duon, maniniwala ba siya kung sasabihin ko ang lahat sa kanya ngayon.
Tumigil ang sasakyan sa tapat ng bahay namin, pero bago pa siya makababa ay nagsalita na ako.
"Isabella is my half-sister in my mother side." Paunang sabi ko.
I felt him turn to me.
"I just find it out last week." I swallowed hard.
He sighed heavily.
"I didn't know I already had a sister other than the baby she was carrying when she left us. I didn't know she became pregnant months after I was born, it was Ysa. Hindi ko alam. She left us when I was a kid. She left for another man which is why I only have my father with me."
"Are you alright?" he asked.
Bahagya akong natawa duon.
How can he stay calm and ask me are you alright? Instead of being surprised, and ask me why or how did that happen?
I sighed and turn to him. "Hindi mo man lang ba ako tatanongin kung paano iyon nangyari?"
"Mas importante sa akin ang nararamdaman mo." Aniya.
Nagulat ako sa sinabi niya. My lips parted for awhile. Nanatili akong nakatitig sa kanya saka unti-unting tumango. I sighed heavily.
"Thank you." I whisphered.
Hindi ko akalain na ganito ang magiging reaksyon niya sa nalaman sa akin. Akala ko hindi siya maniniwala, o kung maniniwala man ay magtatanong siya ng maraming bagay tungkol duon.
BINABASA MO ANG
Mine Forevermore
RomanceAs one of the wealthiest families in business world, Anastasia Celene Alvarez, also known as Nasia, is given all the luxuries in life, maagang pumasok sa hindi seryosong relasyon na puro laro lamang, at kalaunan ay nahulog din sa patibong ng pag-ibi...