3

381 26 0
                                    

Jam sudah menunjukkan pukul 9 pagi tapi tak menghalang si gadis ini untuk bangun

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Jam sudah menunjukkan pukul 9 pagi tapi tak menghalang si gadis ini untuk bangun. Kayla aisyah gadis yang berumur 23 tahun yang baru sahaja habis spm dan berkerja di cafe menjadi barista. Dia tidak berminat menyambung pelajarannya. Dia lebih berminat dengan barista. Memang dari dulu keinginannya membuka cafe nya sendiri jika dia sudah mempunyai banyak duit.

Kayla menyiapkan dirinya dengan tergesa2 kerana melihat jam semakin dekat dengan pukul 10. Dia sudah terlambat.

Dia berjalan menunggu bas untuk pergi ke tempat dia bekerja. Sudah berkali2 dia mendapat pangilan dari kawan nya kerana dia sudah terlambat.

" aduhhhhh macam mana aku boleh terlajak tidur ni ! " Dia memukul kelapanya sendiri

Tengah dia merungut tiba- tiba idea gila nya muncul apabila melihat kereta yang sedang sesak di depan lampu isyarat.

Takpe la sekali sekala buat kerja gila 

Tanpa menunggu masa dia pun berlari terus masuk ke dalam kereta " Pakcik sorry sangat2. Boleh tak pakcik tolong hantarkan saya dekat depan cafe depan tu. Tolong sangat2 pakcik , sebab saya baru 2 hari dapat kerja kat sana , duit saya belum cukup lagi nak tabungkan untuk biasiswa saya ke kolej nanti " kayla merayu kepada lelaki disebelahnya yang masih tergamam melihat gelagat perempuan itu.

Senang je perempuan ni minta dia hantar. Tak tau ke dia sekarang tengah busy juga. Tanpa menjawab dia pun memecut ke tempat cafe yang di cakap perempuan itu.

Adyan terus memandu sesekali dia menjeling budak perempuan yang dsebelah nya. Muka tak bersalah langsung. Ingatkan dia bila memandu sendiri harini cepat sikit nak sampai. Selalu nyaa driver dia yg hantarkan.

Sampai di cafe itu terus kayla mengeluarkan kertas berwarna pink lalu memberi kepada adyan

" ni untuk pakcik. Terima kasih tau tolong tumpangkan kayla. " ucap kayla lalu berlari masuk kedalam cafe nya

Adyan merenung sahaja gadis itu berlari dengan laju masuk kedalam cafe tmpt dia bekerja. Adyan membuka kertas kecil warna pink yang diberi kan oleh kayla tadi.

" 016******* , ni number kayla. Pakcik kol je bila² pakcik free , nanti kayla belanja pakcik coffeee " tanpa sedar adyan tergelak melihat tulisan comel gadis itu.

" see you baby pie " Adyan tersenyum sinis lalu memandu ke pejabat nya .

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
PEMILIK HATI ADYAN SYAHWhere stories live. Discover now