Kayla mengajak karina menemaninya pergi berjumpa dengan dahlia. Dapatlah dia kenalkan si karina dengan dahlia, makin bertambahlah kawan-kawan dia. sebelum berjumpa dengan dahlia, mereka berdua balik kerumah kayla dahulu.
Pintu bilik salinan kayla terbuka dengan pantas karina menoleh dengan mulutnya terngaga melihat sahabat nya. dah macam orang arab dah, dengan jubah pinknya.
" ya allah, cantiknya bestiekkkkk aku ni !!" karina mencubit pipi kayla sehingga kemerahan sampaikan kayla menjerit kearahnya.
" sakitlaaaaa, nanti londeh kang pipi aku ni "
" okay tak kalau macam ni?," tanya kayla sambil melihat penampilan dia di cermin biliknya.
"apa yang tak cantiknya ?? dah tertutup semua ni, comel laa kau."
" hihik jangan la puji titeww" kayla berkata seperti itu sambil membuat perangai gediknya.
karina melihat kayla yang sudah berpusing pusing itu lalu mengeluh. " meh sini, aku ajar kau pakai shawl."
tanpa menunggu , kayla lalu duduk di kerusi hadapan meja soleknya. dia diam meneliti cara karina menyarungkan shawl di kepalanya.
Kayla tersenyum dan merasa bersyukur kerana di anugerahkan sahabat sebaik karina. yang sentiasa menemaninya di saat susah dan senang. setelah selesai, kayla dan karina turun kebawah.
papa dan mama karina tengah menonton drama di ruang tamu. sedangkan kayla sudah berada di belakang mereka. kayla tersenyum jahat kerana memikirkan idea jahatnya. dengan perlahan dia berdiri dibelakang papa nya dan mamanya.
" assalmualaikum tuan dan puan "
papa dan mama kayla mendengar itu lalu menoleh ke belakang lalu
" PFUtt....UHUKKK UHUKKKKK!!! " mama kayla menepuk belakang suaminya. lupa pula dia bagitau kat suaminya yang air teh tadi panas.
"papaa,, okay takni ??" kayla terburu-buru menepuk bahu papanya.
setelah reda, Datuk Hassan dan Datin Julia tersenyum dari tadi melihat anak bongsu nya. anak siapalah comel sangat ni. kayla yang dari tadi duduk di sebelah karina memandang papa dan mamanya. kenapa dah senyum-senyum tengok dia.
" ada benda ke kat muka kayla sekarang ni?" kayla menanyakan kepada karina
karina hanya menggelengkan sahaja kepalanya. kayla memandang semula ke arah papa dan mamanya. ni tak boleh jadi ni . nak perli kita la tu.
" kayla nak keluar ni mama, jumpa dahlia, dia ada malaysia sekarangni." kayla lalu berdiri menghampiri papa dan mamanya dan menyalami tangan mereka.
setelah mereka berdua keluar, datuk hassan dan datin Julia melihat sesama mereka. dan akhirnya datuk hassan tersenyum.
" cantik anak kita kan maria ?"
" biasalah, tengok la mama dia ,"
" rwarrrrrr" kata datuk hassan sambil membuat tangan seperti kucing.
YOU ARE READING
PEMILIK HATI ADYAN SYAH
Romancejika jodoh dah tertulis umur takkan jadi penghalang seperti kisah cinta TUAN ADYAN dan KAYLA AISYA