Kayla mendongak ke atas kepala nya dengan mulut yang terngaga.
" woww!!! Hebat betul bangunan ni ! " gumam kayla sambil tangan nya memeggang bekal yang dibawanya ke adyan .
"Hi ! Nk tanya bilik encik Adyan tingkat berapa ya? Dia ada oder makanan tadi, dia suruh hantar sampai bilik dia sebab dia bayar cash " Dengan bersungguh dua orang perempuan di kuanter itu mendengar penyataan kayla dengan tak ada ny full stop dia pulak tu.
Dengan alasan yang tak berapa betul kayla melentong dua orang perempuan di hadapan nya. Yelaa kalau bagitau yang sebenar memang tak lah dia dibenarkan masuk.
" Adik jalan lurus je, pastu naik lift tingkt 8 tau." Setelah mendengar itu kayla pun cepat2 pergi ke sana.
" liaa kau tengok budak tu. Kiut kan !! Dengan baju ny one set pink pulak !.
"Yelaa. Sian tengok budak2 lagi dah pergi kerja. " jawab lia kepada kawan nyaa .
Tokkk !!! Tokkk!!!!"Hellooooo.. ada orang tak niii " kaylaa mengetuk pintu terus masuk kedalam bilik nya. Memang tak tunggu orang jawab lagi. sabar mana ada dalam kamus kayla geng .
Adyan yang sedang menelefon meletakkan jari ke mulutnya menandakan supaya kayla diam . Kayla yang mengerti lalu mengumamkan bibir nya sambil duduk ke sofa yang ada di pejabat itu.
"Later u call me back , bye see you soon "
Setelah mematikan telefon adyan menatap tajam ke arah kayla.
" Apa kau buat kat sini ? " .
" ni bekal kiriman bidadari untuk awak. " jawab kayla sambil membuka makanan nya.
" apa kau merepek ni ? Aku takde masa nak layan budak kecik mcm kau ni !" Marah adyan yang tiba-tiba meneriaki kayla. Dia takde masa dengan gurauan bodoh ni semua. Dia penat dengan urusan projek dia yang tergendala.
Kayla terkejut mendengar jerkahan adyan kepadanya. Mamat ni dah kenapa. Gila ke. Rasa nak nangis pulak dengar kena teriak ni.
" ni bekal yang mama awak bagi la, bukan saya yang masak. Awak makan lah. Saya nak balik " dengan terasa hati kayla lalu berdiri dan pergi dari sana tanpa menunggu jawapan adyan .
Adyan memicit kepalanya yang pening. Apa yang dia dah buat ni. Dia mula merasa bersalah kerana memarahkan kayla. Dengan perlahan dia membuka beg makanan itu, mata nya di alihkan kepada kertas kunin yang kecil. Setelah membaca dia tersenyum lalu menyimpan nota kecil itu ke dalam poket seluarnya.
" hallo abang adyan makan tau makanan ni, yang makanan tu, mama adyan bagi , yang cake tu kayla buat hihi... have anice day !"
Selepas adyan selesai memakan makanan nya dia pun mengambil cake yang kayla berikan, sesuap demi sesuap dia memakan cake itu sehingga habis.
" thanks and sorry my baby pie"
YOU ARE READING
PEMILIK HATI ADYAN SYAH
Romancejika jodoh dah tertulis umur takkan jadi penghalang seperti kisah cinta TUAN ADYAN dan KAYLA AISYA