17

235 25 3
                                    

Tringgg

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Tringgg....

Alarm yang berbunyi mengejut kan adyan dari tidurnya. Adyan merenggangkan badannya sebelum melangkah ke bilik airnya.

Selesai berkemas adyan mengambil beg kerjanya dan membuka pintu bilik nya.

"BUKKKK..."

Badan adyan bergerak ke tepi apabila ditempuh sesuatu. Dia mengerang apabila melihat aryan yang sengaja melanggar bahunya.

"Heh babi "

Aryan yang mendengar pangilan itu membulatkan matanya lalu ketawa terbahak bahak.

"Kau kata aku babi bang. Aku pergi report mama siap kau " aryan mengatakan itu lalu membuka kaki nya ingin berlari turun ke tangga. Belum sempat dia melangkah rambut nya di tarik.

"Aaaaaaaa sakit la bodoh !" Aryan berteriak kerana sakit.

Adyan tanpa banyak bunyi lalu berjalan ke arah mama nya. Sempat dia ketawa melihat adiknya mencarut. Haa kau kacau lah lagi aku.

"Kenapa bising-bising pagi ni, haaa adyan " mamanya menyoal adyan. Mana tak terkejutnya dia mendengar aryan menjerit.

"Budak tu, kacau adyan. Adyan ajar sikit je"

"Sikit kau kata , sini kau kita buku hantam sini " aryan menayangkan aksi acah-acah muaythai tidak jauh dari meja makan mereka. Kalau dekat tak berani . Nanti tak sempat nak lari.

"Dahh.. aryan duduk makan. " datuk adam yang melihat anak bongsu nya itu menggelengkan kepalanya. Umur tak la muda sangat kenapa lah perangai macam budak- budak.

Aryan memuncungkan mulut nya melihat papanya yang sudah menegurnya. Sempat dia jeling abangnya. Adyan yang di jeling itu menjelirkan lidahnya kepada aryan.

"Hari ni , syarikat kita meeting dengan salah satu company di turkey. Harini papa nak aryan ada di office. Jangan kemana-mana "
Kata datuk adam setelah menegur anaknya .

" lah... kenapa tak adyan pa. Aryan ada hal kejap lagi. " elak aryan.

" ada hal ke pergi kacau anak dara orang. ?? " sindir adyan . Aryan yang mendengar itu menjeling abangnya. Kecoh je mamat depan ni.

" cakap baik sikit. Tak macam kau tak laku . Acah-acah bajet handsome. Tapi takde awek " aryan menyerang adyan dengan kata-katanya.

" ad dengar diorang hantar anak dia untuk uruskan urusan di sini ?" Tanpa menghiraukan aryan, adyan menanyakan papanya.

"Hmmm.. nanti adyan tolong dia sepanjang dia berada di sini. Dia tak tahu jalan kat malaysia ni memandangkan dia lama dah tak datang sini.. "

" baik pa. " jawab adyan ringkas.

Tingggg....

Adyan melihat telefon nya yang berbunyi itu.

Kayla
Haluu haluuu... malam ni awak busy tak ?

Adyan
Tak. Pahal ?

Kayla
Oke ! Malam ni ambk saya pukul 8 tau.

Adyan mengerutkan dahinya melihat pesanan kayla. Apasal budak ni demam ke. Sukahati dia je nak suruh aku jemput dia.

Adyan
Nak buat apa ?? Sukahati je nak suruh aku ambik kau.. kau ingat aku teksi?

Kayla
Pergi dating laaa wak .. hihih
Malam ni, ada supermoon tau, ada bintang banyak-banyak. Jumla temankan saya.

Adyan
Hmmm. Kalau kau tak bersiap pukul 8 siap aku tinggal.

Selepas adyan membelas pesanannya. Kayla tersenyum melihat chatnya.

"Hmm bahagia betul kawan aku sorangni " kata rina memeluk bahu kawannnya

"Hm aku rasa kan rina, aku jatuh cinta la."

Rina yang mendengar itu menutup mulutnya. Memang sah budak ni angau.

"Dengan ceo tu ?! " rina mengenali adyan dan aryan sekumpulan kerna mereka sering lepak ke cafe ditempat kerjanya dari dulu lagi sebelum kayla masuk kerja.

" alhamdulillahhhhh!!!! Terbuka jugak ye hati hempedu kau ni ? " rina terkekeh melihat kayla yang mula merajuk dengan kata-katanya.

" apapun, aku harap kau bahgia.. semangat tau babe !!" Rina memeluk tubuh kecil kayla itu. Dia gembira melihat kawan nya yang tengah dilanda angau ini. Apapun dainharap kayla menemui lelaki yang baik. Kalau tak memang dia sekeh la kepala lelaki tu.

TOK TOK

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


TOK TOK

"Masuk..." adyan yang mendengar ketukan di pintu pejabatnya seketika itu dia menoleh.

" Tuan, tetamu dari syarikat turkey sudah sampai. Mereka meminta temujanji di restoran yang sudah mereka tempah. " kata setiausahanya sambil menunduk.

"Dah bagitau aryan ? " tanya adyan

"Tuan aryan kata dia sakit perut. Dia tak keluar lagi dari tandas "

Adyan yang mendengar kata p.a nya lalu menoleh. Sampai macamtu sekali budak tu mengelak. Ni mesti tak lain. Mesti keluar dengan bala ny.

Adyan mendengus lalu mengganguk " takpe , saya seorang je yang pergi. Kalau aryan sampai nanti, cakap kat dia suruh dia lari dari rumah kalau tak nak masuk hospital " dengan wajah kosong adyan keluar dari pejabatnya.

P.a nya yang mendengar pesanan adyan itu hanya meneguk air liurnya. Bossnya dalam mood singa sekarang. Si aryan ni suka buat hal. Dia memicit kepala nya pening memikirkan perangai kembar bossnya yang seperti langit dan bumi itu.

Adyan melangkah masuk ke arah restoran yang menjadi tempat pertemuannya. Dia perlu balik ke rumahnya sebelum jam menunjukkan 7 malam. Dia tersenyum mengingatkan kayla yang mengajak nya keluar.  Entah mengapa apabila mengenang kayla dia merasakan debaran di jantungnya. Dalam masa yang sama dia merindui sosok yg pernah tingal dihatinya. Dia sendiri tidak tahu apa yang dirasainya.

"Helo,  im adyan syah from AS company , "

Pelayan restoran itu mengganguk lalu menunjukkan arah tempat mejanya.

"Here sir. "

" thanks"

Adyan lalu melangkah ke arah meja itu, lalu menyapa sosok perempuan yang tengah menunduk yang sedang fokus ke arah telefonnya.

Perempuan rupanya, rugi lah aryan tadi tidak mengikutinya. Kalaulah adiknya tau, mesti adik nya mengeletis disini.

"Assalamualaikum , maaf lambat, " sapa adyan kepadanya. Memandangkan perempuan di hadapannya itu betudung.

perempuan itu akan tersedar lalu menoleh dan

"Assalamualaikum "

Ketika itu, dunia adyan seakan berhenti. Debaran di jantungnya semakin berdegup kencang.

Perempuan itu mengalami hal yang sama. Dahulu lelaki itu lain. Sekarang lihatlah, semakin segak.

JENG JENG JENG !!!!!
SORRY KALAU LAMBAT UPDATE
SAYA AKAN USAHAKAN UPDATE
HARI-HARI OK !
KASI VOTE DULU BAH ITU 🥰

PEMILIK HATI ADYAN SYAHWhere stories live. Discover now