Kapitola 5

5 1 0
                                    

Paní Smithová, poté co ukončí hodinu, se rozloučí s třídou a usměje se na žáky. "Zítra už podle rozvrhu, ale nebudeme se učit, pouze si něco povíme a ráda bych vás požádala, abyste hned druhý den nenaštvávali všechny učitele," řekne s humorem v hlase. "Mějte krásný zbytek dne a těším se na vás zítra!"

Jason a Emily nadšeně vyběhnou ven ze školy, plní energie po prvním dni zpátky. Trevor je následuje a chytí je za zády, zvědavý na to, co má Jason na krku a co se dělo během prázdnin.

"Co to máš na krku, Jasonu?" zeptá se Trevor. "Vypadá to jako nějaký talisman."

Jason se na Trevora podívá s vážným výrazem a odpoví: "Ano, to je talisman života. Pomáhá mi zůstat naživu, protože jsem někdy vážně nemocný. Nemůžu ho ale sundat, jinak bych mohl zemřít."

Trevor se nezdá být spokojený a vykřikne: "Lháři!" Odpoví a začne tlačit na Jasona, aby mu ho ukázal blíže. Když Trevor chce talisman sundat, Jason instinktivně kopne po jeho ruce a trefí ho do místa, kde by neměl.

"Ne! Nesahej na něj!" varuje ho Jason a spěchá pryč spolu s Emily na zastávku.

Trevor zůstane o chvíli zaražený a pak si uvědomí, že by neměl dotýkat se něčeho, co je pro Jasona tak důležité. Trochu si odfrkne a pomalu se vrací domů, ale někde uvnitř si uvědomuje, že musí být ohleduplnější a citlivější k ostatním lidem.

Mezitím se Jason a Emily dostanou na zastávku a očekávají autobus, který je odveze domů. Po tomto nečekaném příběhu začínají spolu debatovat o tom, jaký bude druhý den, a jak se těší na nový školní rok plný dobrodružství a nových příležitostí.

Když se Emily rozhlédne a uvidí svůj autobus přijíždět na zastávku, otočí se k Jasonovi a usměje se. "Musím jít, už je můj autobus," řekne a pohladí Jasona po rameni. "Ale nezapomeň, večer se uvidíme v parku, ano?"

Jason se také usměje a odpoví: "Určitě, těším se na to. Užij si cestu domů!"

Emily mávne na rozloučenou a běží k autobusu, aby stihla nastoupit. Když autobus odjíždí, Jason zůstává na zastávce spolu s dalším spolužákem, malým brýlatým klukem, který je plachý a tichý.

Ten kluk se jmenuje Tomáš a je v třídě od začátku školního roku. I když je spíše tišší a plachý, Jason si ho oblíbil pro jeho laskavost a inteligenci. S úsměvem se na něj obrátí a zeptá se ho: "Ahoj, Tomáši, jaké máš plány na zbytek dne?"

Tomáš trochu překvapeně zvedne pohled k Jasonovi a odpoví: "Ahoj, ehm, nemám žádné velké plány. Možná si jen půjdu přečíst knihu doma."

Jason se usměje a chápavě přikývne. "To zní jako skvělý způsob, jak strávit čas. Možná se večer uvidíme v parku s ostatními. Bude to zábavné."

Tomáš na něj udiveně pohlédne, ale nakonec se usměje a řekne: "Dobře, možná dorazím."

Jason mu přikývne a poté spolu pokračují v čekání na autobus. Snaží se s Tomášem navázat rozhovor, aby ho trochu povzbudil a přilákal ze své ulity. Cítí, že to bude jejich nový začátek kamarádství, a je rád, že se ve škole nachází lidé s různými povahami, kteří mohou být skvělými přáteli.

Jasonův autobus konečně přijede na zastávku a zastaví se s hlasitým zvukem brzd. Jason se rozloučí s Tomášem a poděkuje mu za rozhovor. Poté vystoupí ze zastávky a vstoupí do autobusu. Rychle si vybere místo, kde je volno, a rozhodne se, že si dává přednostně sedět sám. Cítí se lépe, když má trochu soukromí a klid, což mu pomáhá uvolnit se a odpočinout si po dlouhém dni ve škole.

Když autobus pokračuje na své trase, Jason vytáhne svůj mobil a začne si hrát hru. Je to skvělý způsob, jak se odreagovat a zapomenout na stres a starosti. Zatímco se autobus blíží k zastávce, kde se nachází Jasonův panelák, on si vychutnává hraní hry a odpočívá.

Jakmile autobus zastaví na správné zastávce, Jason si sbalí svůj mobil a vstane. Poté, co se rozloučí s řidičem, který ho zná z pravidelných cest, vystoupí z autobusu a zamíří směrem k jeho domovu.

Když se dostane k paneláku, podívá se na něj s úlevou. Je rád, že je zpátky doma, kde se cítí nejlépe. Vstoupí do budovy a vystoupá po schodech až do svého bytu. Když otevře dveře, uvítá ho teplo domova a vůně z kuchyně.

Jason si sundá boty a zahodí školní tašku do kouta. S uspokojením si uvědomuje, že jeho první den po prázdninách a nový školní rok začal dobře. Nyní se těší na setkání s Emily večer v parku a doufá, že se bude moci odpočinout a načerpat novou energii pro další den ve škole.

Jason se pohodlně usaďuje na svou postel po náročném dni ve škole. Cítí úlevu, jak se může konečně uvolnit a odpočinout si. Rozhlédne se po pokoji a přemýšlí, co by mohl udělat. Jeho pohled padne na svůj notebook, který má uložený pod postelí. Rozhodne se, že bude tím správným způsobem, jak si užít zbytek večera.

Jason sundá své tričko, aby se cítil pohodlněji, a potom si vezme svůj notebook. Sedí s ním na klíně a otevře aplikaci pro streamování. Jeho stream, který nazývá svým podcastem, je místo, kde se rád sdílí se světem a mluví o různých tématech, která ho zajímají.

S lehkým úsměvem Jason začne svůj stream. Ačkoliv nemá velké publikum, baví ho to, protože se cítí svobodný a může sdílet své myšlenky a názory bez obav. Začne mluvit o svém prvním dni ve škole, o nových spolužácích, ale také o svých zážitcích z prázdnin a o tom, co ho těší do dalších dnů.

Jason se snaží být autentický a upřímný ve svém podcastu. Má rád, že může oslovit lidi, kteří sdílí podobné zájmy, a vytvořit si malou komunitu posluchačů, kteří ho podporují.

Jason ukončí svůj stream s pocitem uspokojení. Poděkuje svým malým publikem za sledování a za jejich podporu. Sdělí jim, že se brzy zase uvidí při dalším streamu, a s radostí se rozloučí.

Poté, co zavře Tube, se rozhodne udělat si malou přestávku a zrelaxovat se. Ví, že má rád filmy, takže si otevře svůj oblíbený filmový web. Po chvilce vybírání se rozhodne pro nějaký akční sci-fi film s dobrou zápletkou.

S úsměvem na tváři si nachystá polštáře a deku, aby se mu lépe leželo. Nalije si sklenici vody na noční stolek a zapíná film na plnou obrazovku. Poté lehne na postel, natáhne se a pohodlně se usadí.

Jason se zcela ponoří do filmu a zapomene na všechny starosti a povinnosti. Ocitá se v úplně jiném světě, kde se dobrodružství odehrávají na plátně před ním. Jeho mysl je naplněna akcí a vzrušením, a nyní je to jen on a film.

S každou scénou je stále více pohlcen a dojat. Ztrácí pojem o čase, když film pokračuje a emoce ho pronikají. Uvnitř svého pohodlného úkrytu se cítí klidný a spokojený.

Když se blíží ke konci filmu, Jason ví, že to byla dobrá volba. Film ho zcela pohltil a byl to skvělý způsob, jak se odreagovat a vypnout. Nyní se cítí odpočatý a připravený na spánek.

Když se film blíží ke svému vrcholu, Jason si uvědomuje, že dneska bude večer plný příležitostí a zážitků s Emily. S jemným úsměvem na tváři a s pocitem vděčnosti za tento moment pohody, si dá budík na mobilu a pomalu zavře oči a nechá se unášet do světa snů.

Jason Sorensen 2: Peklo a nebeKde žijí příběhy. Začni objevovat