Kapitola 12

0 0 0
                                    

Jason se pomalu probudil z hlubokého spánku a roztáhl se na posteli. Pohodlně se protáhl a posadil se na okraj postele. Pohled mu padl na budík, který ukazoval, že je čas vstávat a připravit se do školy.

S lehkým povzdechem vstal z postele a zamířil do koupelny. Umyl si obličej studenou vodou, aby se zbavil ospalosti, a potom se osušil. Pak se šel osprchovat a při té příležitosti si v hlavě promnul včerejší den, kdy se setkal s otcem Lucifrem a prožil neuvěřitelné dobrodružství.

Po osvěžující sprše se vrátil do svého pokoje a začal si vybírat oblečení. Zvolil jednoduchý, ale stylový outfit vhodný pro školní den. Oblékl si tričko a kalhoty a připevnil si talisman na krk, aby ho měl stále u sebe.

Poté zamířil do kuchyně, kde ho čekal snídaně připravená jeho matkou. Laurie mu připomněla, že dnes je důležitý den ve škole, kdy se budou dozvídat další informace o výstupových zkouškách. Jason si slíbil, že se bude snažit dnes lépe soustředit, i když ho stále zaměstnávají myšlenky na talisman a dobrodružství, které ho čekají.

S plným talismanem na krku a s nadějí na nové dobrodružství, které ho čeká, se Jason vydal do školy, otevírající novou kapitolu svého života.

Jason vychází ven z domu a nadechuje se čerstvého vzduchu. Slunce teplými paprsky osvětluje ulice a zahrádky kolem nich. Počasí je příjemné, a to ho jenom ještě víc naladí do pozitivního rozpoložení.

Kráčí po chodníku a potkává sousedy, kteří jdou také na své každodenní povinnosti. Na zastávce uvidí několik dalších studentů, kteří čekají na autobus. Někteří z nich si povídají, jiní se zaposlouchají do hudby v sluchátkách nebo si čtou knihu.

Jason si stoupne na zastávku a začne netrpělivě sledovat, kdy se autobus objeví na obzoru. Cítí lehké napětí kvůli výstupním zkouškám, ale zároveň se těší na setkání s kamarády ze školy a nové zážitky, které ho čekají.

Svěží vzduch a veselá atmosféra kolem ho uklidňují a připomínají mu, že i když se chystá na nebezpečné dobrodružství v pekle, zůstává jeho každodenní život plný radosti, přátelství a nových možností. S těmito myšlenkami stojí na zastávce s očekáváním dobrodružství a nových výzev, které ho čekají na školním dni.

Jason vidí autobus, jak se blíží ke zastávce, a jakmile zastaví, otevřou se dveře. Nastoupí dovnitř a hledá si volné místo. V autobuse už je dost lidí, ale nakonec si najde místo u okna.

Cesta do školy je jako obvykle plná ruchu a shonu, lidé si povídají, smějí se, poslouchají hudbu nebo si hrají na svých telefonech. Jason zavře oči na chvíli a poslouchá monotónní zvuk motoru autobusu, což ho uklidňuje.

Po krátké jízdě autobus dorazí na školní parkoviště a všichni studenti se vydávají do svých tříd. Jason zamíří do své třídy a otevře dveře. Uvnitř panuje typický ruch a křik, jak se studenti schází a povídají si. Učitelka právě připravuje všechno potřebné na začátek hodiny.

Jason si najde své místo ve třídě a pozdraví své spolužáky, z nichž někteří už sedí na svých místech, zatímco jiní si stále povídají u lavic. Třída je plná života a energie, a Jasonovi to připomíná, že je zpátky v běžném životě, plném rutiny a přátelství.

Křik a hluk jsou běžné v této části dne, ale Jason ví, že se brzy uklidní, když začne samotná výuka. S těmito myšlenkami se usadí do své lavice a připraví se na začátek první hodiny.

Paní Smithová vstoupí do třídy s klidným úsměvem na tváři. Pozdraví žáky a začne připravovat všechny materiály pro dnešní výuku ekonomiky. Na začátku hodiny vyzve žáky, aby se posadili a začnou se seznamovat s novým učebním materiálem.

Paní Smithová si všímá, že někteří žáci jsou stále rozrušení a rozptýlení z ranního shonu, a tak je upozorňuje, aby se soustředili na výuku. Poté zahájí výklad ekonomiky a vysvětluje důležité koncepty týkající se obchodu, peněz a trhu.

V průběhu hodiny zapojuje studenty do diskuzí a otázek, aby získala zpětnou vazbu a zjistila, zda správně rozumějí probírané látky. Postupně přechází od jednoho tématu ke druhému, přičemž se snaží vysvětlit ekonomii co nejpochopitelněji a nejzajímavěji.

Během výkladu si všimne, že Trevor opět plácá nějaké vtipy kolem sebe, což způsobuje drobné rozptýlení. Paní Smithová si na to ale zvykla a ví, že Trevor má vždycky nutkání přitáhnout pozornost, takže se na to ani nezaměřuje a pokračuje ve výuce.

Jedním z témat, které probírá, je role peněz ve společnosti a na trhu. Paní Smithová vysvětluje, jak peníze slouží jako prostředek směny a pomáhají usnadnit obchod. Přináší příklady, jak vznikl první peníze a jak se vyvinuly do podoby, kterou známe dnes.

Během jednoho z příkladů se Trevor neudrží a ze zadní lavice vyklouzne vtip: "Paní Smithová, když nám povídat o penězích, tak si někdy říkám, jestli je někde schováváte ty své zlaté mince." Zatímco někteří spolužáci se rozesmějí, paní Smithová na okamžik přikývne a odpoví s úsměvem: "Trevore, myslím, že naše zlaté mince jsou právě tady ve školní knihovně. Ale pojďme se vrátit k výuce."

V další části hodiny paní Smithová seznamuje žáky s různými formami ekonomiky a s tím, jak ovlivňují denní život lidí a společnost jako celek. Snaží se povzbudit žáky k aktivní účasti na výuce a tím podporovat jejich zájem o ekonomii.

Hodina pomalu ubíhá, až přichází doba, kdy paní Smithová dává žákům domácí úkol a připomíná, co budou mít na dalších hodinách za úkoly. Se závěrečnými slovy povzbuzuje žáky, aby si výuku ekonomiky užili a načerpali co nejvíce poznatků.

Když hodina skončí, žáci se rozcházejí do dalších tříd s nově nabytými znalostmi a zážitky z dnešní lekce ekonomiky. Paní Smithová doufá, že její výuka přispěje ke zvýšení ekonomické gramotnosti žáků a pomůže jim lépe porozumět světu ekonomie kolem nich.

Během přestávky při hodině, kdy se žáci rozcházejí do školního dvora, přistoupí Emily k Jasonovi a usměje se na něj. "Hej Jason, už jsi zjistil něco víc o tom talismanu? Máš nějaké nové informace?" zeptá se zvědavě.

Jason na okamžik váhá. Ví, že Emily je jeho dobrá kamarádka a vždycky si navzájem důvěřovali. Ale nyní se cítí nějakým způsobem strach a nejistotu ohledně toho, co by talisman mohl znamenat. Nechce jí zatížit svými obavami, a tak se rozhodne jí neříkat pravdu.

"Bohužel, Emily, zatím jsem nic nového nezjistil," odpovídl s falešným úsměvem. "Je to složitější, než jsem čekal, a možná to chvíli potrvá, než přijdeme na to, co ten talisman skrývá."

Emily ho pozorně sleduje a zřejmě zaznamená, že něco nesedí. "Dobře, rozumím," řekne s porozuměním. "Neboj se, až budeš připravený, můžeš se na mě spolehnout. Budu tě podporovat, jak jen to bude potřeba."

Jason jí poděkuje tichým kývnutím hlavy. Vnímá, že jeho rozhodnutí neříct jí pravdu ji trochu zklamalo, ale zároveň je rád, že má kamarádku, která mu nabízí podporu bez ohledu na to, co se děje. Přesto cítí vnitřní nepokoj ohledně talismanu a jeho tajemství, ale nyní nemůže riskovat, že by někomu způsobil obavy nebo strach.

Snaží se zahnat nepříjemné myšlenky a vrátit se do školního dne s nadějí, že se podaří najít odpovědi na otázky, které se mu honí hlavou. A tak spolu s Emily se vrhnou zpět do každodenního ruchu školy, alespoň na chvíli zapomenou na talisman a soustředí se na další výzvy, které na ně čekají.

Jason Sorensen 2: Peklo a nebeKde žijí příběhy. Začni objevovat