Nazira fajta kalandos első reggel

15 4 14
                                    

Aysel néni még jól kiröhögött engem , hogy "ennyire városi azért még én sem lehetek "... dehogy is nem...

Én vagyok az egyetlen akinek sikerült fejjel a földbe érkeznie...
Persze , miután nagynehezen felálltam, levettük a bőröndöket a tevéről és Aysel néni az istállóba vezette őket .

- Nos , mielőtt aludhatnák , előbb őket kell ellátnunk! Ott van két vasvödör és egy kút a zöldségeskert után . Hozz nekik inni . - mondta

- Mármint, hogy én ?

- Igen , kérlek, elvégre ők hozták ide téged !

- O-oké ... - mentem el vizet hozni

Amikor visszatértem, letettem a vödröket a tevék elé. Egyikük a vödör tartalmát egyetlen nyalassál kiürítette , majd erősen rámnézett , én pedig rá. Ekkor a teve egyet gondolt és a vödör teljes tartalmával meg még ki tudja mivel telibe köpte az arcomat és a ruhámat is .

- Hát itt mi történt?- kérdezte nevetve Aysel néni , amikor meglátta hogy véresen-nyálasan és izadtan tocsogok ki az istállóból.

- Leköpött...- mondtam durcasan .

- Na gyere be és öltözz át !- mondta.  - Bár  Tuti ruháim  vagy mi a csodák nincsenek, kedvesem , de a nővérem ruháit oda tudom adni éjszakára, igazán helyes darabok azok !

- Mármint Gucci ? - kérdeztem. 

- Azt hiszem az lehetett  . De itt semmi hasonló nincs ! - mondta majd beszaladt a házba és 2 perc múlva egy ősrégi faládával tért vissza - Ilyen van , nézd csak ! - vett ki egy fehér csipkézett  egyberuhát és egy kék virágos fejkendőt .

Azt hiszem nem volt más választásom mint ... wefogadnom ezt ... ez van , nincs más ...

- Nos ... rendben... akkor ... köszönöm.  - mondtam , de őszintén fájt levennem a fekete bakancsomat . Sosem voltam még mezítláb, még otthon a nyári kánikulában is mindig egy fekete converse volt rajtam .
- Hú de hideg és szálkás és...

- Nem reagálok... inkább igyál egy kis házi tejet!

Megkóstoltam . De ez kicsit sem hasonlított tejre ... Olyanra nem amit en szoktam meg , lényegében semmihez sem hasonlított . Fura íze volt, borzasztóan fura , le sem bírtam nyelni ...

- Ez annyira ... izé !-köptem ki azonnal ahogy beleittam .

- Ezek a mai fiatalok!- nevetett a szenvedésemen. - Üdvözlet Ulucinarban , városi lány! Ez a friss kecsketej. 

- Köszönöm ! Viszont szerintem én inkább elmegyek aludni.- mondtam .

- Szalmabála a padláson! - kiáltotta utánam. 

- Mi?!- lepődtem meg .

- Nem telik vendégszobára, meg soha nem is jött meg senki , egyedül Marvi cicám aludt fent ,míg el nem veszett ... - mondta szomorúan .

Azr hiszem ideje beletörődnöm a sorsomba . Itt állok papucs nélkül, egyszál fehér ruhácskában, a hajam egy kék kendővel van összefonva , és egy szénabálán ülve bámulom az eget a padlásablakon át , míg a telefonom gyakorlatilag haldoklik , ahogyan én is .
De ekkor egy üzenet zavart meg a tevékenységemben.

" Kedves Dr. Su Nazira Istanbulból !
Holnap reggel várjuk egy gyors igazoltatásra . Istanbulból megkaptuk az áthelyezesi papírokat és már izgatottan várjuk , hogy holnap reggel azonnal munkába álljon Uluçınari kiskóeházunkban . Üdvözlettel a kórház vezetése Dr .Turgut és Ishan ." - olvastam fel .

- Aysel néni! Van ébresztő órája ?- kiáltottam le .

- Felénk ezt kakasnak hívják édeslányom!

A városi doktor ff - Kasaba doktoru Where stories live. Discover now