16. fejezet

256 24 15
                                    

Etheliel félájultan lógott az egyik uruk hátán. A vállában lévő nyilat nagy kegyesen kihúzták, de már nem kötözték be a sebét, így abból akadálytalanul folyt a vér.

Az urukok megállás nélkül rohantak. Nem volt éjjelük és nappaluk. Trufa még mindig ájult volt, a homlokán lévő seb elég csúnyának tűnt.

- Trufa! – szólította Pippin. – Trufa!

Hirtelen a csapatot vezető uruk jelzést adott a megállásra. Néhány pillanat múlva az egyik szikla mögül néhány másik ork bukkant elő.

- Késésben vagy – vetette oda a frissen érkezők vezére. – Az urunk egyre türelmetlenebb! A megyepatkányokat akarja most!

- Nekem nem parancsolnak holmi orkkukacok – morogta az uruk. – Szarumán megkapja a zsákmányt. Mi fogjuk őket átadni neki!

Etheliel fél füllel hallotta, ahogy az ork valamit odavett feketenyelven a másiknak, de a figyelmét hamar elvonta Pippin ijed hangja, amint Trufát szólongatja.

- A barátom beteg – mondta hobbit az egyik uruknak. – Víz kellene neki, kérlek!

Az uruk vicsorogva meredt vissza rá, amire már Etheliel is próbálta magát kihúzni az őt cipelő ork hátán. Nem hagyhatta, hogy bántsák a hobbitokat!

- Szóval beteg? – jött közelebb hozzájuk a vezér. – Adjatok neki egy kis orvosságot!

Szavára a többiek hangosan felnevettek, míg az egyik uruk valami sötét folyadékot öntött Trufa szájába. A hobbit tiltakozva köhögni kezdett.

- Elég! – kiáltotta Pippin.

- Úgy látszik, nem bírja – nevetett az uruk vezér.

- Elég, hagyjátok őket – szólt közbe Etheliel is. Igyekezett, hogy hangja szilárdnak tűnjön, és ne látszódjon az arcán a fájdalom.

A vezér vicsorogva hozzá lépett és durván megragadta a lány haját.

- Mi az, tán te is kérsz egy kicsit? – Mikor Etheliel továbbra is félelem nélkül nézett rá, az ork közelebb hajolt hozzá. – Ha nem kellenél sértetlenül a mágusnak, akkor már rég meghágtalak volna, mint egy kancát!

- Ilyen arccal nem csodálom, hogy csak a lovaknál van szerencséd – vetette oda ártatlanul a lány.

Az uruk felbőszülten emelte ütésre a kezét, és Etheliel tudta, hogy nem lesz kellemes az uruk kezén lévő páncél miatt.

Ahogy a vezér lesújtott rá, hátrabicsaklott a feje és csak is azért nem szédült le a földre, mert az őt cipelő uruk erősen fogta.

Egy pillanatig vöröset látott a szemébe csorduló vértől, de aztán újból az urukra nézett.

- Hidd el nekem, amikor azt mondom, hogy élvezd ki az életed, ameddig tudod, pici uruk, mert a napjaid meg vannak számlálva – vigyorodott el Etheliel torzan, ahogy a vére lecsordult az ajkán.

Az uruk morogva ragadta volna meg újra a lányt, amikor egy másik szimatolva magára vonta a figyelmet.

- Mi történt? Mit érzel?

- Ember húst.

Rögtön felbolydult az egész csapat.

- A nyomunkban vannak!

- Ó, hogy még mennyire a nyomotokban vannak – gondolta magában Etheliel, ahogy újból elvigyorodott.

**********

- Megérezték a szagunkat – mormolta Aragorn, ahogy felkelt a földről.

Napok óta rohantak. Alig álltak meg.

Idegen (Aragorn fanfiction)Where stories live. Discover now