٢ (عالم غريب)

98 13 2
                                    

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

الدنيا اختبار ويوم القيامه نتيجة الاختبار ده❤️

------------------
قامت تلك الآله بسحبهم الي عالم غريب
وقف الجميع ينظرون حولهم باستغراب وتعجب!

أحمد بولوله:"يا ضياع شبابك يا احمد يا ميلت بختك يا احمد مبصوصلك في الخروجه يا احمد"

كريم بسخريه:"ياخي اوعي كده لما نفهم احنا فين!"

معتز بشر:"كله منك انتِ يا راس الغراب انتِ اللي ضغطي علي الزرار كان هيحصل اي يعني لو ملمستيهوش!! ولا هو الفضول بيموت.؟"

اسماء :"اسكت بس يا بابا دلوقتي!! ...وااااو اي الحلاوه دي؟!"

حيث كان هذا العالم يحتوي علي الكثير من الأشجار والورود المثمره كما أنه في الجانب كان يوجد مثل نهر وفي آخره شلال كبير ويوجد الكثير من الفراشات

نيره :"ااه ياني اينعم المكان حلو ،بس حلقة سبونج بوب هتفوتني اتصرفوا عايزه ارجع البيت !"

حمزه بسخريه:"بمزاجنا هو؟ ما هو لو مكنتش صاحبتك اتذاكت من عندها كان زمانا دلوقت كل واحد في بيته معزز مكرم

لمياء:"يعني يوم ما يقرروا ينزلوا اول حلقه من فتيات القوه ييجي الإنسان الآلي ده وينقلنا هنا انا هقدم فيه بلاغ علفكره!"

كريم بتشنج:"انسان آلي يا جاهله!! دي آله وعلي حسب علمي ان دي آله نقل لعوالم أخري يعني احنا من حسب قراءاتي للكتب، ف احنا في عالم الجنيات "

فيروز:"كابتن يا كابتن"

كريم:"نعم ؟!"

فيروز:"الهي تنستر يا شيخ ملقيش معاك موبايل اصور كل ده عشان تبقي ذكري خالده لما اروح اوريها لسيادة العيله الكريمه عشان ميقولوش البت اتلبست!"

نرمين بغباء:"وانتِ عندك طريقه ترجعنا يا فيري؟!"

فيروز:"لا.."

اسماء وهي تضربها من الخلف:"اومال عامله فيها كازانوفا ليه يا جاهله هانم!؟"

لؤي:"انا بقترح اننا نستكشف المكان ده"

معتز:"اول مره تقول حاجه صح يلا بينا "

نيره:"طيب امشوا انتم قدامنا واحنا وراكم "

ليسير الشباب أمامهم والبنات خلفهم الي ان وصلوا مكان ملئ بحراس الجنيات

لمياء ببلاهه:"ويلتاااه ايه ده !؟،انا بقول اننا نتشاهد احسن!"

-----------------
في منزل عائلة الدمنهوري

صفيه بقلق:"وبعدين بقي البنات قالوا هيرجعوا العصر ودلوقتي الساعه تمانيه بليل ولسه مرجعوش دول اول مره يتأخروا"

كريمه:"طيب ما ترني عليهم تشوفيهم فين!"

صفيه:"رنيت موبايلتهم كلهم مقفوله" ثم اكملت بغيظ:" اما يجولي بس !"

حُبٌ في عالمٍ آخرحيث تعيش القصص. اكتشف الآن