الفصل العشرون

41 11 2
                                    

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

ضاقت ف لما استحكمت حلقاتها فُرجت وكنت أظنها لا تُفرج
إجعل اليقين في الله من أهم روتينات حياتك
♡♡♡♡♡♡♡♡♡
"لسه نازل من عندها دلوقتي يا هانم..."

"راقبها واول ما تخرج من البيت تعمل اللي قولت عليه.."

"حاضر يا هانم تؤمريني ب حاجه تانيه ؟"

"لا روح انت وروح البنك اسحب اول قبض ليك.."

"ها هتعملي ايه فكك من مصطفي واتجوزي واحد معاه فلوس يكون مليونير يعيشك مرتاحه.!!"

"مامي...أظن قولت ليكِ ميت مره انا بحب الشاب التقيل وبعدين مصطفي معاه فلوس هو كمان وانا بحي مصطفي اصلا،،"

"انتِ مش بتحبي مصطفي انتِ بتحبي تعاندي في البنت اللي بيحبها مصطفي ولا انا كلامي غلط..!؟"

"لازم احرق قلبها هي فيها ايه زياده يتحب عني ..!!"

"عموما انا رايحه النادي تحبي تيجي معايا ...؟؟"

"اه خوديني معاكِ يا مامي "

♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
"سندس..انتِ هتستعبطي ؟؟!"

"لا يا شروق أنا بتكلم بجد انا عايزه اروح اقابلها لوحدي لازم اتكلم معاها واقول ليها تبعد عني وتسيبني في حالي أو علي الاقل ليه مُصره تخرب حياتي"

"يا سندس اللي بتعمليه ده غلط ممكن هي تستغل كده وتستخدم النقطه دي لصالحها.. "

"لا بإذن الله خير هرن عليها واخد معاها ميعاد؛؛"

"وانا مش هسيبك تروحي لوحدك "

"مش هينفع هي اكيد هتقولي اروح لوحدي ومش هتوافق تقابلني لو اخدتك معايا "

"ما هو انتِ مش هتقولي ليها اني هبقي معاكِ"

"ازاي ده...؟؟!"

"هتتفقي معاها علي ميعاد وعلي المكان اللي هتتقابلوا فيه وانا هروح معاكِ بس هقعد بعيد عنكم شويه وهحط موبايلي معاكِ في الشنطه وهنسجل الكلام اللي هي تقوله عشان لما نيجي نبلغ عنها يكون معانا دليل ضدها"

"شروق أنا بجد مش عارفه اقولك ايه بحبك اوي بجد ربنا يديمك في حياتي...انتِ محظوظ اللي تكوني في حياته"

"عارفه عارفه يا بنتشي انا الكل يطول كلمه مني انا بس نفضت ليهم واختارت اخوكِ"

"يا بت؟؟!...عموما سيبك من ده كله مبارك الحمل يا شوشو"

"الله يبارك فيكِ يا سنسن العقبه لك عقبال ما آجي اشيل عيالك كده والعب بيهم "

لترد الاخري بخجل:
"اللهم آمين وبعدين ايه سنسن دي يا انسانه يا مستفزه..."

لترد الأخري بخبث:
"توهي في الموضوع توهي قومي ننزل نقعد معاهم تحت "

♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
"Hi baby "

حُبٌ في عالمٍ آخرحيث تعيش القصص. اكتشف الآن